Εξαγορά Olympic Air: Μακριά από τις Βρυξέλλες!

Δημήτρης Κυριτσάκης ή Χοακίν Αλμούνια; Αυτό είναι το ερώτημα που απασχολεί το επιτελείο της Aegean Airlines για την τύχη της εξαγοράς της Olympic Air, που ανακοινώθηκε την Δευτέρα, έπειτα από ένα μπαράζ φημολογιών, οι οποίες είχαν ήδη ξεκινήσει από τον Ιούλιο

Δημήτρης Κυριτσάκης ή Χοακίν Αλμούνια; Αυτό είναι το ερώτημα που απασχολεί το επιτελείο της Aegean Airlines για την τύχη της εξαγοράς της Olympic Air, που ανακοινώθηκε την Δευτέρα, έπειτα από ένα μπαράζ φημολογιών, οι οποίες είχαν ήδη ξεκινήσει από τον Ιούλιο.

Η διοίκηση της Aegean θεωρεί ότι το ντιλ του 2012 δεν έχει σχέση με το σχέδιο συγχώνευσης του 2010, υποστηρίζοντας ότι η αγορά έκτοτε έχει αλλάξει ριζικά.
Οι αερογραμμές θεωρούν ότι η τύχη της εξαγοράς της Olympic Air θα αποτελέσει αντικειμένο εγκρίσης από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και, λόγω των διαφορετικών της μεγεθών, δεν θα χρειαστεί να περάσει εκ νέου το μαρτύριο των Βρυξελλών.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρίας, η διαφορά μεταξύ της απόπειρας συγχώνευσης του 2010 και της πρότασης εξαγοράς του 2012 είναι οι εξής:
– H Aegean αγοράζει αυστηρά και μόνο το πτητικό έργο της Olympic Air και όχι το handling και το engineering,
– σε επίπεδο ανταγωνισμού, υπάρχει η έντονη παρουσία των Κυπριακών Αερογραμμών, που διεκδικούν ανοιχτά μερίδιο στα «φιλέτα» των εσωτερικών αεροπορικών μεταφορών, αλλά και άλλων μικρότερων αερογραμμών που εκτελούν δρομολόγια σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές,
– στις «άγονες» γραμμές κρατική επιδότηση λαμβάνουν άλλες δύο εταιρίες,
– η MIG δεν συμμετέχει στο σχήμα, οπότε δεν υπάρχουν παράλληλη συγκέντρωση μεριδίου στις επιβατικές μεταφορές, λόγω των ακτοπλοϊκών δραστηριοτήτων του Ομίλου.
«Θεωρούμε ότι η υπόθεσή μας άπτεται της Επιτροπής Ανταγωνισμού» σχολιάζουν οι ίδιες πηγές, σημειώνοντας ότι η Aegean, που είναι η πρώτη εταιρία στην Ελλάδα σε επιβατική κίνηση, έχει μερίδιο στις πτήσεις εξωτερικού μόλις 14%, όταν κατά μέσον όρο στην Ευρωζώνη, το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνεται στο 38,5%.
Μάλιστα, κρίνοντας ότι τα μεγέθη της αεροπορικής αγοράς του εσωτερικού φτάνουν έως και τα 240 εκατ. ευρώ, όταν η ετήσιος κύκλος εργασιών της αγοράς του εξωτερικού προσεγγίζει τα 3,5 δισ. ευρώ, πιστεύουν ότι η εξαγορά της Olympic Air δεν θα χρειαστεί να φτάσει στις υπηρεσίες του κ. Αλμούνια, αφού δεν δημιουργείται σημαντική συγκέντρωση στο «φιλέτο» των αερομεταφορών.
Παράλληλα, σημειώνουν ότι από το 2009 η αγορά παρουσιάζει κάμψη κατά 43% σε αξίες και 30% σε κίνηση, ο μέσος ναύλος εσωτερικού καταγράφει πτώση 20%-30%, η τιμή των καυσίμων έχει αυξηθεί, ενώ αναφέρουν ότι «το πιο σημαντικό είνα πως είναι ορατός ο κίνδυνος πλήρους εξάρτησης του ελληνικού τουρισμού από ξένους αερομεταφορείς».
Και αυτό διότι, όπως λένε, στην χώρα μας ο βαθμός τοπικού ελέγχου της αγοράς του εξωτερικού ανέρχεται σε μόλις 16%, όταν κατά μέσο όρο στην Ευρώπη φτάνει έως και 45%. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το 84% των δρομολογίων εκτελείται από ξένες εταιρίες. «Η εξαγορά αποτελεί αναγκαιότητα για να διασφαλιστεί η βιώσιμη παρουσία μας» καταλήγουν.
Σημειωτέον ότι για την εξαγορά της Olympic Air, η Aegean θα καταβάλει 72 εκατ. ευρώ σε μετρητά. Η πρώτη θα καταστεί θυγατρική, οι διοικητικές τους υπηρεσίες θα ενοποιηθούν, όμως θα διατηρηθούν τα ονόματα και τα σήματά τους καθώς, και το πτητικό τους έργο, ο στόλος τους και το προσωπικό τους.
Με την εξαγορά της Olympic, η Aegean θα διεθέτει 50 αεροσκάφη (36 Airbus 3 τύπων και 14 Bombardier δύο τύπων), εκ των οποίων τα 21 της Olympic. Ωστόσο, η δεύτερη δεν έχει πια στην ιδιοκτησία της αεροσκάφη, καθώς τα μεν Airbus είναι μισθωμένα, ενώ τα δε Bombardier έχουν μεταβιβαστεί σε τρίτη εταιρία και είναι μισθωμένα για 11 έτη.
«Η εξαγορά της Olympic Air απο την Aegean είναι μια επιχειρηματική συμφωνία που προέκυψε και ως αποτέλεσμα της κρίσης. Ως προς το σκέλος του ανταγωνισμού θα κριθεί απο τα αρμόδια όργανα. Ως προς τα υπόλοιπα υπενθυμίζουμε δύο πράγματα σε όσους διαφώνησαν με την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής: Πρώτον, η σημερινή τιμή πώλησης είναι αρκετά μικρότερη απο το τίμημα που εισέπραξε το δημόσιο το 2009. Δεύτερον, ενώ η παλιά Ολυμπιακή κόστιζε περίπου 400 εκ. ευρώ ετησίως, η Aegean και η Olympic Air εισφέρουν 270 εκ ευρώ το χρόνο στα κρατικά ταμεία» σχολίασαν την Δευτέρα κύκλοι του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk