Costa Concordia: Το μαύρο κουτί αποκαλύπτει το κομφούζιο στη γέφυρα

Το κομφούζιο με τις αντικρουόμενες εντολές στη γέφυρα του Costa Concordia, λίγο πριν από το ναυάγιο, αποκαλύπτει το μαύρο κουτί. Βάσει και αυτών, ο κυβερνήτης Φραντσέσκο Σκετίνο μπορεί να αντιμετωπίσει κατηγορίες για ανθρωποκτονία των 32 ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους, το βράδυ της 13ης Ιανουαρίου 2012, σύμφωνα με εκτιμήσεις νομικών και δικαστικών κύκλων που είδαν το φως της δημοσιότητας στα ΜΜΕ της Ιταλίας.

Το κομφούζιο με τις αντικρουόμενες εντολές στη γέφυρα του Costa Concordia, λίγο πριν από το ναυάγιο, αποκαλύπτει το μαύρο κουτί. Βάσει και αυτών, ο κυβερνήτης Φραντσέσκο Σκετίνο μπορεί να αντιμετωπίσει κατηγορίες για ανθρωποκτονία των 32 ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους, το βράδυ της 13ης Ιανουαρίου 2012, σύμφωνα με εκτιμήσεις νομικών και δικαστικών κύκλων που είδαν το φως της δημοσιότητας στα ΜΜΕ της Ιταλίας.
«Συνέχισε την πορεία! » και έπειτα από λίγο «Ανάκρουσε πρύμνα!» ήταν οι εντολές που φώναζε ο 51χρονος Σκετίνο στον αξιωματικό που χειριζόταν το τιμόνι, λίγα λεπτά πριν από την πρόσκρουση στα βράχια.
Στο μαύρο κουτί ακούγεται επίσης ο Σκετίνο να λέει: «Πάμε να χαιρετίσουμε (σσ το νησί Τζίλιο)» στη μητρική του ναπολιτάνικη διάλεκτο. Λίγα λεπτά από τη στιγμή που έδωσε την αρχική εντολή για να συνεχιστεί η πορεία, ο Σκετίνο άλλαξε γνώμη και διέταξε ανάκρουση της πρύμνας. «Κλείστε τις υδατοστεγείς πόρτες στο μηχανοστάσιο», ακούγεται επίσης να λέει.
Αφότου το κρουαζιερόπλοιο χτύπησε στα βράχια λίγο έξω από το νησί Τζίλιο, μια πρόσκρουση που άνοιξε τρύπα 50 μέτρων στο κύτος του πλοίου, το μαύρο κουτί κατέγραψε τον κυβερνήτη να αναρωτιέται: «Πραγματικά βυθιζόμαστε; Δεν καταλαβαίνω…».
Κάποιες πληροφορίες λένε ότι ο Σκετίνο θα ισχυριστεί ότι ευθύνη έχει και ο ναύτης που χειριζόταν το τιμόνι, με καταγωγή από την Ινδονησία, επειδή δεν κατάλαβε τις εντολές που του έδινε, στα αγγλικά, ο κυβερνήτης.
Στην κλειστή ακρόαση, στο λιμάνι Γκροσέτο της Τοσκάνης, θα αποφασιστεί αν ο Σκετίνο θα κατηγορηθεί για εγκατάλειψη πλοίου, καθώς μπήκε σε σωσίβια λέμβο προτού διασωθούν εκατοντάδες από τους επιβάτες, και για ανθρωποκτονίες. Πέντε μέλη του πληρώματος, ανάμεσά τους και ο δεύτερος τη τάξει αξιωματικός Τσίρο Αμπρόζιο, μπορεί να παραπεμφθούν σε δίκη μετά την ακρόαση που θα διαρκέσει έξι ημέρες.
Επιπλέον, οι μεγάλες καθυστερήσεις στην εκκένωση του πλοίου, που είχε περισσότερους από 4.000 επιβάτες και πλήρωμα, θεωρούνται καθοριστικός παράγοντας για τη μοιραία κατάληξη.
Ο Σκετίνο επιμένει ότι έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε για να βοηθήσει τους ναυαγούς, προσπαθώντας να προσεγγίσει την ακτή του νησιού Τζίλιο, για να διευκολύνει την εκκένωση του πλοίου.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk