Προβλήματα ρευστότητας στην Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου

«Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου δεν κινδυνεύει με πτώχευση και θα είναι η τελευταία εταιρεία στο χώρο της ακτοπλοΐας που θα βάλει λουκέτο». Αυτό επεσήμανε μεταξύ άλλων κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της NEL Lines κ. Γιάννης Αβραντίνης.

«Σε περίοδο οικονομικής κρίσης δεν μιλάμε για κέρδη αλλά για επιβίωση. Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου δεν κινδυνεύει με πτώχευση και θα είναι η τελευταία εταιρεία στο χώρο της ακτοπλοΐας που θα βάλει λουκέτο». Αυτό επεσήμανε μεταξύ άλλων κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της NEL Lines κ. Γιάννης Αβραντίνης.

Ο κ. Αβραντίνης έκανε γνωστό ότι η εταιρεία έχει προχωρήσει ήδη σε συμφωνία με τους πιστωτές της και ότι ο δανεισμός της έχει ουσιαστικά μηδενιστεί, ενώ προειδοποίησε ότι αν το Δημόσιο συνεχίζει να μην τηρεί τις υποχρεώσεις του στις συμβάσεις, θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε επίσχεση υπηρεσιών και να σταματήσει τα δρομολόγια. Παραδέχθηκε πως υπάρχει πρόβλημα με την καταβολή της μισθοδοσίας λέγοντας ότι «επί της ουσίας δουλεύουμε με την ανοχή των πληρωμάτων στα πλοία».

Σε ερώτηση σχετικά με τη συμφωνία για μείωση του δανεισμού της εταιρείας, επιφυλάχτηκε να δώσει περισσότερα στοιχεία, με βάση τους κανονισμούς της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

Ο κ. Αβραντίνης ανέφερε ότι το σύνολο παλαιών οφειλών του Δημοσίου προς την εταιρεία ανέρχεται σε 21.810.768 ευρώ, ενώ αν υπολογίσει κανείς και τις τρέχουσες υποχρεώσεις, οι συνολικές απαιτήσεις της ΝΕL Lines από το κράτος αγγίζουν τα 31,8 εκατομμύρια ευρώ, για την απόδοση μέρους των οποίων η εταιρεία έχει κινηθεί ήδη νομικά. Όπως σημείωσε μόνο οι οφειλές από εκπτώσεις που έχει παράσχει η εταιρεία και τις οποίες επιδοτεί το κράτος, ανέρχονται στο ποσό των 15.459.504 ευρώ.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΝEL Lines, αφού έδωσε στη δημοσιότητα ένα σχέδιο δράσης για την αναδιάρθρωση της ακτοπλοΐας της Εθνικής Τράπεζας, όπως και το παλαιό πόρισμα της διακομματικής επιτροπής για την ακτοπλοΐα, επέκρινε την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο, παρότι συζητάει συνεχώς τη δημιουργία καινούργιων φορέων, παρεμβατική πολιτική στην αγορά της ακτοπλοΐας και ειδικές ζώνες στο Αιγαίο που θα δημοπρατηθούν με διαγωνισμούς και με διαφανείς κανόνες, δεν εφαρμόζει του υπάρχοντες νόμους και τις υποχρεώσεις του.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή στην ακτοπλοΐα σύμφωνα με τον κ. Αβραντίνη είναι η τιμή των καυσίμων και η έλλειψη ρευστότητα στην αγορά και πρόσθεσε ότι οι τράπεζες έχουν σταματήσει πια να χρηματοδοτούν εταιρείες.

Ο κ.Αβραντίνης, είπε ότι η NEL Lines την τελευταία τριετία προχώρησε σε μια τεράστια εσωτερική αναδιάρθρωση με αλλαγές πλοίων που ήταν ασύμφορα στα καύσιμα, ενώ έφερε κάτι καινούργιο στην αγορά που μέχρι τότε δεν υπήρχε, τις ναυλώσεις, κάτι που είναι πολύ καλύτερη κίνηση σε σχέση με τις επενδύσεις.
«Ο ζωτικός χώρος της NEL Lines που δραστηριοποιείται εδώ και σαράντα χρόνια είναι το βορειοανατολικό Αιγαίο», τόνισε και κατηγόρησε ανταγωνίστριες εταιρείες ότι ακολούθησαν ειδική τιμολογιακή πολιτική (χαμηλές τιμές σε εισιτήρια) προκειμένου να εκτοπίσουν από το χώρο αυτό την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου σε μια περίοδο μάλιστα που η αγορά συρρικνώνεται και τα κόστη εκτοξεύονται.

Χαρακτήρισε πολύ καλή τη δραστηριοποίηση της εταιρείας στην Αδριατική με πλοία στη γραμμή Ηγουμενίτσα – Μπάρι, ενώ ανέφερε ναυλώσεις πλοίων της εταιρείας μεταξύ Τουρκίας, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας όπου καλύπτει προβλήματα της αγοράς που έχουν δημιουργηθεί από την εμφύλια διαμάχη στη Συρία.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΝEL Lines προανήγγειλε μάλιστα την επικείμενη συνεργασία με ξένη εταιρεία για να ενισχυθεί η σύνδεση της Ηγουμενίτσας με τη νότια Ιταλία καθώς οι ανάγκες είναι αυξημένες ενώ καλύπτεται με τον τρόπο αυτό και το κενό που άφησαν εταιρείας που αποχώρησαν από τις γραμμές αυτές λόγω σοβαρών οικονομικών προβλημάτων. Αναφερόμενος στη δραστηριοποίηση ταχύπλοων της εταιρείας είπε ότι αναζητούνται νέες αγορές και ότι υπάρχει ήδη μια συμφωνία σε γραμμή μεταξύ Μαρόκου και Ισπανίας.

«Η ελληνική αγορά στον ακτοπλοϊκό χώρο βαίνει μειούμενη», τόνισε. «Είμαστε στο ναδίρ, καθώς οι εισαγωγές έχουν μειωθεί και οι εξαγωγές είναι πολύ χαμηλές. Έχουμε ένα νόμισμα ισχυρό αλλά δεν είμαι ανταγωνιστικοί».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk