on air

Η δημοσιογραφία τύπου Οπρα Γουίνφρεϊ αποθεώνει την υποκρισία. Χρησιμοποιεί τους ανθρώπους και τις δύσκολες ζωές τους για να επιτύχει υψηλές θεαματικότητες. Περιφέροντάς τους όπως τις εξαθλιωμένες αρκούδες ο αρκουδιάρης. Αυτό το βαφτίζει «ευαισθησία», «ενδιαφέρον», «έγνοια».

on air | tovima.gr
Η δημοσιογραφία τύπου Οπρα Γουίνφρεϊ αποθεώνει την υποκρισία. Χρησιμοποιεί τους ανθρώπους και τις δύσκολες ζωές τους για να επιτύχει υψηλές θεαματικότητες. Περιφέροντάς τους όπως τις εξαθλιωμένες αρκούδες ο αρκουδιάρης. Αυτό το βαφτίζει «ευαισθησία», «ενδιαφέρον», «έγνοια». Μια έγνοια τόσο ουσιαστική και ειλικρινής όπως εκείνη που έδειχνε ο Ζαμπανό της φελινικής «La Strada» για την κακοπαθημένη Τζελσομίνα. Κακά τα ψέματα, ειλικρινής φιλανθρωπία δεν μπορεί να υπάρχει όταν το θέμα είναι εμπορικό, όταν το ζητούμενο είναι τα φράγκα. Τότε το δάκρυ χάνει τον αυθορμητισμό του, ο πόνος γίνεται σόου.
Ενα σόου σαν αυτό που έστησε η Τατιάνα Στεφανίδου πριν από μερικές ημέρες γύρω από τη μάχη της δημοσιογράφου Νανάς Καραγιάννη με τη νευρική ανορεξία. Δεν θα αμφισβητήσω τις καλές προθέσεις της κυρίας Στεφανίδου, καθώς είμαι σίγουρος ότι πράγματι νοιάζεται την παλιά συνεργάτιδά της – πρέπει να είσαι τέρας για να μη συγκινείσαι από τον αγώνα της.
Εκείνο όμως που όχι απλώς αμφισβητώ αλλά θεωρώ απαράδεκτο είναι οι α λα… Οπρα μέθοδοι τις οποίες η δημοσιογράφος χρησιμοποίησε (και πάλι) για να προσφέρει τη βοήθειά της: Οταν βγήκε ζωντανά, μέσα από την εκπομπή της, υπέρκομψη και απαστράπτουσα, και με εκείνα τα αδιόρατα υγρά μάτια που δεν μπορείς να καταλάβεις αν κλαίνε ή αν έχουν πάθει αλλεργία από τη μάσκαρα και τους προβολείς του στούντιο, δήλωσε ως εστεμμένη των ΜΜΕ που απηύθυνε διάγγελμα στον λαό της: «Βασανίστηκα πολύ μέχρι να αποφασίσω τι θα κάνω. Πριν από λίγους μήνες άρχισαν να κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο φωτογραφίες ενός ανθρώπου που αγαπώ πολύ. Οταν τις είδα, τρόμαξα. Σοκαρίστηκα. Εγώ ξέρω ότι η Νανά με βλέπει, ξέρω ότι δεν θέλει να μου μιλάει γιατί την πιέζω να μπει στο νοσοκομείο, αλλά εγώ, Νανά μου, δεν θα σε πάρω για να μου δώσεις συνέντευξη, θα σε πάρω για να μπεις στο νοσοκομείο».
Ομως γιατί δεν το έκανε την περίοδο πριν από την έναρξη της εκπομπής της; Γιατί δεν την καλούσε τηλεφωνικώς από το σπίτι της; Γιατί δεν πήγε να τη βρει και να την οδηγήσει στο νοσοκομείο χωρίς τη συνοδεία κάμερας; Γιατί, κοντολογίς, όλο αυτό το δράμα έπρεπε να παιχτεί μπροστά στα μάτια χιλιάδων τηλεθεατών; Για να προσμετρηθεί ως άλλη μία επιτυχία όχι της Τατιάνας που συμπονά μια παλιά φίλη αλλά τού «Μίλα». Ενός ψυχαγωγικού μαγκαζίνο που ακροβατεί ανάμεσα στο ριάλιτι και στο lifestyle και το οποίο πουλάει (και) τον ανθρώπινο πόνο. Και όχι, εν προκειμένω ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα, όπως θα έσπευδε να σχολιάσει κάποιος υπερασπιζόμενος τις μεθόδους της Τατιάνας-Οπρα. Επειδή δεν είναι καθαρός. Και επειδή η κοινωνική ευαισθησία που μετριέται με τα νούμερα της AGB παύει αυτομάτως να είναι και κοινωνική, και ευαισθησία.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk