Σκιές πάνω από την κατασκευή του άξονα Ε65

Τον δρόμο για την άμεση και πλήρη υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) με την προϋπόθεση να λυθούν τα προβλήματα χρηματοδότησης του συνόλου των συμβάσεων παραχώρησης ανοίγει η απόφαση του ΣτΕ με την οποία απορρίπτεται αίτηση κυνηγετικών συλλόγων, ιππικών πολιτιστικών συλλόγων και δύο δήμων του Νομού Γρεβενών για αναστολή της κατασκευής του έργου λόγω περιβαλλοντικών ζητημάτων.

Τον δρόμο για την άμεση και πλήρη υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) με την προϋπόθεση να λυθούν τα προβλήματα χρηματοδότησης του συνόλου των συμβάσεων παραχώρησης ανοίγει η απόφαση του ΣτΕ με την οποία απορρίπτεται αίτηση κυνηγετικών συλλόγων, ιππικών πολιτιστικών συλλόγων και δύο δήμων του Νομού Γρεβενών για αναστολή της κατασκευής του έργου λόγω περιβαλλοντικών ζητημάτων.
Λόγω της ανωτέρω προσφυγής είχαν «μπλοκαριστεί» τα τελευταία 37 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέουν την Καλαμπάκα με την Εγνατία οδό.
Παρά όμως τη θετική αυτή εξέλιξη για την κατασκευή του Ε65, ήδη διακινούνται σενάρια για περικοπή ή ακύρωση του έργου από το υπουργείο Ανάπτυξης, παρά το γεγονός ότι ενδεχόμενη ακύρωση της σύμβασης θα σήμαινε την υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει υπέρογκες αποζημιώσεις, το ύψος των οποίων ξεπερνά κατά πολύ το κόστος της χρηματοδοτικής λύσης για την υλοποίηση του έργου.
Είναι κοινό μυστικό ότι τα σενάρια αυτά συνδέονται και με την επιδίωξη να υπάρξει επιπλέον ενίσχυση άλλης σύμβασης παραχώρησης με τη διοχέτευση στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο του κυκλοφοριακού φόρτου που θα αφαιρεθεί από τον άξονα Κεντρικής Ελλάδας σε περίπτωση ακύρωσής του.
Αλλωστε, όπως καταγγέλλουν καλά πληροφορημένες πηγές, δεν είναι τυχαίο ότι ένας από τους συμβούλους του Δημοσίου στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης είναι εκ των βασικών μετόχων παραχωρησιούχου εταιρείας.
Ο Ε65 συνδέει τον ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας με την Εγνατία οδό και διατρέχει τις περιφέρειες Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου. Εχει συνολικό μήκος 174 χλμ. και προϋπολογισμό 1,4 δισ. ευρώ.
Εφόσον ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες κατασκευής, υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν άμεσα περίπου 2.000 θέσεις εργασίας μόνο σε ο, τι αφορά το τεχνικό και επιστημονικό προσωπικό που θα απασχοληθεί στα εργοτάξια, ενώ πολλαπλάσιος είναι ο αριθμός των έμμεσων θέσεων εργασίας που θα αναπτυχθούν στην ευρύτερη περιοχή με την εμπλοκή στο έργο πλήθους υπεργολάβων, προμηθευτών και τοπικών επιχειρηματιών. Εχει υπολογιστεί ότι περισσότερες από 260 θέσεις άμεσης και έμμεσης εργασίας θα δημιουργούνται κάθε χρόνο για τα επόμενα 30 έτη που είναι η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης.
Παράλληλα με την ολοκλήρωση του έργου μειώνεται σημαντικά ο μέσος χρόνος διαδρομής. Το κυριότερο όμως είναι ότι θα συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση της ασφάλειας και στην ελαχιστοποίηση των κινδύνων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
  • Πάσχα στο χωριό; Κατά την τακτική ενημέρωση για την πανδημία, η κυρία Κοτανίδου εξέφρασε την ελπίδα ότι φέτος το Πάσχα ίσως να... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
  • Ταπεινά τσιπς αντί για χαβιάρι… Οι προμήθειες στη βίλα καταστράφηκαν από τις διακοπές ρεύματος και η snob, κακομαθημένη οικοδέσποινα αναγκάστηκε, για να χορτάσει την...
Helios Kiosk