Α. Ανδρεάδης: 100.000 Κινέζοι στην Ελλάδα

Την εκτίμηση ότι περίπου 100.000 Κινέζοι τουρίστες επισκέπτονται σήμερα την Ελλάδα, με δεδομένο ότι αρκετοί ήρθαν μέσω μιας άλλης χώρας Σένγκεν, έκανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Α. Ανδρεάδης

Την εκτίμηση ότι περίπου 100.000 Κινέζοι τουρίστες επισκέπτονται σήμερα την Ελλάδα, με δεδομένο ότι αρκετοί ήρθαν μέσω μιας άλλης χώρας Σένγκεν, έκανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Α. Ανδρεάδης.
Με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος και της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, οι αφίξεις από την Κίνα σημείωσαν το 2011 αύξηση 16,3% (από 13.620 το 2010 σε 15.838 το 2011), με το μερίδιο της κινεζικής αγοράς να είναι σχεδόν αμελητέο (0,1% των συνολικών αφίξεων στη χώρα το 2011).
Στην ομιλία του στο 2ο Ελληνοκινεζικό Επιχειρηματικό Συνέδριο, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ τόνισε την ανάγκη διείσδυσης στην κινεζική αγορά, με ελάχιστες απαιτούμενες προϋποθέσεις τις συντονισμένες και στοχευμένες ενέργειες, τη δημιουργία συγκεκριμένου σχεδίου μάρκετινγκ και τη συνεχή έρευνα και μελέτη της συγκεκριμένης αγοράς. Τα παραπάνω «φιλοδοξεί να καλύψει η υπό σύσταση εταιρεία Marketing Greece», ανέφερε, με τη δημιουργία ενός world class website και την εφαρμογή προγραμμάτων δημοσίων σχέσεων και επαφών με τα ΜΜΕ σε χώρες – πηγές προέλευσης τουριστών.
Σε ό,τι αφορά τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις «που στοχεύουν στην κινεζική αγορά πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα» είπε ο κ. Ανδρεάδης, εξασφαλίζοντας για παράδειγμα κινεζόφωνο προσωπικό, μπροσούρες, μενού και λοιπό έντυπο υλικό στα κινέζικα. Σημαντικό επίσης ρόλο στην επιλογή του προορισμού παίζουν και οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις και «αυτό ειδικά για τη χώρα μας είναι ένα θέμα το οποίο δεν έχουμε ακόμα επιλύσει», δήλωσε.
Η Κίνα «προσπαθεί να επενδύσει τα ανερχόμενα σε πάνω από τρία τρισ. δολάρια αποθεματικά της σε συνάλλαγμα, σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες και διαφορετικά είδη επενδύσεων», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ. Ο ίδιος επισήμανε τους δύο ανταγωνιστικότερους τομείς της ελληνικής οικονομίας, ναυτιλία και τουρισμό, εστιάζοντας στην παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και το ενδιαφέρον που έχει εκφραστεί πρόσφατα για την αγορά μεριδίου στον Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας, «αλλά εκεί δεν υπήρξε καμία εξέλιξη». «Το μήνυμα, λοιπόν, είναι ότι για να προσελκύσει ο ελληνικός τουρισμός κινεζικές επενδύσεις θα πρέπει να προσφέρει κρίσιμα μεγέθη. Κατά συνέπεια, στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που προωθεί η ελληνική Κυβέρνηση, η προοπτική αυτή θα πρέπει να έχει την ανάλογη προτεραιότητα και μάλιστα μέσα στο γενικότερο πνεύμα ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει μια πύλη εισόδου της Κίνας στην ευρωπαϊκή αγορά», υπογράμμισε.
Το 2011 ο συνολικός κινεζικός εξερχόμενος τουρισμός ξεπέρασε τα 70,2 εκατ. και εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 100 εκατ. έως το 2015, ενώ περίπου 4 εκατ. κατευθύνονται στην Ευρώπη. Τα τελευταία δύο χρόνια (2010 και 2011) και σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ), η Κίνα συγκαταλέγεται στις τρεις σπουδαιότερες αγορές παγκοσμίως με βάση την ταξιδιωτική δαπάνη, η οποία ανέρχεται στο ποσό των 52,2 δισ. ευρώ για το 2011. Η ταξιδιωτική δαπάνη των Κινέζων ανέρχεται στα 805 ευρώ, έναντι 640 ευρώ που είναι ο μέσος όρος στην Ελλάδα. Στην κορυφή της ζήτησης εξερχόμενων ταξιδιών από τους Κινέζους βρίσκονται τα ταξίδια αναψυχής, με τους μήνες Μάιο, Οκτώβριο και Δεκέμβριο να αποτελούν τις περιόδους αιχμής, όταν «η τουριστική δραστηριότητα στην Ελλάδα είτε είναι μειωμένη είτε είναι ελάχιστη», τόνισε ο κ. Ανδρεάδης.
Την ίδια ώρα τα βασικά κριτήρια επιλογής ενός ευρωπαϊκού προορισμού από τους Κινέζους ταξιδιώτες είναι τα πολυτελή σήματα, η ύπαρξη κινεζικής κοινότητας και τα αξιοθέατα, ενώ οι βασικοί παράγοντες που τους αποθαρρύνουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό είναι ζητήματα ασφαλείας, η δυσκολία απόκτησης βίζας, καθώς και η δυσκολία επικοινωνίας.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk