Κάν’ το όπως η Κολομβία!

Τι σας έρχεται στο νου στο άκουσμα της λέξης Κολομβία; Ισως όχι ένα παράδειγμα προς μίμηση. Κι όμως η τρίτη

Κάν’ το όπως η Κολομβία! | tovima.gr

Τι σας έρχεται στο νου στο άκουσμα της λέξης Κολομβία; Ισως όχι ένα παράδειγμα προς μίμηση. Κι όμως η τρίτη πολυπληθέστερη χώρα της Λατινικής Αμερικής με 46 εκ. κατοίκους, εντάσεις μεταξύ πολιτικών ομάδων, αλλά και καρτέλ ναρκωτικών, έχει μια παραδειγματική προσέγγιση σε ό,τι αφορά την εξωστρέφεια και την προώθηση της τουριστικής εικόνας της.

«Τουρισμό στην Κολομβία;» θα αναρωτιόταν κανείς. Κι όμως! Την τελευταία πενταετία η Κολομβία παρουσιάζει αύξηση της τάξης 7,3% ετησίως στις τουριστικές αφίξεις, φθάνοντας το 2011 το 1,58 εκ. τουρίστες.

Ε και; είναι η αντίδραση. Που είναι το εντυπωσιακό σε αυτό; Μα στη συνέχεια: σε συνέδριο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) στο Μάρσα Αλαμ της Αιγύπτου τον περασμένο Απρίλιο, ο αρμόδιος οργανισμός προώθησης Τουρισμού, Επενδύσεων και Εξαγωγών της Κολομβίας, «Proexport Colombia», παρουσίασε τη στρατηγική προβολής που ακολουθεί.

Και εδώ ακριβώς ακούει κανείς πράγματα που δεν πιστεύει ότι μπορεί να συμβαίνουν στην Κολομβία. Σε μια χώρα όπου η ασφάλεια είναι ένας από τους κύριους ανασταλτικούς παράγοντες για να την επισκεφθεί κανείς, η φράση «κάνε την κρίση γίνεται ευκαιρία», γίνεται πράξη.

«Το ρίσκο είναι να θελήσεις να μείνεις» («The risk is wanting to stay»), είναι το σλόγκαν της καμπάνιας της Κολομβίας, που παραμένει το ίδιο από το 2005! «Ο στόχος ήταν να αντιστρέψουμε τον κίνδυνο – το ρίσκο της επίσκεψης – σε ευκαιρία», λέει η κυρία Σούλι Σαλαζάρ, εκπρόσωπος της «Proexport Colombia». «Δεν εστιάζουμε ποτέ στις αρνητικές πτυχές», εξηγεί.

Ετσι η Κολομβία έχει (ξανά) απευθείας αεροπορική σύνδεση με Lufthansa από τον Οκτώβριο του 2010 με πτήσεις από τη Φρανκφούρτη, επενδύσεις κορυφαίων εκπροσώπων της ξενοδοχειακής βιομηχανίας για τα επόμενα χρόνια που ανέρχονται στα 1,7 δις δολάρια και δυναμικότητα 16.608 δωμάτια ξενοδοχείων. Οι βασικές αγορές τουριστών της είναι οι ΗΠΑ, η Αργεντινή και η Βενεζουέλα, ενώ από την Ευρώπη, πρώτη αγορά αναδεικνύεται η Ισπανία και ακολουθεί με αξιοσημείωτους ρυθμούς η Γερμανία και η Γαλλία.

Στόχος είναι η χώρα να γίνει προορισμός τουρισμού αλλά και ξένων επενδύσεων και να φθάσει τα 4 εκ. επισκέπτες το 2014. Πώς θα το πετύχει αυτό; Τα κονδύλια που διατίθενται για την τουριστική προβολή κάθε χρόνο ανέρχονται στα 20 εκ. δολάρια. Και αξιοποιούνται το ίδιο μελετημένα.

Η τουριστική προβολή εξάλλου έχει καθιερωθεί ως πολιτική του κράτους μέσω πρωθυπουργικού διατάγματος και η Κολομβία έκανε το ντεμπούτο της ως προορισμός το 2006 στη διεθνή έκθεση τουρισμού FITur της Ισπανίας. Η στρατηγική προώθησης αναλύεται σε εξειδικευμένη στόχευση με κατηγοριοποίηση της αγοράς, ταξίδια εξοικείωσης για δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες (Fam trips), εκδηλώσεις και επιλογή περιοχών για προώθηση. Την ίδια ώρα η προσέγγιση δεν έχει σχέση με μια παραδοσιακή καμπάνια, καθώς ο τουρισμός αντιμετωπίζεται ως «εμπειρία» και συνδετικός κρίκος μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών.

Αν αναρωτιέστε πώς τα έχουν σκεφτεί όλα αυτά, η απάντηση είναι απλή. Θέλει μακροπρόθεσμη στόχευση, πολιτική βούληση, επαγγελματισμό και συνέπεια στην υλοποίηση. Η «συνταγή» είναι γνωστή και πετυχημένη και ξεφεύγει από τη «λογική της αφίσας». Αρκεί να θυμηθούμε ότι η διεθνής διαφημιστική εκστρατεία της Ελλάδας για την τουριστική περίοδο 2009 – 2010 είχε προϋπολογισμό 75 εκ. ευρώ. Ο απολογισμός του 2009 ήταν απώλειες 6,4% στις διεθνείς αφίξεις και 10,9% στις τουριστικές εισπράξεις (10,369 δις ευρώ). Ούτε το σλόγκαν, ούτε η αφίσα έκαναν τη διαφορά.

Δεν χρειάζεται να επινοήσει κανείς το πρωτόγνωρο, ούτε να πειραματιστεί. Ειδικά όταν δεν υπάρχουν πια τα χρήματα. Αρκεί να ακολουθήσει το παράδειγμα της Κολομβίας!
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk