Επένδυση: ένα ευρώ

Ας υποθέσουμε ότι βγαίνετε στην αγορά με ένα ευρώ στην τσέπη. Στο περίπτερο…

Επένδυση: ένα ευρώ | tovima.gr

Ας υποθέσουμε ότι βγαίνετε στην αγορά με ένα ευρώ στην τσέπη. Στο περίπτερο προβληματίζεστε, ούτε για τσίχλα δεν επαρκεί το κεφάλαιο. Οπότε μπαίνετε στον πειρασμό να ονειροβατήσετε: «Αφού δεν φτάνει το ένα ευρώ για τσίχλα, ας αγοράσω αυτοκίνητο. Τι να το κάνω όμως με τόση κίνηση, καλύτερα στη θάλασσα. Με ένα ευρώ θα αγοράσω υποβρύχιο. Θα τσακώνονται όμως τα παιδιά με ένα υποβρύχιο, πρέπει να πάρω τουλάχιστον δύο. Άντε καλέ, ολόκληρο κέρμα έχω, ένα ευρώ, γιατί να μην αγοράσω όλο το ναυπηγείο;».

Ένα τέτοιο επενδυτικό σχέδιο ξεπερνά ακόμη και τη φαντασία του Ιουλίου Βερν. Κι όμως, είναι αληθινό επενδυτικό σχέδιο, από τη ζωή βγαλμένο. Πρόκειται για ιστορία πολιτικής φαντασίας και αφορά την αγορά του Σκαραμαγκά από τον λιβανέζο επενδυτή κ. Ισκαντάρ Σάφα. Να μην τον αδικούμε τον άνθρωπο, πέρα από το ένα ευρώ με το οποίο απέκτησε τις ναυπηγικές εγκαταστάσεις (με τις επιδοτήσεις, τα χρέη και τους ανθρώπους) είχε εταιρεία με μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ. Το ελληνικό κοινοβούλιο συναίνεσε σε αυτήν την παραχώρηση έχοντας υπ’ όψιν άλλα νούμερα.

Το ελληνικό Δημόσιο έκανε έλεγχο πριν από την επένδυση του ενός ευρώ. Πλήρωσε μάλιστα με ένα εκατομμύριο συμβούλους για να αξιολογήσουν την εταιρεία του κ. Σάφα. Μιλούσαν τότε για την Abu Dhabi Mar, που έχει λεφτά όσο δυο φορές το ΑΕΠ της Ελλάδας. Στον νόμο που ψήφισαν τα χαϊβάνια της Εθνοσυνέλευσης αναφέρεται ότι η συμβαλλόμενη εταιρεία είναι «συνδεδεμένη» με την ΑΒΜ – με τον τρόπο που κάθε Έλληνας νιώθει «συνδεδεμένος» με τον Αριστοτέλη Ωνάση.

Ο επενδυτής του ενός ευρώ με την «καλημέρα» έλαβε άλλα τετρακόσια. Τετρακόσια εκατομμύρια, εννοείται. Η σύμβαση εμπνεύσεως Ευάγγελου Βενιζέλου προβλέπει το εξής καταπληκτικό: το ελληνικό κράτος θα καταβάλλει χρήματα στα ναυπηγεία χωρίς όμως οι δόσεις να συνδέονται με παράδοση έργου. Συνολικά 1,3 δισ. ευρώ μέχρι το 2018 για την παράδοση υποβρυχίων. Αν για κάποιο λόγο ο λιβανέζος σηκωθεί και φύγει χωρίς να παραδώσει ούτε περισκόπιο, δεν θα υποστεί καμία κύρωση. Το αυτό ισχύει για τις προηγούμενες παραγγελιές, στους Γερμανούς, για τις οποίες έχουν εκταμιευτεί περί τα 2 δισ. και το μόνο που έχει δει το Ναυτικό είναι ο «Παπανικολής» να γέρνει.

Μέχρι στιγμής μιλήσαμε για καλούς, αξιοσέβαστους ανθρώπους. Μιλήσαμε για επαγγελματίες που τους τιμά η πολιτεία με την εμπιστοσύνη και με τις επιδοτήσεις της. Κι εκείνοι, ως καλοί άνθρωποι ανταποδίδουν τις τιμές, σεβόμενοι όλες τις αξίες της οργανωμένης κοινωνίας. Τώρα θα μιλήσουμε για τους αλητάμπουρες, τους τραμπούκους, τους ασεβείς, τους βίαιους. Θα μιλήσουμε για τους ελεεινούς, που πήραν μέρος στα πρωτοφανή επεισόδια στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και δικάζονται σήμερα. Θα μιλήσουμε για τους αχάριστους που έκαναν φασαρία γιατί ήταν, λέει, έξι μήνες απλήρωτοι (και πριν από αυτό δούλευαν μειωμένο ωράριο, δηλαδή ουσιαστικά απλήρωτοι).

Οι εργαζόμενοι του Σκαραμαγκά που συνελήφθησαν στο προαύλιο του Πενταγώνου και δικάζονται σήμερα κατηγορούνται μεταξύ άλλων για απρόκλητη διακεκριμένη φθορά, για διατάραξη λειτουργίας δημόσιας υπηρεσίας και διατάραξη κοινής ειρήνης. Πριν αρχίσουμε τις κορώνες για τον σεβασμό στον στρατό, θα πρέπει να επιχειρήσουμε μια αξιολόγηση των ευθυνών: πόσο σεβάστηκαν την ελληνική σημαία, τον στρατό και τον ελληνικό λαό εκείνοι που διαμόρφωσαν, υπέγραψαν και «υλοποίησαν» τη σύμβαση στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά; Πριν αρχίσουμε τις κορώνες θα πρέπει να καταλάβουμε ότι στον τόπο τούτο είναι άλλο η διακεκριμένη φθορά και άλλο η φθορά των διακεκριμένων.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk