Αγώνας δρόμου για 6 δισ. ευρώ σε 14 μήνες

«Μετά τη Σύνοδο Κορυφής έφυγε άλλο ένα μεγάλο σύννεφο και αρχίζουμε πια να ζητάμε λεφτά». Με αυτή τη φράση περιγράφει στέλεχος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) την επομένη ημέρα μετά τη μαραθώνια διαπραγμάτευση με την τρόικα και της απομάκρυνση της απειλής εξόδου της χώρας από το ευρώ.

«Μετά τη Σύνοδο Κορυφής έφυγε άλλο ένα μεγάλο σύννεφο και αρχίζουμε πια να ζητάμε λεφτά». Με αυτή τη φράση περιγράφει στέλεχος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) την επομένη ημέρα μετά τη μαραθώνια διαπραγμάτευση με την τρόικα και της απομάκρυνση της απειλής εξόδου της χώρας από το ευρώ.
Η συμφωνία του υπουργού Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα με την τριμερή και κατ’ επέκταση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Γιάννη Εμίρη είναι να καλυφθεί το χαμένο έδαφος. Από σήμερα και ως το τέλος του 2013 θα πρέπει να εισρεύσoυν στα ταμεία του Δημοσίου τα 3 δισ. ευρώ που προέβλεπε ο «κουρεμένος» στόχος για το 2012 (αντί για 9 δισ. ευρώ της αρχικής πρόβλεψης έχουν εισπραχθεί μόλις 80 εκατ. ευρώ από το κτίριο του Ολυμπιακού Κέντρου Τύπου – IBC – στο Μαρούσι) αλλά και επιπλέον 3 δισ. ευρώ για το 2013. Σύνολο 6 δισ. ευρώ σε μόλις 14 μήνες. Το νέο μνημόνιο προβλέπει την κατάθεση της επικαιροποίησης του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων προς κύρωση στη Βουλή.
Η επίτευξη των αριθμητικών στόχων από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας θεωρείται καθοριστική όχι μόνο για την αναζωογόνηση των επενδύσεων αλλά και γιατί συνδέεται με τις βασικές υποθέσεις βιωσιμότητας του χρέους και την αποφυγή (σε αυτή τη φάση) ενός «άτσαλου» κουρέματος ώστε να επιδιωχθεί μια ευρωπαϊκή λύση μετά την εκταμίευση της δόσης των 31,5 δισ. ευρώ. Η στρατηγική του υπουργού Οικονομικών στηρίχθηκε τεχνικά στην επιστημονική προεργασία στενού του συνεργάτη, του επιστημονικού συμβούλου του ΙΟΒΕ κ. Νίκου Ζόνζηλου, ο οποίος έκανε τη σχετική παρουσίαση για τη βιωσιμότητα του χρέους στους κκ. Πόουλ Τόμσεν (ΔΝΤ), Ματίας Μορς (ΕΕ) και Κλάους Μαζούχ. Θεωρητικώς, ο στόχος των 50 δισ. ευρώ ως το 2015 δεν έχει πάψει να ισχύει, ωστόσο ρεαλιστικότερες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 19 δισ. ευρώ.
Το υπουργείο Οικονομικών προετοιμάζει το έδαφος για επιθετικές αποκρατικοποιήσεις. Σε αυτή την κατεύθυνση, μέσω τροπολογίας που κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή, προωθείται η κατάργηση του ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής Δημοσίου στις ΔΕΚΟ. Ετσι, το Ελληνικό Δημόσιο δικαιούται – αν το αποφασίσει – να ιδιωτικοποιήσει μέχρι και το 100% ορισμένων ΔΕΚΟ, σηματοδοτώντας ουσιαστικά το τέλος μιας ολόκληρης εποχής.
Ανταγωνισμός
Μέτρα για να πέσουν οι τιμές στα καύσιμα

Μέτρα που θα διευκολύνουν τις εισαγωγές τελικών προϊόντων (βενζίνης, πετρελαίου κτλ.) μέσω ανεξάρτητων πρατηρίων προβλέπει το νέο μνημόνιο, προκειμένου να μειωθούν οι λιανικές τιμές των καυσίμων και να υποχωρήσουν τα περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων στα μέσα ευρωπαϊκά επίπεδα.
Στο μνημόνιο περιγράφονται οι αλλαγές τις οποίες πρέπει να κάνει η κυβέρνηση ώστε να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός στην καθ’ όλα προστατευμένη αγορά:
1. Νέο θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία ενός κεντρικού φορέα διατήρησης αποθεμάτων.
2. Κατάργηση περιορισμών ώστε ανεξάρτητα πρατήρια να κατέχουν ή να μισθώνουν φορτηγά ανεξαρτήτως χωρητικότητας και να προσλαμβάνουν δημόσια βυτιοφόρα για τη μεταφορά καυσίμων.
3. Να επιτρέπεται σε κάθε βυτιοφόρο, ανεξαρτήτως χωρητικότητας, να εισέρχεται στα διυλιστήρια και σε τελωνειακές εγκαταστάσεις με τη δική του επωνυμία.
Για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου στα ναυτιλιακά καύσιμα και μετά την εξίσωση του ΕΦΚ για τα πετρέλαια κίνησης και θέρμανσης, το αργότερο ως τον Δεκέμβριο του 2012, θα εκδοθούν υπουργικές αποφάσεις που προβλέπουν την εγκατάσταση συστημάτων GPS σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα για να καταστεί εφικτός ο έλεγχος.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk