Εξετάζεται η επαναφορά της βάσης του δέκα σε ΑΕΙ – AΤΕΙ

Ειδικές κατηγορίες, μετεγγραφές και βάση του δέκα, μπαίνουν όλα στο νέο σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, που μελετάει τις στρεβλώσεις ενός συστήματος το οποίο δείχνει κάθε χρόνο τα «δόντια» του

Ειδικές κατηγορίες, μετεγγραφές και βάση του δέκα, μπαίνουν όλα στο νέο σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, που μελετάει τις στρεβλώσεις ενός συστήματος το οποίο δείχνει κάθε χρόνο τα «δόντια» του.

Οι ειδικές κατηγορίες εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα AΤΕΙ όπως είναι γνωστό εφέτος -και προεκλογικά- διευρύνθηκαν. Παρότι προβλέπεται συγκεκριμένο ποσοστό θέσεων στα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας για τους δικαιούχους των ειδικών κατηγοριών και οι μετεγγραφές έχουν καταργηθεί, ωστόσο το σύστημα παραμένει παράλογο: άλλη βάση για τους τρίτεκνους, άλλοι για τους πολύτεκνους, άλλη για τις ειδικές κατηγορίες…

Ο υπουργός Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλος, σε συνέντευξη του στην ΝΕΤ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο επαναφοράς της βάσης του δέκα για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ με αφορμή το φαινόμενο που παρατηρήθηκε και εφέτος με την εισαγωγή φοιτητών σε πολλά τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης με ελάχιστα μόρια και χαμηλούς βαθμούς. Όπως είπε χαρακτηριστικά «είναι κάτι υπό μελέτη».

Υπενθυμίζεται ότι το βαθμολογικό πλαφόν του δέκα είχε θεσπιστεί επί υπουργίας στην Παιδεία της κυρίας Μαριέττας Γιαννάκου το 2006 και είχε καταργηθεί στην συνέχεια από την πρώην υπουργό κυρία Άννα Διαμαντοπούλου.
Ωστόσο, το θέμα της βάσης του δέκα θα συνδυαστεί τελικά και με το τιτάνιο σχέδιο της «Αθηνάς» και την χωροταξική αναδιάρθρωση πανεπιστημίων και ΤΕΙ με συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολών.

Πάντως, ο κ. Αρβανιτόπουλος ανέφερε μιλώντας στην ΝΕΤ ότι το μοντέλο της ανώτατης εκπαίδευσης παρουσιάζει στρεβλώσεις καθώς έχουν δημιουργηθεί τμήματα χωρίς σχέδιο και χωρίς να έχουν βασιστεί σε εκπαιδευτικά κριτήρια. Ο υπουργός Παιδείας είπε ακόμη ήδη έχει ξεκινήσει η σύνταξη μελέτης για τα θέματα της «Αθηνάς» στην οποία θα οριστούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια και στη συνέχεια θα υπάρξει διάλογος μέσα στον Οκτώβριο.Προσδιόρισε μάλιστα την περίοδο του Δεκεμβρίου για την λήψη σχετικών αποφάσεων.

«Πρέπει να κάνουμε δυο πράγματα, να δούμε μία σειρά ακαδημαϊκών κριτηρίων και πώς θα ενώσουμε την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τον παραγωγικό ιστό της χώρας. Να δούμε πέρα από τις ανθρωπιστικές σπουδές, πως θα δίνουμε έμφαση σε γνωστικά αντικείμενα που ενισχύουν τους τομείς που έχουμε θέσει ως αναπτυξιακούς σε αυτή τη χώρα», είπε ο κ. Αρβανιτόπουλος στην συνέντευξη του.

Για το θέμα των μουσουλμάνων και τους χαμηλούς βαθμούς με τους οποίους εισήχθησαν σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι πρόκειται για Έλληνες πολίτες και όπως είναι φυσικό, στόχος είναι η ενσωμάτωσή τους, κάτι που μπορεί να γίνει μόνο αν γίνουν μέτοχοι της ελληνικής παιδείας.

Ο κ. Αρβανιτόπουλος ρωτήθηκε και για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που «καίει» την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας. Όπως επανέλαβε δεν πρόκειται για πειθαρχικό έλεγχο και δεν θα οδηγήσει σε απολύσεις. «Οι άξιοι και οι ικανοί θα ανεβαίνουν βαθμούς και οι άλλοι θα μένουν στάσιμοι», δήλωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος που ανέφερε για μια ακόμη φορά ότι η αξιολόγηση θα γίνει με ανοιχτά και αδιάβλητα κριτήρια.

Σχετικά με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο κ. Αρβανιτόπουλος δήλωσε ότι «κενά μπορεί να υπάρξουν τις πρώτες μέρες, αλλά μετά θα καλυφθούν» και πρόσθεσε ότι «όταν έχεις 156.000 καθηγητές σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, 15.000 αναπληρωτές και 16.000 σχολικές μονάδες υπάρχει τρόπος εξορθολογισμού χωρίς να υπάρξουν κενά».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk