Ενα χέρι χαϊδεύει μια λευκή περσική γάτα, μια παρτίδα πόκερ που είναι τόσο επικίνδυνη όσο και μια λεπίδα στα παπούτσια, λέιζερ, πυρηνικά όπλα και χρυσά πιστόλια: όλα στη διάθεση σατανικών μυαλών, μελών της SPECTRE και μεγαλομανών εκατομμυριούχων με μοναδικό στόχο τον άνθρωπο με την άδεια να σκοτώνει. Οι κακοί των ταινιών Τζέιμς Μποντ συναγωνίζονται σε εκληματική ευρηματικότητα τα γκάτζετ που κατασκευάζει ο Κιου για τον 007 και είναι αυτοί που τον καθόρισαν ως τον σπουδαιότερο υπερκατάσκοπο της παγκόσμιας φιλμογραφίας: Διότι, αν οι αντίπαλοί σου είναι δευτεροκλασάτοι villains, δεν έχεις τη δυνατότητα να αποδείξεις την αξία και τις ικανότητές σου. Εμείς τους συμπαθούμε για ακόμη έναν λόγο: ο Μποντ είναι γνωστός, ο αντίπαλός του είναι η έκπληξη σε κάθε νέα ταινία.
Ρόζα Κλεμπ
«Από τη Ρωσία με αγάπη», 1963
Η τέλεια γυναίκα, τουλάχιστον στην περίπτωση που θα χρησιμοποιηθούν κριτήρια ψυχροπολεμικού σιδηρού παραπετάσματος: με δολοφονικό βλέμμα, ανάλογες προθέσεις και ιδιαίτερα θανατηφόρες σόλες, η ρωσίδα πράκτορας της SPECTRE ήρθε από το κρύο και κατέληξε στα τάρταρα ύστερα από μια τελευταία απέλπιδα προσπάθεια να σκοτώσει τον Μποντ και να ανακτήσει τον αποκωδικοποιητή Lector.
Εμπιστευτικό: Μετά τον ρόλο της στην ταινία, η Λότε Λένια αντιμετώπιζε καχύποπτα βλέμματα προς τα παπούτσια της.
Δρ Νο
«Τζέιμς Μποντ εναντίον δρος Νο», 1962
Το θεαματικό ντεμπούτο «κακού» σε ταινία Μποντ στιγμάτισε τα σακάκια σε στυλ Νεχρού ως στολή και σήμα κατατεθέν για κάθε επίδοξη σατανική ιδιοφυΐα που θέλει να καταστρέψει τον κόσμο. Τα μεταλλικά χέρια και ο τεράστιος πυρηνικός αντιδραστήρας δεν ήταν αρκετά να του εξασφαλίσουν τον θρίαμβο – τουλάχιστον έδωσε το όνομά του στον τίτλο της ταινίας.
Εμπιστευτικό: Ο πρώτος ξάδερφος του Ιαν Φλέμινγκ, Κρίστοφερ Λι, o Μαξ φον Σίντοου και ο Νόελ Κάουαρντ είχαν απορρίψει τον ρόλο προτού τον δεχτεί ο Τζόζεφ Γουάισμαν.
Χρυσοδάκτυλος
«Eπιχείρηση Χρυσοδάκτυλος», 1964
Αγγιγμα του Μίδα, θανατηφόρα λέιζερ, επικίνδυνες αμαζόνες και εγκληματικά σχέδια επιχρυσωμένα με στρώσεις αρρωστημένης μεγαλομανίας, είναι ο δεύτερος και μέχρι στιγμής τελευταίος κακός που βαφτίζει με το όνομά του ταινία Μποντ. Πληθωρικός και σκληρός αντίπαλος, είναι ο μόνος που απείλησε τον ανδρισμό του 007: προσπάθησε να τον τεμαχίσει με ένα τεράστιο λέιζερ.
Εμπιστευτικό: O Tίτος Βανδής ήταν υποψήφιος για τον ρόλο προτού τον πάρει ο Γκερτ Φρέμπε, η φωνή του οποίου ντουμπλαρίστηκε μια και μιλούσε πολύ λίγα αγγλικά.
Λε Σιφρ
«Καζίνο Ρουαγιάλ», 2006
«Είναι απλώς μια πάθηση του δακρυγόνου αδένα. Τίποτε σατανικό» ισχυρίζεται καθώς σκουπίζει κόκκινα δάκρυα. Οι γνώμες διίστανται βεβαίως και το reboot τoυ Μποντ παραδίδει μαθήματα σε προηγούμενες ενσαρκώσεις που οι κακοί-καρικατούρες ήταν τόσο απειλητικοί όσο και ένα μαρτίνι «shaken, not stirred». Ο Λε Σιφρ παίζει για να κερδίσει και παρ’ όλο που τελικά αποτυγχάνει, ο χαρακτήρας του κάνει φλος ρουαγιάλ.
Eμπιστευτικό: Ο πρώτος κακός που δεν πεθαίνει από το χέρι του Μποντ, ενός Bond girl ή κάποιου άλλου συμμάχου.
Ξένια Ονετοπ
«Επιχείρηση Χρυσά Μάτια», 1995
Αντίθετα με την Πούσι Γκαλόρ ή τη Μέι Ντέι, η καρδιά της δεν μαλάκωσε ποτέ για χάρη του. Ούτε και οι θανατηφόροι προσαγωγοί της με τους οποίους έλιωνε τους αντιπάλους της φτάνοντας παράλληλα σε οργασμό. Το πρώτο Βond girl των 90s μάς χάρισε την πρώτη δολοφόνο της μετασοβιετικής Ρωσίας, άγρια όσο και το τέλος της. Αλήθεια, θυμάται κανείς τον Σον Μπιν ως «κυρίως» κακό; Μάλλον όχι.
Εμπιστευτικό: H Φάμκε Γιάνσεν οδήγησε αυτοπροσώπως τη Ferrari 355 GTS στην κόντρα με τον Μποντ στην αρχή της ταινίας.
Σκαραμάνγκα
«Ο άνθρωπος με το χρυσό πιστόλι», 1974
Το όνομα του Κρίστοφερ Λι έγινε συνώνυμο με τον ρόλο: O αντι-Μποντ, ο απόλυτος δολοφόνος που με άψογο στυλ και το χρυσό πιστόλι του σκοτώνει έναντι ενός εκατομμυρίου. Είναι η σκοτεινή πλευρά του ίδιου νομίσματός ή άλλος ένας επίδοξος αντίπαλος; Το πόσο αντάξιος είναι, πάντως, το διαπιστώνουμε από το άδοξο τέλος του από το παραδοσιακό πιστόλι του Μποντ στο δωμάτιο με τους καθρέφτες.
Εμπιστευτικό: Ο Κρίστοφερ Λι ήταν από τις επιλογές του Ιαν Φλέμινγκ για να ενσαρκώσει τον ίδιο τον πράκτορα 007.
Οντζομπ
«Eπιχείρηση Χρυσοδάκτυλος», 1964
Αν και δεν είναι βασικός αντίπαλος και τεχνικά κατατάσσεται ως «henchman» (τσιράκι), ο βουβός Ασιάτης με την υπεράνθρωπη δύναμη, το καπέλο με το φονικό γείσο και την προτίμηση στις γάτες σαν κύριο γεύμα, έχει δικαιωματική θέση στο πάνθεον των εμβληματικών κακών. Παρηγοριά για το γεγονός ότι, εκτός από μπράβος, εκτελούσε ταυτόχρονα καθήκοντα σοφέρ και βοηθού στο γκολφ – εξουθενωτικό.
Εμπιστευτικό: Ο παλαιστής Χάρολντ Τανάκα έκανε καριέρα αργότερα με το όνομα Χάρολντ «Οντζομπ» Τανάκα.
Σαγόνιας
«Η κατάσκοπος που μ’ αγάπησε», 1977 – «Επιχείρηση Μουνρέικερ», 1979
Σαγόνια που δαγκώνουν μέταλλο, ένας κάθε άλλο παρά αθώος γίγαντας που δεν σταματάει μπροστά σε τίποτε, αλλά συνεχίζει σαν εξολοθρευτής στον αυτόματο. Αλλεπάλληλες μάχες με τη νέμεσή του και δύο ταινίες αργότερα, καταφέρνει να βρει την αδελφή ψυχή του, να ερωτευτεί και να δραπετεύσει «in a galaxy far, far away».
Εμπιστευτικό: Ο ηθοποιός Ρίτσαρντ Κιλ έγινε μετέπειτα συγγραφέας, αφηγούμενος τις εμπειρίες του ως κακός στην αυτοβιογραφία «Making It Big in the Movies» (εκδ. Reynolds & Hearn).
Εμίλιο Λάργκο
«Επιχείρηση Κεραυνός», 1965
Η SPECTRE μπορεί να είναι περήφανη: ο γνωστός και ως «Νούμερο 2», ιδιοκτήτης του γιοτ «Disco Volante», δύο πυρηνικών κεφαλών και μιας δεξαμενής με καρχαρίες, είναι και εμπνευστής του πλέον κλασικού σχεδίου «εκβιάζω τον πλανήτη με πυρηνικές κεφαλές για εκατομμύρια δολάρια». Οι καινοτομίες του κάνουν μια τρύπα στο νερό, καθώς εκείνος εξοντώνεται και το «Disco Volante» χάνεται ακριβώς εκεί.
Εμπιστευτικό: Στοιχεία όπως το κάλυμμα στο ένα μάτι, η δεξαμενή με καρχαρίες και το σχέδιο εκβιασμού σατιρίστηκαν σε άπειρες ταινίες.
Ερνστ Σταύρο Μπλόφελντ
Ο Νούμερο 1
Η παρουσία του σε έξι ταινίες Μποντ κυμαίνεται από μια φωνή χωρίς πρόσωπο, μέχρι τον σημαδεμένο Ντόναλντ Πλέζανς στο «Ζεις μονάχα δυο φορές», εκεί που ο αρχηγός της SPECTRE αποκαλύπτει τη μορφή του. Αν και θα γνωρίσει διάφορες ενσαρκώσεις (από τον Τέλι Σαβάλας μέχρι τον Τσαρλς Γκρέι), η πρώτη εικόνα είναι η επικρατέστερη. Το τέλος του αμφιλεγόμενο, καθώς τον ρίχνουν μέσα σε μια καμινάδα στο «Για τα μάτια σου μόνο» – ίσως να ξαναεμφανιστεί.  
Εμπιστευτικό: O χαρακτήρας του Μπλόφελντ είναι η έμπνευση για τον δρα Ιβελ στις ταινίες του Οστιν Πάουερς.