Εχουμε ποιότητα με χαμηλό κόστος

Λίγο πριν από την πρεμιέρα της καθημερινής σειράς «Κλεμμένα όνειρα» στο Mega, ο σκηνοθέτης της Δημήτρης Αρβανίτης εξηγεί τους λόγους για τους οποίους είναι η μοναδική ελληνική σειρά που προβάλλεται με νέα επεισόδια και καταθέτει την άποψή του για τη συρρίκνωση της ελληνικής μυθοπλασίας.

Λίγο πριν από την πρεμιέρα της καθημερινής σειράς «Κλεμμένα όνειρα» στο Mega, ο σκηνοθέτης της Δημήτρης Αρβανίτης εξηγεί τους λόγους για τους οποίους είναι η μοναδική ελληνική σειρά που προβάλλεται με νέα επεισόδια και καταθέτει την άποψή του για τη συρρίκνωση της ελληνικής μυθοπλασίας.
Γιατί η δική σας σειρά είναι η μοναδική που πήρε το πράσινο φως ενώ όλες οι άλλες παραμένουν στο «ψυγείο»;
«Οι λόγοι είναι δύο: ο ένας είναι ότι έχουμε συνειδητοποιήσει ότι η κρίση δεν μας αφήνει αλώβητους αλλά δεν θα επηρεάσει και τα στάνταρντ της δουλειάς μας. Εχουμε ένα μπάτζετ υποφερτό για τον σταθμό και κρατάμε την ποιότητα και τις θέσεις εργασίας. Ουσιαστικά λοιπόν εξασφαλίσαμε την ανταγωνιστικότητα, αυτό δηλαδή που λείπει. Η καλή ποιότητα σε σχέση με το χαμηλό κόστος είναι αυτά που κάνουν ένα κανάλι να χρηματοδοτήσει μια σειρά».
Για ποιους λόγους λείπει η ανταγωνιστικότητα;
«Λόγω της καταραμένης εσωστρέφειας. Ολα αυτά τα χρόνια τα κανάλια έκαναν παραγωγές μόνο και μόνο για να παίξουν μία φορά, άντε και μία σε επανάληψη. Εμείς έχοντας έναν πληθυσμό 10 εκατομμυρίων μόνο δεν μπορούμε να βγαίνουμε με τόσες και τόσο ακριβές παραγωγές. Με 10 εκατομμύρια μπορείς να έχεις δύο ιδιωτικά κανάλια και ένα δημόσιο και το καθένα να παράγει από μία σειρά, όχι παραπάνω. Αυτά είναι τα διεθνή στάνταρντ. Δείτε πώς οργάνωσαν οι Τούρκοι την παραγωγή τους: φτηνή σε σχέση με την ποιότητά τους και έχουν τεράστιο πληθυσμό που τους παρακολουθεί. Εχουν φτιάξει μια αγορά την οποία και εμείς θα έπρεπε από την πλευρά μας να έχουμε φτιάξει με άλλες ευρωπαϊκές δυνάμεις και δεν έχουμε κάνει τίποτε. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, την ώρα που έπρεπε να ανοίξουμε τα φτερά μας τα κλείσαμε και οι Τούρκοι, οι οποίοι δεν είχαν παραγωγή, μέσα σε μια δεκαετία έφτασαν σε πολύ υψηλότερα στάνταρτ, παραγωγής – και όχι καλλιτεχνικά ή αισθητικά – απ’ ό,τι εμείς».
Δεν είναι καλές αισθητικά και καλλιτεχνικά οι παραγωγές τους;
«Εξαιρετικές παραγωγές αλλά η αισθητική και η θεματολογία τους αφορούν αυτούς στους οποίους απευθύνονται και πολύ καλά κάνουν. Εμείς που έχουμε πιο ευρωπαϊκό προσανατολισμό στα σίριαλ θα μπορούσαμε να έχουμε εξαιρετικά τοπικά προϊόντα. Του χρόνου θα πρέπει να γίνουν σειρές που θα μπορούν να φέρουν χρήματα ώστε στη συνέχεια να γίνουν πιο ακριβές παραγωγές. Για να γίνουν αυτά θα πρέπει να αλλάξει η δομή. Η θεματολογία των επιτυχημένων σειρών αντλείται από την καθημερινότητα, είναι πιασάρικη. Δεν έχει νόημα να κάνεις μια σειρά για να τη βλέπεις εσύ που την έφτιαξες. Είμαστε η μόνη τηλεόραση στην Ευρώπη που δεν κάνει συμπαραγωγές στη μυθοπλασία».
Πώς και δεν ασχολείστε με εβδομαδιαία σειρά;
«Συζητάμε με την εταιρεία Ανωση και το Mega για μια συμπαραγωγή 12 επεισοδίων που διαδραματίζεται κυρίως στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες. Η ιστορία ξεκινά πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και φτάνει ως τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Τα γυρίσματα γίνονται στη Γαλλία, στην Αυστρία, στην Αίγυπτο. Με τέσσερις συνεταίρους όπου ο καθένας θα βάλει από 60 χιλιάδες ευρώ δεν θα είναι ακριβή. Επίσης αν πουληθεί στο εξωτερικό θα έχει και κέρδος. Γι’ αυτό θα πρέπει να ανοίξουμε τους ορίζοντές μας».
Εχουν αλλάξει δραματικά οι συνθήκες γυρισμάτων;
«Εχουν αλλάξει άρδην. Χρησιμοποιώ πλέον περισσότερα κείμενα. Μια καθημερινή σειρά ανταγωνιστική μας είχε 30 σελίδες κείμενο για 40 λεπτά. Εγώ έχω 44 σελίδες κείμενο για 45 λεπτά. Εχουμε πιο πυκνούς μύθους, ομάδα 10 ατόμων για σενάρια και επίσης περάσαμε στο format 16:9 που δίνει περισσότερες αναπτύξεις εικόνας. Το τρίτο είναι το επίπεδο παραγωγής. Παρ’ όλες τις μειώσεις κρατάμε την ποιότητα».
Οι συνεργάτες σας είναι πρόθυμοι να μειώσουν τις αποδοχές τους;
«Φυσικά. Αλλωστε πρώτος εγώ μείωσα τις αποδοχές μου. Ολοι κατορθώσαμε να μειώσουμε το κόστος για να κρατήσουμε τη σειρά. Εμείς πληρωνόμαστε άλλωστε. Δεν είμαστε από αυτούς που δεν πληρώνονται».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Media
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk