Το νέο iPad ετοιμάζεται να λανσάρει η Apple σήμερα Τρίτη, ενώ η τιμή του παραμένει ακόμη μυστήριο.

Η Apple δεν έχει προχωρήσει σε ανακοινώσεις σχετικά με τη συσκευή, αν και το πέπλο της μυστικότητας που σκεπάζει τα προϊόντα της εταιρείας, φέτος ήταν αρκετά διαφανές. Για παράδειγμα, οι περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο iPhone 5 ήταν γνωστές πολύ πριν την κυκλοφορία του προϊόντος τον περασμένο μήνα.

Στην περίπτωση τώρα του λεγόμενου «iPad mini», οι ειδικοί bloggers και οι αναλυτές αναμένουν μία συσκευή με οθόνη 7.85 ίντσες διαγωνίως, δηλαδή το μισό μέγεθος από αυτό του κανονικού iPad. Θα είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από τις ταμπλέτες 7 ιντσών τις οποίες ουσιαστικά ανταγωνίζεται, μεταξύ των οποίων της Amazon.com Inc, της Kindle Fire και της Google Inc Nexus 7.

Το ερώτημα της τιμής όμως παραμένει ανοιχτό, καθώς οι άλλες εταιρείες, πωλούν -ενδεικτικα- τα αντίστοιχα προιόντα τους από 159 δολλάρια μέχρι 199 δολλάρια. Εντωμεταξύ, η Apple τιμολογεί το iPad 2 στα 399 δολλάρια, και το iPod Touch των 4 ιντσών, 199 δολλάρια. Όσοι παρακολουθούν την πορεία της εταιρείας εκτιμούν πως η τιμή του νέου iPad θα κυμανθεί μεταξύ εκείνων των τιμών.

Τα «στοιχήματα» ξεκινούν στα 249 δολλάρια και φτάνουν τα 299, ενώ το blog 9to5Mac έγραψε τη Δευτέρα πως η τιμή θα φτάσει τα 329 δολλάρια. Κάτι τέτοιο θα καθιστούσε το iPad Mini δύο φορές πιο ακριβό από το φθηνότερο Kindle Fire και αφήνει άπλετο χώρο σε άλλους κατασκευαστές να προσεγγίσουν αγοραστές.

Αναλυτές όπως ο Μπράιαν Ουάιτ της Topeka Capital Markets θεωρεί πως η Apple θα προχωρήσει στην πώληση μίας αναβαθμισμένης έκδοσης ενός iPad Mini , που θα έχει τη δυνατότητα συνδεσιμότητας 4G με μία πρόσθετη μηνιαία χρέωση. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που οι ταμπλέτες των 7 ιντσών δεν διαθέτουν.

Η παρουσίαση της Apple θα γίνει σήμερα Τρίτη σε θέατρο του Σαν Χοσέ στην Καλιφόρνια και θα ξεκινήσει στις 10π.μ ώρα Αμερικής.

Επισήμως, η εταιρεία θα αρχίσει να πουλά το νέο τηλέφωνο ή iPad μία ή δύο εβδομάδες ύστερα από την επίσημη παρουσίασή του. Υπάρχει όμως και η πιθανότητα η εταιρεία να αντιμετωπίσει το νέο iPad ως προϊόν μικρής αναβάθμισης και να ξεκινήσει να το διαθέτει αμέσως μετά την παρουσίασή του.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Apple έχει πουλήσει 84 εκατομμύρια iPad από την πρώτη του έκδοση τον Απρίλιο του 2010. Από τους πρώτους ανταγωνιστές της εταιρείας ήταν η ταμπλέτα 7 ιντσών της Samsung.

O ιδρυτής της εταιρείας Στιβ Τζομπς, ένα χρόνο πριν το θάνατό του τον Οκτώβριο του 2011, δήλωσε «ο λόγος για τοπν οποίο βγάζουμε μία ταμπλέτα7 ιντσών δεν είναι επειδή δε θέλουμε να χτυπήσουμε μία τιμή. Ο λόγος είναι ότι δε θεωρούμε πως μπορεί να φτιαχτεί μία καταπληκτικά ταμπλέτα με οθόνη 7 ιντσών», ενώ προσθέτει «Οι ταμπλέτες 7 ιντσών είναι δίκοπο μαχαίρι, πολύ μεγάλες για να τα «βάλουν» μ ένα smartphone και πολύ μικρές για να τα «βάλουν» μ ένα iPad». Παράλληλα είχε σημειώσει πως οι 10 ίντσες ήταν ιδανικές καθώς οι χρήστες χρειάζονται οθόνες αφής συγκεκριμένων μεγεθών ώστε να μπορέσουν να κάνουν αποτελεσματικά τη δουλειά τους.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία προχωρά στην παραγωγή ενός προϊόντος στο οποίο ο Jobs ήταν εξαρχής αντίθετος.

Εκτός από το μικρότερο iPad, η Apple αναμένεται να ανανεώσει και κάποια άλλα προϊόντα της. Φήμες θέλουν ένα νέο MacBook 13 ιντσών με υψηλή ανάλυση «retina» να εμφανίζεται στην αγορά, ενώ τα MacBook των 15 ιντσών απέκτησαν την δυνατότητα για οθόνη retina αυτό το καλοκαίρι.