Προς το Αύριο

Με τις τιμές της βενζίνης να «τρέχουν» σαν τρενάκι του λούνα παρκ, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιλέγουν το ποδήλατο ως βασικό όχημα για τις μετακινήσεις τους μέσα στην πόλη. Καινοτόμες ιδέες και πρωτότυπες προτάσεις έρχονται για να συνεπάρουν τους φίλους της… ορθοπεταλιάς και να δώσουν το κατάλληλο έναυσμα στους αναποφάσιστους ώστε να υιοθετήσουν έναν πιο «πράσινο» τρόπο ζωής.

Με τις τιμές της βενζίνης να «τρέχουν» σαν τρενάκι του λούνα παρκ, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιλέγουν το ποδήλατο ως βασικό όχημα για τις μετακινήσεις τους μέσα στην πόλη. Καινοτόμες ιδέες και πρωτότυπες προτάσεις έρχονται για να συνεπάρουν τους φίλους της… ορθοπεταλιάς και να δώσουν το κατάλληλο έναυσμα στους αναποφάσιστους ώστε να υιοθετήσουν έναν πιο «πράσινο» τρόπο ζωής.
«Τίγρη» σε επιφυλακή

Ονομάζεται TiGR και είναι αυτό ακριβώς: μια «τίγρη» για το ποδήλατό μας. Πρόκειται για μια φουρκέτα τιτανίου η οποία σε ρόλο αντικλεπτικού συστήματος «αγκαλιάζει» τον σκελετό και τους τροχούς του ποδηλάτου ασφαλίζοντάς τα επάνω σε κολόνες ή σε άλλα στέρεα σημεία με τη βοήθεια ενός λουκέτου.
Το μυστικό κρύβεται στην ευκαμψία της 58 εκατοστών πανάλαφρης ψαλίδας, η οποία επιτρέπει άνοιγμα που φθάνει τα 14 εκατοστά. Χάρη στις ιδιότητες του τιτανίου, η κοπή του TiGr θα αποτελούσε ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση.
Η τιμή της «τίγρης» για δύο τροχούς είναι εξίσου «σαρωτική», καθώς «σκαρφαλώνει» στα 127 ευρώ.

Κράνος… σήμανσης

Ενα κράνος το οποίο πέρα από προστασία προσφέρει στον ποδηλάτη και επιπλέον ασφάλεια μέσω της σήμανσης ανέπτυξαν οι ειδικοί του εργαστηρίου RMIT, στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης, στην Αυστραλία. Το εντυπωσιακό κράνος LumaHelm διαθέτει ενσωματωμένες 104 φωτοδιόδους (LED), οι οποίες με τη βοήθεια ενός επιταχυνσιομέτρου ανάβουν ανάλογα με την κατεύθυνση στην οποία «ρίχνει» ο οδηγός το κεφάλι του. Για παράδειγμα, γέρνοντας το κεφάλι ελαφρώς προς τα δεξιά ή τα αριστερά, ο αναβάτης «λέει» στο κράνος προς τα πού θέλει να στρίψει και αμέσως εκείνο φωτίζει τη συγκεκριμένη πλευρά του.
Σύμφωνα με τους επινοητές του πάντως, το «επικοινωνιακό» κράνος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί επίσης από αλπινιστές και ορειβάτες, ώστε να σηματοδοτεί τη θέση τους σε περίπτωση που χαθούν.

Δυναμό – μαγνήτης

Εναν λαμπτήρα δυναμό που δεν κάνει επαφή με το λάστιχο του ποδηλάτου δημιούργησε ο Γερμανός Ντιρκ Στρόθμαν. Σύμφωνα με τον ίδιο, τo Magnic Light παράγει φως με ισχύ που παραπέμπει σε λαμπτήρα που λειτουργεί με μπαταρίες και μάλιστα χωρίς την προσθήκη μαγνητικού μέρους στο λάστιχο.
Τοποθετείται επάνω στο σασί του ποδηλάτου, σε απόσταση περίπου ενός εκατοστού από το λάστιχο, με αποτέλεσμα να παράγει φως χωρίς τριβή. Με τη βοήθεια ενός συστήματος που βασίζεται στην έλξη, ο λαμπτήρας παράγει ηλεκτρικό ρεύμα αρκετό για να τροφοδοτήσει τις φωτοδιόδους (LED) του.
Το Magnic Light είναι αδιάβροχο και ανθεκτικό σε κραδασμούς και χτυπήματα. Το μόνο του μειονέκτημα για την ώρα – το οποίο ο επινοητής του έχει ήδη λάβει υπόψη για την επόμενη έκδοσή του – είναι το γεγονός ότι ο λαμπτήρας δεν φέγγει όταν το ποδήλατο δεν βρίσκεται εν κινήσει.

«Ματιά» στους κλέφτες
Ενα «αόρατο» σύστημα εντοπισμού του ποδηλάτου σε περίπτωση κλοπής, το οποίο εφαρμόζει στο τιμόνι με αποτέλεσμα να περνά απαρατήρητο, δημιούργησαν οι σχεδιαστές της εταιρείας SpyBike.
Το υπερσύγχρονο TopCap περιλαμβάνει μια κάρτα SIM και πομπό GPS. Μόλις ο κάτοχος του ποδηλάτου παρκάρει ενεργοποιεί μέσω ενός μαγνητικού διακόπτη το ηλεκτρονικό «μάτι». Σε περίπτωση που το ποδήλατο μετακινηθεί με τη συσκευή ακόμη ενεργοποιημένη, τίθεται σε λειτουργία το ενσωματωμένο επιταχυνσιόμετρο, το οποίο στη συνέχεια «ξυπνά» το σύστημα ασφαλείας και στέλνει μήνυμα στο κινητό του κατόχου. Εκεί αναφέρονται οι συντεταγμένες της θέσης του ποδηλάτου, την οποία μπορεί εύκολα να βρει μέσω του Google Maps. Σύμφωνα με την εταιρεία, το TopCap διατίθεται στην τιμή των 124 ευρώ.

Χειροποίητο ποδήλατο με ελληνική υπογραφή

«Σάρκα και οστά» σε μια ιδέα άρχισε να δίνει ο Στάθης Στασινόπουλος πριν από περίπου δύο χρόνια. Σήμερα και ύστερα από πολλή δουλειά, το αναδιπλούμενο χειροποίητο ποδήλατό του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έργο τέχνης σε δύο τροχούς.
Το Folding Project, ή αλλιώς FP, είναι φτιαγμένο από κράμα αλουμινίου υψηλής αντοχής και διαθέτει τροχούς διαμέτρου 26 ιντσών. «Ο σκελετός έχει έναν πρωτότυπο σχεδιασμό που ξεφεύγει από κλασικό τριγωνικό σχήμα, ενώ οι τροχοί δεν στηρίζονται στο πλαίσιο μέσω του πίσω ψαλιδιού και του πιρουνιού. Στην «κλειστή» θέση οι άξονες των τροχών ευθυγραμμίζονται και ενώνονται, με αποτέλεσμα η κύλιση να γίνεται όπως εκείνη ενός παιδικού καροτσιού για εύκολη μεταφορά» λέει στο «Βήμα» ο κ. Στασινόπουλος.
Μέχρι στιγμής έχουν κατασκευαστεί τρία πλαίσια – το πρώτο ήταν πειραματικό και το δεύτερο κατασκευάστηκε για τον ποδηλάτη και βαλκανιονίκη Κώστα Σιμελίδη. Το τρίτο κατασκευάστηκε και ζωγραφίστηκε από τη σχεδιάστρια Ξένια Σπύρου για το εφετινό Athens Bike Festival όπου και εκτέθηκε.
«Η ηλεκτρική έκδοση του Folding Project με «αόρατη» μπαταρία βρίσκεται ήδη υπό κατασκευήν» καταλήγει ο κ. Στασινόπουλος. Για περισσότερες πληροφορίες: http://folding-project.blogspot.gr.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Science
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk