«Παιχνίδι» εκατομμυρίων με τις απαλλοτριώσεις

«Μποναμά» 18 εκατ. ευρώ επεφύλαξε το Εφετείο Ναυπλίου στην ΕΡΓΟΣΕ, το οποίο με απόφασή του ανέτρεψε προηγούμενη απόφαση του Πρωτοδικείου Κορίνθου, που είχε επιδικάσει υπέρογκες αποζημιώσεις για απαλλοτριώσεις ιδιοκτησιών. Το Πρωτοδικείο είχε επιδικάσει την καταβολή αποζημίωσης ύψους 48 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το Εφετείο ζητεί να επιστραφούν τα 18 εκατ. ευρώ, ανοίγοντας με αυτόν τον τρόπο τον δρόμο στην εταιρεία να διεκδικήσει τα «καπέλα» στις απαλλοτριώσεις εξωδίκως και, σε περίπτωση που οι δικαιούχοι αρνηθούν, να προχωρήσει σε μηνύσεις.

«Μποναμά» 18 εκατ. ευρώ επεφύλαξε το Εφετείο Ναυπλίου στην ΕΡΓΟΣΕ, το οποίο με απόφασή του ανέτρεψε προηγούμενη απόφαση του Πρωτοδικείου Κορίνθου, που είχε επιδικάσει υπέρογκες αποζημιώσεις για απαλλοτριώσεις ιδιοκτησιών. Το Πρωτοδικείο είχε επιδικάσει την καταβολή αποζημίωσης ύψους 48 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το Εφετείο ζητεί να επιστραφούν τα 18 εκατ. ευρώ, ανοίγοντας με αυτόν τον τρόπο τον δρόμο στην εταιρεία να διεκδικήσει τα «καπέλα» στις απαλλοτριώσεις εξωδίκως και, σε περίπτωση που οι δικαιούχοι αρνηθούν, να προχωρήσει σε μηνύσεις.
Είναι η πρώτη δικαίωση της ΕΡΓΟΣΕ που προσπαθεί να εξορθολογίσει τις αποζημιώσεις των απαλλοτριώσεων, αφού μόνο για τη νέα γραμμή Κιάτο – Πάτρα τα δικαστήρια έχουν επιβάλει αποζημιώσεις οι οποίες υπερβαίνουν τα 300 εκατ. ευρώ. Εντολή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας κ. Γιάννη Πετρόπουλου είναι να ανακτηθούν τα «καπέλα» των απολλοτριώσεων, τα οποία υπολογίζονται ως και σε 70 εκατ. ευρώ. Γι’ αυτόν τον λόγο η εταιρεία επιστράτευσε και το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών (ΣΟΕ), το οποίο εντόπισε ιδιοκτησίες που απαλλοτριώθηκαν τόσο από τη Γενική Γραμματεία Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Εργων (ΓΓΣΔΕ) όσο και από την ΕΡΓΟΣΕ, στις οποίες οι αποζημιώσεις του σιδηροδρόμου ήταν ως και έξι φορές υψηλότερες από αυτές του αυτοκινητοδρόμου.
Μεταξύ των δύο αποφάσεων – του Εφετείου και του Πρωτοδικείου – καταγράφεται μεγάλη απόκλιση, η οποία κυμαίνεται από 20% ως και 40%, ανάλογα με τον οικισμό, με αποκορύφωμα τη Λυκοποριά, όπου έφθασε ως και το 65%. Σημειώνεται ότι μια σειρά ανάλογες αποφάσεις Πρωτοδικείων έχουν «ματώσει» το Δημόσιο και οδηγούν στην απώλεια τεράστιων πόρων. Χαρακτηριστικά, το 2006 κηρύχθηκε η απαλλοτρίωση 198 ιδιοκτησιών στον Δήμο Ξυλοκάστρου Κορινθίας και το 2008 το Μονομελές Πρωτοδικείο προσδιόρισε αποζημίωση 14,5 εκατ. ευρώ (εκκρεμεί η εκδίκαση της έφεσης). Ωστόσο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σε παράλληλη διέλευση με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή κινείται και η νέα χάραξη του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πατρών, για τις απαλλοτριώσεις της οποίας το ίδιο Πρωτοδικείο καθόρισε εξαιρετικά χαμηλότερη προσωρινή τιμή μονάδος.
Η ΕΡΓΟΣΕ, συγκρίνοντας τις δύο αποφάσεις, παρατήρησε μεγάλη διαφορά, η οποία είναι συντριπτικά εις βάρος της. Ετσι ανέθεσε στο ΣΟΕ τη σύνταξη έκθεσης.
Σύμφωνα με την έκθεση του ΣΟΕ θα έπρεπε να καταβληθούν και για τις 198 ιδιοκτησίες, συνολικά 3,9 εκατ. ευρώ, ποσό υποπολλαπλάσιο αυτού που διέταξε το Πρωτοδικείο Κορίνθου, το οποίο έφθασε τα 14,5 εκατ. ευρώ! Μάλιστα, για έξι κτίσματα, για τα οποία το Πρωτοδικείο επιδίκασε αποζημίωση 1 εκατ. ευρώ, δεν ήταν εφικτό να γίνει εκτίμηση από το ΣΟΕ, διότι είχαν γκρεμιστεί και δεν βρέθηκαν φωτογραφίες τους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk