Δημοσιογράφος και κινηματογράφος

«Δημοσιογράφοι στον κινηματογράφο» είναι ο τίτλος του μεγάλου κινηματογραφικού αφιερώματος που διοργανώνει το Μορφωτικό Ίδρυμα της Ενωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίων Αθηνών στο Ινστιτούτο Γκαίτε από την Δευτέρα 29 Οκτωβρίου ως το Σάββατο 3 Νοεμβρίου

«Δημοσιογράφοι στον κινηματογράφο» είναι ο τίτλος του μεγάλου κινηματογραφικού αφιερώματος που διοργανώνει το Μορφωτικό Ίδρυμα της Ενωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίων Αθηνών στο Ινστιτούτο Γκαίτε από την Δευτέρα 29 Οκτωβρίου ως το Σάββατο 3 Νοεμβρίου.
Αλλοτε ηρωικός και άλλοτε σκοτεινός, ο ρόλος της δημοσιογραφίας της πρώτης γραμμής έχει υπάρξει πρώτη ύλη για τη δημιουργία μερικών από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα στην ιστορία του σινεμά, ενώ δεν έχει περάσει καθόλου απαρατήρητος από την τηλεόραση όπως έχουν αποδείξει σειρές σαν τον «Λου Γκραντ» και προσφάτως το «Newsroom».
Λέει στην ανακοίνωσή της η Ε.Σ.Η.Ε.Α.: «Σε μια εποχή που η δημοσιογραφία δοκιμάζεται, η ΕΣΗΕΑ πραγματοποιεί ένα αφιέρωμα σε ταινίες που αφηγούνται αυτήν ακριβώς τη δυνατή σχέση και επαναπροσδιορίζουν το σημαντικό ρόλο της δημοσιογραφίας στην εξέλιξη της κοινωνικής μας ζωής.»
Οι ταινίες του αφιερώματος είναι δώδεκα και καλύπτουν πολλά είδη. Ο βωβός «Κινηματογραφιστής» (1928) των Εντουαρντ Σέντγουϊκ – Μπάστερ Κίτον με τον τελευταίο σε μεγάλα κέφια, ο κλασικός «Πολίτης Κέιν» (1941) του Ορσον Γουέλς, η «Γλυκιά ζωή» (1960) του Φεντερίκο Φελίνι, πρώτη ταινία όπου οι παπαράτσι γίνονται σταρ, το «Shock corridor» (1963) του Σάμιουελ Φούλερ που διαδραματίζεται σε ένα ψυχιατρείο αλλά και το υπαρξιακό αριστούργημα του Μικελάντζελο Αντονιόνι «Επάγγελμα ρεπόρτερ» (1975) είναι ορισμένα από τα διαμάντια του αφιερώματος.
Ο ρόλος της γυναίκας δημοσιογράφου εμφανίζεται σε κομεντί όπως το «Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου» (1940) του Χάουρντ Χοκς με την Ρόζαλιντ Ράσελ σε ρόλο δαιμόνιας ρεπόρτερ και τον Κάρι Γκραντ αρχισυντάκτη της, σε ταινίες «δρόμου» όπως το «Με κομμένη την ανάσα» (1959) του Ζαν Λικ Γκοντάρ με τον Ζαν Πολ Μπελμοντό και την Τζιν Σίμπεργκ αλλά και σε σύγχρονες κοινωνικές δημιουργίες όπως το «Elles» (2911) με την Ζιλιέτ Μπινός στον ρόλο της δημοσιογράφου που προσπαθεί να οργανώσει μια μεγάλη έρευνα για την φοιτητική πορνεία.
Η πειραματική ταινία του Πίτερ Γουότκινς «The war game» (1965) που θεωρήθηκε ενάντιο της κυβέρνησης Ουίλσον εν μέσω Ψυχρού Πολέμου, το «Καληνύχτα και καλή τύχη» (2005) του Τζορτζ Κλούνεϊ που είναι ένας ύμνος για την αδέσμευτη δημοσιογραφία μέσα από την πραγματική ιστορία του Εντουαρντ Μάροου και δυο ελληνικές ταινίες, τα «Παιδιά ης Χελιδώνας» (1987) του Κώστα Βρεττάκου και ο «Φάκελλος Πολκ στον αέρα» (1988) του Διονύση Γρηγοράτου συμπληρώνουν την ντουζίνα των ταινιών, της οποίας η επιμέλεια ήταν του δημοσιογράφου και κριτικού κινηματογράφου Νίνου Φένεκ Μικελίδη.
Η είσοδος θα είναι ελεύθερη ενώ μια συζήτηση – στρογγυλό τραπέζι με τίτλο «Η δημοσιογραφία στο σινεμά» θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 1 Νοεμβρίου στις 12.00 στην αίθουσα προβολών του Ινστιτούτου Γκαίτε (Ομήρου 14- 16)
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk