Σατιρίζοντας την εγκυκλοπαιδική αυθεντία

Από την ηλικία των οκτώ ζωγράφιζε με πένα. Κι ότι ήταν σχεδιασμένο με μελάνι τον συνάρπαζε. Από μικρός ο Αντώνης Ντόνεφ, γιος καθηγητή στη Σχολή Καλών Τεχνών στη Σόφια, είχε επιρροές από το χώρο της τέχνης. Οπως τα σχέδια του Πικάσο ή του Μποστ που προσπαθούσε να αντιγράψει

Από την ηλικία των οκτώ ζωγράφιζε με πένα. Κι ό,τι ήταν σχεδιασμένο με μελάνι τον συνάρπαζε. Από μικρός ο Αντώνης Ντόνεφ, γιος καθηγητή στη Σχολή Καλών Τεχνών στη Σόφια, είχε επιρροές από το χώρο της τέχνης. Οπως τα σχέδια του Πικάσο ή του Μποστ που προσπαθούσε να αντιγράψει. Οσο μεγάλη επιρροή είχαν πάνω του ορισμένοι καλλιτέχνες όπως οι προαναφερθέντες, άλλο τόσο τον άφησε … ανέγγιχτο σε ζητήματα τέχνης η φοίτησή του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. «Πήρα άλλα πράγματα από την ΑΣΚΤ που δεν έχουν να κάνουν με την εργασία μου. Δεν επηρεάστηκα ούτε από τα υλικά, ούτε από τους καθηγητές», λέει.

Κάπως έτσι όπως ο καλλιτέχνης αντιδρά στο εκπαιδευτικό σύστημα, την ίδια στάση έχει απέναντι στη συμβατική διαδικασία της αφομοίωσης μονοδιάστατων πληροφοριών μέσα από το βιβλίο. Σ’ αυτή, λοιπόν, την αντιφατική του σχέση με την εξουσία που επιβάλλει το έντυπο μέσο αναφέρεται η νέα έκθεση του καλλιτέχνη που πραγματοποιείται (από τις 29 Σεπτεμβρίου μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου) στη γκαλερί The Breeder που σηματοδοτεί και την πρώτη τους συνεργασία.
{{{ moto }}}Νέα έργα και περίτεχνα σχέδια με σινική μελάνι πάνω σε σελίδες παλαιών βιβλίων παρουσιάζει η έκθεση όπου δεσπόζει ένα έργο μήκους οκτώ μέτρων το οποίο ο καλλιτέχνης χρειάστηκε δύο χρόνια για να το ολοκληρώσει δουλεύοντας από το 2010 έως το 2012.
«Οταν ανοίγεις μια εγκυκλοπαίδεια βλέπεις συνήθως μια εικόνα και την περιγραφή της. Αυτό ακριβώς το κείμενο είναι που σατιρίζω. Ποτέ αυτό που περιγράφεται δεν είναι αρκετό. Υπάρχουν πολλοί ακόμα τρόποι θεώρησης», εξηγεί ο καλλιτέχνης. Με χιούμορ, λοιπόν, θίγει θέματα γύρω από την αυθεντία, το σεξ και άλλα.
Η διαδικασία παραγωγής των έργων του Ντόνεφ περνάει από τρία διαδοχικά στάδια. Αρχικά, ο καλλιτέχνης μετατρέπεται σε συλλέκτη, ψάχνοντας σε βιβλιοπωλεία, παλαιοπωλεία και παζάρια σπάνια συγγράμματα. Εγκυκλοπαίδειες, αλμανάκ, εικονογραφημένες εκδόσεις, ο, τι βρεθεί στα χέρια του και του κεντρίσει το ενδιαφέρον, πρόκειται να γίνει η πλατφόρμα πάνω στην οποία θα στηθεί το έργο του.
Ύστερα από μια προσεκτική διαλογή του υλικού του, ο Ντόνεφ αποσπά ολόκληρες σελίδες από τα βιβλία, τις αναπροσαρμόζει και τις κολλάει επάνω στον καμβά. Οι σελίδες παύουν να εξυπηρετούν τις ανάγκες της αλληλουχίας του βιβλίου και δημιουργούν την βάση για το έργο του καλλιτέχνη.
Στη συνέχεια ο Ντόνεφ χρησιμοποιώντας σινική μελάνη και πένα, ξεκινά να σχεδιάζει εμπλουτίζοντας τις εικόνες και τα περιθώρια στις σελίδες, εξελίσσοντάς τες σε πιο σύνθετες αναπαραστάσεις. Συχνά εμπνέεται από μία λεπτομέρεια που υπάρχει ήδη στην εικονογράφηση και από αυτήν ξεκινά ένα πολύπλοκο σχέδιο σε μία πορεία που θυμίζει αυτόματη γραφή.
Η επιλογή της σινικής μελάνης δεν είναι τυχαία καθώς στο παρελθόν χρησιμοποιούνταν για το τύπωμα των βιβλίων. Ο Ντόνεφ χρησιμοποιεί το έντυπο μέσο σα βάση για την προσωπική του αφήγηση, η οποία είτε συνεχίζει είτε εντείνει ή αλλάζει τις ήδη υπάρχουσες φόρμες. Με το να καθιστά μη αναγνώσιμο το περιεχόμενο της σελίδας, αφαιρεί την κύρια ιδιότητα του βιβλίου και εξυψώνει το περιεχόμενο του μεταλλάσσοντάς το σε τέχνη. Ο καλλιτέχνης, έργα του οποίου υπάρχουν σε σημαντικές ιδιωτικές συλλογές, μεταξύ των οποίων και του ΔΕΣΤΕ του Δάκη Ιωάννου, παράλληλα με την έκθεση θα συμμετάσχει τον Οκτώβριο 2012 στην έκθεση Hell As Pavillion που επιμελείται η Νάντια Αργυροπούλου στο Palais de Tokyo στο Παρίσι, στα πλαίσια του κύκλου εκθέσεων Garden of Eden.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός