Διασφαλισμένες έως το 2028 οι ταχυδρομικές υπηρεσίες

Η αποκρατικοποίηση των δημοσίων ταχυδρομικών φορέων και η είσοδος ιδιωτών επενδυτών στη μετοχική τους σύνθεση, «αποτελεί στρατηγική η οποία συναντάται σε πληθώρα Ευρωπαϊκών και άλλων κρατών», όπως το Βέλγιο, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Αυστρία, η Πολωνία, και η Σιγκαπούρη, αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών.

Η αποκρατικοποίηση των δημοσίων ταχυδρομικών φορέων και η είσοδος ιδιωτών επενδυτών στη μετοχική τους σύνθεση, «αποτελεί στρατηγική η οποία συναντάται σε πληθώρα Ευρωπαϊκών και άλλων κρατών», όπως το Βέλγιο, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Αυστρία, η Πολωνία, και η Σιγκαπούρη, αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών.
Όπως σημειώνει ο υπουργός Οικονομικών, κ. Γιάννης Στουρνάρας, απαντώντας σε αναφορά του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου, η στρατηγική της ιδιωτικοποίησης διεθνώς μπορεί να διασφαλίζει «την εύρωστη και αποτελεσματική παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών στους πολίτες», εν όψει μάλιστα και της επικείμενης απελευθέρωσης ταχυδρομικών υπηρεσιών, η οποία ξεκινά την 1η Ιανουαρίου 2013.
«Η απρόσκοπτη παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών διασφαλίζεται με την ανάθεση στα ΕΛΤΑ της παροχής καθολικής υπηρεσίας μέχρι το έτος 2028, εξασφαλίζοντας έτσι την παράδοση δεμάτων και γραμμάτων και την παροχή υπηρεσιών γενικού οικονομικού συμφέροντος» αναφέρεται στην γραπτή απάντηση.
Σημειώνεται δε ότι η αγορά παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα ρυθμίζεται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), διασφαλίζοντας την αδιάλειπτη παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στους πολίτες, σε προσιτό κόστος.
Η αποκρατικοποίηση των ΕΛΤΑ «με αξιοποίηση ποσοστού τουλάχιστον 40%» της μετοχικής συμμετοχής του δημοσίου αποφασίστηκε ήδη από το Μεσοπρόθεσμο και κατά συνέπεια, «η υλοποίηση της συγκεκριμένης διαδικασίας αποτελεί εδώ και μία διετία υποχρέωση και δέσμευση της χώρας», υπογραμμίζει ο κ. Στουρνάρας.
Όπως αναφέρεται, η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ) ανέθεσε στο ΤΑΙΠΕΔ να «τρέξει» το εγχείρημα προκειμένου «να διασφαλισθεί το δημόσιο συμφέρον, να εξασφαλιστεί η μέγιστη αξία και οι καλύτεροι όροι για την αξιοποίηση των ΕΛΤΑ και η εν γένει ανάπτυξη των ταχυδρομικών υπηρεσιών προς όφελος του πολίτη».
Παράλληλα, σε συνέχεια σχετικού ρεπορτάζ του «Βήματος», ο διευθυντής διοίκησης – εκπαίδευσης του ΚΕΚ- ΕΛΤΑ, κ. Παναγιώτης Πανάγου, σε επιστολή του προς την εφημερίδα σημειώνει ότι:
Στο ΚΕΚ – ΕΛΤΑ μέτοχος κατά 70% είναι τα ΕΛΤΑ και κατά 30% η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) και όχι οι εννέα εργαζόμενοι του ΚΕΚ-ΕΛΤΑ. Επίσης, αναφέρει ότι ο φορέας δεν συρρίκνωσε το πρόγραμμά του από 280.000 ανθροποώρες στις 110.000, αλλά μπορεί να παρέχει εκπαίδευση μέχρι και τις 280.000 με βάση σχετική ευρωπαϊκή νόρμα.
Ακόμη, υπογραμμίζει ότι η επιλογή του φορέα για χρήση του e-learning αποσκοπούσε στη μείωση των δαπανών των εργαζομένων και όχι των εκπαιδευτών. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι ο ΛΑΕΚ του ΟΑΕΔ δεν επιχορηγεί το ΚΕΚ-ΕΛΤΑ, αλλά τα ΕΛΤΑ.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk