Εδώδιμα και αποικιακά

Ναι, ο Μέγας Αλέξανδρος πήγε στο Λούβρο, όπου και διέπρεψε κατά τα συνήθη, διότι μπροστά στα άγρια στρατεύματα που συνάντησε στα βάθη της Ασίας, τι να φοβηθεί από την ήμερη Δύση… Οχι, το Λούβρο δεν ήρθε στην Ελλάδα – στη Θεσσαλονίκη συγκεκριμένα -, παρ’ ότι πέντε μουσεία ήταν έτοιμα να το υποδεχθούν.

Ναι, ο Μέγας Αλέξανδρος πήγε στο Λούβρο, όπου και διέπρεψε κατά τα συνήθη, διότι μπροστά στα άγρια στρατεύματα που συνάντησε στα βάθη της Ασίας, τι να φοβηθεί από την ήμερη Δύση… Οχι, το Λούβρο δεν ήρθε στην Ελλάδα – στη Θεσσαλονίκη συγκεκριμένα -, παρ’ ότι πέντε μουσεία ήταν έτοιμα να το υποδεχθούν. Φυσικά, κάτι μας έστειλαν, έτσι για να τηρηθεί η αρχή της ανταποδοτικότητας με βάση την οποία, υποτίθεται, αποφασίζουμε ως χώρα τον δανεισμό αρχαιοτήτων στο εξωτερικό για εκθέσεις, παρ’ ότι πάντα υπάρχουν κίνδυνοι, αλλά… κομμάτια να γίνει. Ο σκοπός μας είναι να προβάλλουμε τον πολιτισμό μας και αυτό επιτυγχάνεται. Η συμφωνία ωστόσο με το Λούβρο κάπου χωλαίνει. Και παρά τη διαφήμιση και την αναμονή, αν εξαιρέσει κανείς μερικά έργα μεγάλων ζωγράφων όπως ο Ραφαήλ, ο Ρέμπραντ, ο Ρούμπενς, ο Τιτσιάνο, από εκεί και έπειτα κάτι προτομές, ένα μετάλλιο, μια βυζαντινή(!) λειψανοθήκη κλεμμένη από τους σταυροφόρους, που μάλλον φιλοτεχνήθηκε στη Θεσσαλονίκη, και φωτογραφίες σύγχρονων καλλιτεχνών – ακόμη κι αν είναι της διάσημης Ναν Γκόλντιν. Ενα pot pourri, που λένε και οι Γάλλοι. Δυστυχώς το Λούβρο δεν μας επισκέφθηκε.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk