Οι προτάσεις των ακτοπλόων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων

Η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στα επίπεδα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων αλλά και των άλλων ευρωπαϊκών χωρών και ο έλεγχος των επιβαρύνσεων που διαμορφώνουν τις τελικές τιμές των καυσίμων είναι μεταξύ άλλων οι προτάσεις του προεδρείου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) που έθεσαν στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κ. Μουσουρούλη

Η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στα επίπεδα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων αλλά και των άλλων ευρωπαϊκών χωρών και ο έλεγχος των επιβαρύνσεων που διαμορφώνουν τις τελικές τιμές των καυσίμων είναι μεταξύ άλλων οι προτάσεις του προεδρείου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) που έθεσαν στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κ. Μουσουρούλη.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΣΕΕΝ κατά την συνάντηση «τονίσθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η ακτοπλοΐα σαν αποτέλεσμα της αύξησης των εξόδων εκμετάλλευσης, κυρίως των καυσίμων, αλλά και της μείωσης της κίνησης σε όλες τις γραμμές».
Όπως σημειώνεται ο υπουργός «κατανόησε την κρισιμότητα της κατάστασης και την ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα για να μην εμφανιστούν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των νησιών την τρέχουσα χειμερινή περίοδο».
Εν τω μεταξύ για κίνδυνο αφανισμού της ακτοπλοϊας έκανε λόγο στην αποχαιρετιστήρια ομιλία του ο διευθυντής του ΣΕΕΝ κ. Νίκος Καβαλλιέρος ο οποίος είχε υποβάλει την παραίτηση του πριν από την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου στον Σύνδεσμο.
«Θα πρέπει να αντιληφθεί ο καθένας», τόνισε μεταξύ των άλλων, «ότι η οριστική και συνολική επίλυση των προβλημάτων του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, με την ευρύτερη του όρου έννοια, απαιτούσε και απαιτεί μόνο πολιτική βούληση και όχι πλέον τις δικές μας επισημάνσεις και διεκδικήσεις. Διεκδικήσεις που επί 7 έτη απηύθυνα, όταν και όπου έπρεπε, κατονομάζοντας τα αδιέξοδα της συνολικής οικονομικής και θαλάσσιας συγκοινωνιακής καταστροφής, που ερχόταν και που ακόμη ελλοχεύει, γιατί πραγματικά η κατάσταση στην ακτοπλοΐα δεν είναι καθόλου ευοίωνη».
Όπως είπε «όλες οι κυβερνήσεις της χώρας είχαν, έχουν και θα έχουν πάντοτε κάποια δικαιολογία για την μη επίλυση των προβλημάτων του κλάδου, αφού ελάχιστο νομοθετικό έργο παρήγαγαν από το 2004 έως σήμερα για την ακτοπλοΐα. Πάντοτε ήθελαν να διαφεντεύουν την ακτοπλοΐα, ήθελαν να είναι οι άτυποι συνδιαχειριστές των περιουσιών (πλοίων) τρίτων (πλοιοκτητών), πάντα βέβαια εντός των ορίων του νόμου. Αυτόν τον «νόμο», που πεισματικά αρνούνται να αλλάξουν»
Ο κ. Καβαλλιέρος επεσήμανε ακόμη πως για τους γνώστες της επιβατηγού ναυτιλίας, «η Πολιτεία με την ναυτιλιακή συγκεκριμένα την ακτοπλοϊκή πολιτική της απλά και σίγουρα θα συνεχίσει να «τρώει» τα «παιδιά» της ακτοπλοΐας, αφού ούτε «χόρτασε», ούτε προβληματίστηκε από τον πλήρη αφανισμό της αδελφής της ακτοπλοΐας, της ελληνικής κρουαζιέρας».
Και συμπλήρωσε: «Όλοι οι πολιτικοί της χώρας μας όμως, θα πρέπει να θυμούνται ότι οτιδήποτε σήμερα απολαμβάνουν δωρεάν από τις ελεύθερες δρομολογήσεις, σε περίπτωση αφανισμού, λόγω πτώχευσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θα το επιδοτήσουν αναγκαστικά με 2,5 περίπου δις ευρώ το έτος από το υστέρημα του ήδη οικονομικά «ξεζουμισμένου» έλληνα φορολογούμενου».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk