Μαρκιόνε: H Fiat δεν μπορεί να είναι αμιγώς ιταλική

Η Fiat δεν πρόκειται να εγκαταλείψει την Ιταλία όμως η κάθετη πτώση των πωλήσεων στην Ευρώπη οδηγεί την ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία σε μια αλλαγή στρατηγικής.

Η Fiat δεν πρόκειται να εγκαταλείψει την Ιταλία όμως η κάθετη πτώση των πωλήσεων στην Ευρώπη οδηγεί την ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία σε μια αλλαγή στρατηγικής. Αυτά δηλώνει ο επικεφαλής του ομίλου Σέρτζιο Μαρκιόνε σε συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica όπου επισημαίνει ότι η εταιρεία «θα παραμείνει στην Ιταλία χάρις στα κέρδη που παράγει στο εξωτερικό».
«Η εγχώρια αγορά δεν υπάρχει πια. Στην Ιταλία πουλήσαμε (ως όμιλος) μόλις 1,4 εκατ. οχήματα που σημαίνει ότι χάσαμε σε πωλήσεις 1,1 εκατ. οχήματα μέσα σε πέντε χρόνια» δήλωσε ο ίδιος.

Πρόσθεσε ακόμα ότι η κρίση πλήττει εξίσου και άλλες αγορές όπως αυτή της Ισπανίας. Σημειώνει μάλιστα ότι ακόμα και αν η Fiat έβγαζε ένα καινούργιο μοντέλο στην Ιταλία θα αύξανε πιθανόν τις πωλήσεις της κατά 30.000 οχήματα, όμως η συνολική ζημιά (από την κατασκευή και προώθηση του οχήματος) θα άγγιζε τα δύο δισ. ευρώ.

«Για να είμαι λοιπόν σαφής: αν μπορώ να κατασκευάζω αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και να τα πουλάω εν συνεχεία στην Ευρώπη για μένα αυτό είναι το ίδιο και έτσι άλλωστε πρέπει να είναι» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Δύο χρόνια μετά την υιοθέτηση της στρατηγικής «Κατασκευάζουμε στην Ιταλία» η οποία προέβλεπε επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής στη χώρα, ο Μαρκιόνε προσανατολίζεται τώρα στις αγορές της Αμερικής και των αναδυόμενων οικονομιών από όπου προήλθε το κέρδος των 3,5 δισ. ευρώ για το οικονομικό έτος 2011-2012. Αντίθετα σε ευρωπαϊκό επίπεδο ο όμιλος Fiat κατέγραψε ζημιές 700 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk