• Αναζήτηση
  • Εξωστρέφεια από Goody’s και Everest

    Με προσφορές στα προϊόντα τους προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την κρίση οι αλυσίδες μαζικής εστίασης, καθώς ο ένας στους δύο πελάτες τους είναι πλέον άνεργος.

    Με προσφορές στα προϊόντα τους προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την κρίση  οι αλυσίδες μαζικής εστίασης, καθώς ο ένας στους δύο πελάτες τους είναι πλέον άνεργος. Οσο και να ρίξουν τις τιμές όμως το μέλλον προδιαγράφεται δυσοίωνο με αποτέλεσμα οι μεγαλύτερες αλυσίδες να σχεδιάζουν και να υλοποιούν επέκταση στο εξωτερικό. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στον κλάδο είναι το κλείσιμο πάνω από 4.000 καταστημάτων και η απώλεια 30.000 θέσεων εργασίας τον τελευταίο χρόνο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Συνδέσμου Επωνύμων Οργανωμένων Αλυσίδων Εστίασης (ΣΕΠΟΑ).
    Στο δύσκολο αυτό πλαίσιο ο όμιλος Vivartia, ο οποίος ελέγχει τις αλυσίδες Goody’s, Everest, Flocafe, La Pasteria, Olympus Plaza Food, Κuzina, Papagallino, Olympic Catering, Hellenic Catering, σχεδιάζει δυναμική επέκταση στο εξωτερικό για να καλύψει τα κενά στην Ελλάδα και να αυξήσει την επόμενη τριετία τον τζίρο από την παραγωγή κατά 15-20 εκατ. ευρώ και από δικαιώματα (royalties) κατά 1 εκατ. ευρώ, όταν ωριμάσει η φάση ανάπτυξης. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου και πρόεδρο του ΣΕΠΟΑ κ. Αθανάσιο Παπανικολάου, η Vivartia ενώ έκανε περιορισμένες απολύσεις και έχει κλείσει ελάχιστα καταστήματα θα αναγκαστεί να προβεί σε δεκάδες απολύσεις, όπως άλλωστε αναμένεται να συμβεί σε όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου. «Αν δεν μειωθεί ο ΦΠΑ στο 9% οι επόμενοι μήνες θα είναι δραματικοί για την εστίαση. Θα κλείσουν πάνω από 10.000 καταστήματα δημιουργώντας περίπου 50.000 νέους ανέργους» εκτιμά ο κ. Παπανικολάου.
    Την ίδια στιγμή η Vivartia προωθεί την επέκτασή της στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας «ο όμιλος αναπτύσσεται σε υπό ανάπτυξη αγορές του εξωτερικού μέσω στρατηγικών συμφωνιών. Ηδη λειτουργούμε 20 καταστήματα σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Ρουμανία και Αλβανία, ενώ ως τον Ιανουάριο του 2013 θα έχει ανοίξει το πρώτο Goody’s στη Λευκορωσία, στο πλαίσιο συμφωνίας που έχει υπογραφεί εκεί με τον σημαντικότερο όμιλο retail της χώρας για Goody’s και Flocafé. Επίσης» προσθέτει «είμαστε σε τελική φάση υπογραφών με πέντε ακόμη χώρες στη Βόρεια Αφρική, Μέση Ανατολή και Ευρώπη για καταστήματα που θα λειτουργήσουν ως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2013».
    Ο άλλος άξονας αντίδρασης της Vivartia στην κρίση είναι η μείωση των τιμών. «Οι προσφορές» υποστηρίζει ο κ. Παπανικολάου «έχουν γίνει ιδιαίτερα αποδεκτές από τους πελάτες μας». Την αλλαγή συμπεριφοράς των καταναλωτών παραδέχεται και η ψυχολόγος κυρία Αντζυ Ατσόνιου η οποία λόγω δουλειάς είναι συχνή πελάτισσα των καταστημάτων γρήγορης εστίασης. «Τους τελευταίους μήνες» αναφέρει «υπάρχουν προσφορές κυρίως στις ώρες αιχμής τις οποίες και προτιμώ. Αλλιώς συμπεριφερόμουν πριν από την κρίση και αλλιώς τώρα, όπου μπορεί να κάνω μεγαλύτερη διαδρομή για να πετύχω μια πιο οικονομική λύση για το πρωινό ή το μεσημεριανό μου». Την καταναλώτρια επιβεβαιώνει και υπάλληλος της Goody’s, ο οποίος σημειώνει ότι «οι πελάτες εκλογικεύουν πλέον τις αγορές τους και τις εξόδους τους και επιλέγουν την πιο φθηνή λύση. Γι’ αυτό και οι προσφορές έχουν μεγάλη ζήτηση».
    Μάλιστα, η Vivartia ετοιμάζει νέο προωθητικό πλάνο για το τελευταίο δίμηνο, όπως σημειώνει ο κ. Παπανικολάου, ενώ εκτός των μειωμένων τιμών έχει επιλέξει και τα «μειωμένα» τετραγωνικά μέτρα, καθώς ανακαινίζει ή μετακομίζει σε καταστήματα με λιγότερα τετραγωνικά μέτρα και με «ένα πιο οικονομικό ύφος».
    Την ίδια στιγμή πάντως αναπτύσσεται ένας τομέας που δίνει ανάσα στην εταιρεία και αυτός είναι το delivery, όπως υποστηρίζει ο κ. Παπανικολάου. Η εξέλιξη αυτή παρέχει τη δυνατότητα στη Vivartia να περισώσει θέσεις εργασίας. «Οταν κάποιο κατάστημα έχει μειωμένα έσοδα, αντί να απολύσουμε κάποιους εργαζομένους, τους μεταφέρουμε στο delivery» εξηγεί ο ίδιος.
    Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το 88% των ερωτηθέντων απάντησε ότι έχει μειώσει αισθητά τις εξόδους του. Τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων παρουσιάζει η αγορά της πίτσας με 30%, ακολουθούν το σουβλάκι με 28%, οι αλυσίδες καταστημάτων με μπέργκερ (fast food) με 26%, οι αλυσίδες με σάντουιτς με 24%, με καφέ 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%.
    Ο κλάδος εστίασης σε αριθμούς

    • Ο όμιλος Goody’s ιδρύθηκε το 1974 και το 2011 παρουσίασε μειωμένες πωλήσεις στα 156,3 εκατ. ευρώ από 170,8 εκατ. ευρώ το 2010. Η άλλη μεγάλη αλυσίδα μικρογευμάτων του ομίλου, η Everest, άρχισε να δραστηριοποιείται στο Κολωνάκι το 1965 και το 2011 εμφάνισε μειωμένες πωλήσεις στα 125,3 εκατ. ευρώ από 146,1 εκατ. ευρώ το 2010.Συνολικά ο κλάδος εστίασης του ομίλου Vivartia διαθέτει 450 σημεία πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό και απασχολεί 6.200 εργαζομένους. Ο όμιλος έχει επενδύσει 5 εκατ. ευρώ το 2012 και 35 εκατ. ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ σκοπεύει να διαθέσει άλλα 5 εκατ. ευρώ για το επόμενο έτος. Προχωρά σε αναδιάρθρωση του δικτύου του, έχοντας κλείσει πέντε καταστήματα Goody’s το 2012 τα οποία δεν είχαν κίνηση, ενώ άνοιξε άλλα πέντε σε πιο εμπορικές περιοχές.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία