Όταν ήμουν μικρή η γιαγιά μου μαγείρευε για πέντε ή έξι άτομα παρόλο που στο σπίτι ήμασταν μόνο τέσσερις. «Βάζω που βάζω κατσαρόλα ας φτιάξω λίγο παραπάνω. Άσε που θέλω να πάω και λίγο στη Μαρία απέναντι που δουλεύει και δεν προλαβαίνει. Κάθε μέρα σουβλάκια; Δεν κάνει!» έλεγε.

Δεν ξέρω αν οι εμπνευστές του cookisto.com έχουν κάποια παρόμοια παιδική μνήμη, ωστόσο, όπως οι ίδιοι δηλώνουν, η συνείδηση του πόσο εύκολο είναι για κάποιον να φτιάξει κάτι παραπάνω και να το μοιραστεί, τους οδήγησε στη δημιουργία μιας πρωτότυπης διαδικτυακής πλατφόρμας φαγητού που κατά μια έννοια οργανώνει και εκμοντερνίζει το σκεπτικό της γιαγιάς μου.

Στο cookisto.com λοιπόν μπορείς να βρεις φρεσκομαγειρεμένο φαγητό μέσα από τις καταχωρήσεις των μελών του αλλά και να προσφέρεις μερίδες από τα δικά σου μαγειρέματα. Η λογική του μοιάζει με αυτή του e-bay. Οι συμμετέχοντες δημιουργούν ένα προφίλ, δηλώνουν το φαγητό που έχουν φτιάξει, τις μερίδες που προσφέρουν, το αντίτιμο αλλά και το χρονικό διάστημα για το οποίο το διαθέτουν.
Οι «πεινασμένοι» χρήστες από τη μεριά τους δηλώνουν τον τόπο στον οποίο βρίσκονται σε ένα ειδικό πεδίο που διαθέτει το site, στη συνέχεια διαλέγουν το φαγητό που επιθυμούν από αυτά που βρίσκονται πιο κοντά τους (για να είναι εύκολη και γρήγορη η μεταφορά). Επιλέγουν ό,τι τραβάει η όρεξη τους και προχωρούν στην απευθείας συνεννόηση με τον εκάστοτε μάγειρα για την παραλαβή. Τέλος βαθμολογούν και σχολιάζουν το πιάτο.
Εκεί θα βρεις ευφάνταστα πιάτα επαγγελματιών chef και ζεστά φαγάκια της μαμάς. Από τάρτα με σπανάκι και φέτα στα €2,5 που φτιάχνει μια φοιτήτρια στα Εξάρχεια μέχρι μια μπολονέζ στα €4 που φτιάχνει μια σεφ στον Πειραιά. Σκοπός άλλωστε των ιδρυτών είναι να φέρουν σε επαφή ανθρώπους που αγαπούν το φαγητό ή τη μαγειρική (ή και τα δύο μαζί), να στρέψουν το κοινό στην υγιεινή διατροφή αντικαθιστώντας το delivery και γιατί όχι να αναδείξουν και νέα μαγειρικά ταλέντα.
Όσο για την αξιοπιστία της διαδικασίας, κυρίαρχο ρόλο παίζει η αξιολόγηση (και πάλι σε λογική e-bay). «Οι βαθμολογίες, τα σχόλια και οι κριτικές των χρηστών είναι ενδεικτικές για την ποιότητα της δουλειάς των μαγείρων.» λένε οι υπεύθυνοι. «Η προσπάθεια μας έχει ως αφετηρία τη δυνατότητα που έχουμε στην εποχή της τεχνολογίας να εμπιστευόμαστε αγνώστους και να συνεργαζόμαστε μαζί τους. Αγοραπωλησίες, παροχή υπηρεσιών κ.α. Η εμπιστοσύνη αυτή σε πρώτο επίπεδο μπορεί να ενισχυθεί μέσω πληροφοριών από διαδικτυακά προφίλ (facebook, twitter κ.α.) και κατόπιν μέσω προσωπικών μαρτυριών και κρίσεων» συμπληρώνουν.
Πίσω από την ιδέα βρίσκονται πέντε νέοι άνθρωποι, οι Μιχάλης Γκόντας, Πέτρος Πιτσιλής, Παναγιώτης Παραδέλλης, Γιάννης Ασημακόπουλος και Δημοσθένης Νικούδης. Πέραν του αρχικού σχεδίου, η ειδίκευση τους στη διοίκηση επιχειρήσεων, τα πληροφοριακά συστήματα και την επιχειρηματικότητα ήταν που, προφανώς, βοήθησε στη οργάνωση και την υλοποίηση του όλου εγχειρήματος. Αφορμή μάλιστα για να γίνει πραγματικότητα αυτή η έμπνευση ήταν η πτυχιακή εργασία του Μιχάλη Κόντα θέμα της οποίας ήταν ένα επιχειρηματικό σχέδιο.

Για την ώρα το cookisto δεν έχει κέρδος. «Ξεκινήσαμε τη λειτουργία του με σκοπό να γίνει μια δραστήρια πολυπληθής κοινότητα» αναφέρουν. Στον ένα μήνα λειτουργίας του θα λέγαμε πως τo έχουν καταφέρει καθώς διαθέτει 263 μάγειρες και σχεδόν 1955 χρήστες ενώ η παρουσία του στα social media είναι σημαντική και ραγδαία αυξανόμενη.
Στην πορεία οι χρήστες θα πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους με πιστωτικές μονάδες (credits), έτσι η μικρή προμήθεια που θα παρακρατείται θα καλύπτει τα λειτουργικά έξοδα. «Μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι να επεκταθούμε σε γειτονικές χώρες που όπως και η Ελλάδα διαθέτουν ενδιαφέρουσα γαστρονομική παράδοση την οποία μπορούν να αξιοποιήσουν δημιουργικά στο πλαίσιο της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας που όλοι βιώνουμε».
Περισσότερα στο www.cookisto.com