ΣΕΤΕ: Προτάσεις για την εθνική πολιτική στα αεροδρόμια

Προτάσεις με αιχμή το κόστος του αεροδρομίου της Αθήνας και την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων παραθέτει στην επιστολή του για το πλαίσιο διαμόρφωσης της εθνικής πολιτικής για τα αεροδρόμια, προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Προτάσεις με αιχμή το κόστος του αεροδρομίου της Αθήνας και την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων παραθέτει στην επιστολή του για το πλαίσιο διαμόρφωσης της εθνικής πολιτικής για τα αεροδρόμια, προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Στην επιστολή ο Σύνδεσμος εστιάζει μεταξύ άλλων στην ανάγκη άμεσης αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας της τιμολογιακής πολιτικής του αεροδρομίου της Αθήνας, που παρουσιάζει τη σημαντικότερη κάμψη στην επιβατική του κίνηση, επηρεάζοντας και τον τουρισμό της Αθήνας και ζητά άμεση εφαρμογή της αρχής του benchmarking με τους ανταγωνιστές, με κύριο και κοντινότερο το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης. Για να είναι εφικτή η μείωση των τελών, θεωρείται απαραίτητη η επαρκής επέκταση της συμβατικής περιόδου παραχώρησης (πέραν του 2026) και οι όροι της, όσο και ο γενικότερος σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ σε σχέση με τις μετοχές του δημοσίου στο ΔΑΑ.
Σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια, σημειώνει ότι κατά την πρώτη τριετία παραχώρησής τους πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι βελτιωτικές επενδύσεις που θα αποτελούν υποχρέωση των αναδόχων και δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση οι χρεώσεις να είναι μεγαλύτερες από τις σημερινές. Σε αεροδρόμια μάλιστα με υψηλά περιθώρια ανάπτυξης θα ήταν καλό να υπάρξει πρόβλεψη ακόμη και χαμηλότερων χρεώσεων με στόχο την ταχεία τουριστική ανάπτυξη. Οπως τονίζεται, οι χρεώσεις πρέπει να παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα τουλάχιστον για δύο ακόμη έτη μετά την ολοκλήρωση των βελτιωτικών επενδύσεων και συνολικά πέντε έτη από την παραχώρηση, ενώ στη συνέχεια, η τιμολόγηση θα πρέπει να είναι στα ίδια επίπεδα με αντίστοιχα αεροδρόμια σε γειτονικές χώρες με κύριο ανταγωνιστή την Τουρκία.
Παράλληλα επισημαίνει ότι η ομαδοποίηση των αεροδρομίων προς ιδιωτικοποίηση δεν πρέπει να δημιουργεί «επικίνδυνες γεωγραφικές αποκλειστικότητες», αναφέροντας ως παράδειγμα ότι δεν πρέπει τα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της Κρήτης (Ηράκλειο και Χανιά) να είναι στην ίδια ομάδα.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk