Ρούπερτ Μέρντοχ: «Αφήστε ήσυχο τον Χάρι»

Ο Ρούπερτ Μέρντοχ κάλεσε τους επικριτές του πρίγκιπα Χάρι να τον αφήσουν «ήσυχο» στον απόηχο του σκανδάλου με την δημοσίευση φωτογραφιών που εμφανίζουν γυμνό τον νεαρό γαλαζοαίματο.

Ωστόσο, δεν αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η Sun, η εφημερίδα που ανήκει στον όμιλό του, ήταν η πρώτη βρετανική εφημερίδα που δεν έκανε δεκτό το αίτημα των δικηγόρων της βασιλικής οικογένειας να μη δημοσιευτούν οι επίμαχες φωτογραφίες.

Ο Ρ.Μέρντοχ έκανε την παραπάνω έκκληση μέσω του Twitter εκφράζοντας έτσι τη στήριξή του προς τον εγγονό της βασίλισσας Ελισάβετ.

«Ο πρίγκιπας Χάρι. Αφήστε τον ήσυχο. Μπορεί με τον έναν τρόπο ή τον άλλον να τον συντηρεί το κράτος, αλλά το κοινό τον αγαπάει, ακόμη κι όταν απολαμβάνει το Λας Βέγκας» έγραψε ο Μέρντοχ στο Twitter.

Ο Βρετανός υπουργός Πολιτισμού Τζέρεμι Χαντ δήλωσε στο BBC ότι δεν θεωρεί πως η δημοσίευση των επίμαχων φωτογραφιών από την Sun ενδιαφέρει το κοινό.

«Έχουμε ελευθεροτυπία και δεν θεωρώ ότι είναι σωστό οι πολιτικοί να λένε στους διευθυντές εφημερίδων τι μπορούν και τι δεν μπορούν να δημοσιεύουν. Αυτό είναι ζήτημα των ίδιων των διευθυντών εφημερίδων. Απλώς ελπίζω ο κόσμος να μην θυμάται αυτό, αλλά το έργο που έχει κάνει ο πρίγκιπας Χάρι» τόνισε.

Την Παρασκευή η Sun δημοσίευσε φωτογραφίες του 27χρονου Χάρι γυμνού, να καλύπτει με τα χέρια τα γεννητικά του όργανα, και από πίσω του να διακρίνεται μια γυμνή νεαρή γυναίκα.

Σε μια δεύτερη φωτογραφία φαίνεται η πλάτη του πρίγκιπα ο οποίος πιθανόν αγκαλιάζει από πίσω την ίδια γυναίκα.

Οι φωτογραφίες θεωρείται ότι τραβήχτηκαν με κινητό τηλέφωνο στις 17 Αυγούστου, στη διάρκεια του ταξιδιού του πρίγκιπα Χάρι στο Λας Βέγκας. Στις αρχές της εβδομάδας εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην αμερικανική ιστοσελίδαTMZ.

Η εφημερίδα υπερασπίστηκε την κίνησή της αυτή λέγοντας ότι οι φωτογραφίες κυκλοφορούν ήδη στο Internet και ότι ενδιαφέρουν το κοινό.

Η απόφαση των υπόλοιπων βρετανικών εφημερίδων να μη τις δημοσιεύσουν προκάλεσε δημόσιο διάλογο σχετικά με την επιρροή που έχει η Επιτροπή Λίβσον (που συστάθηκε για να διερευνήσει το σκάνδαλο υποκλοπών από δημοσιογράφους που εργάζονταν στις εφημερίδες του Μέρντοχ) στη συμπεριφορά του Τύπου.

Ο Νιλ Ουόλις, πρώην υποδιευθυντής της News of the World (της ταμπλόιντ που ανήκε στον Μέρντοκ κι έκλεισε εξαιτίας του σκανδάλου των υποκλοπών), δήλωσε ότι η απόφαση αυτή δείχνει πως οι βρετανικές εφημερίδες «ευνουχίστηκαν».

Ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Τζον Πρέσκοτ είπε ότι η Sun επέδειξε «απόλυτη και πλήρη περιφρόνηση» απέναντι στο νόμο και στην Επιτροπή Λίβσον, ενώ ο πρώην διευθυντής της Sun, Κέλβιν Μακίνζι, δήλωσε στην τηλεοπτική εκπομπή Newsnight ότι κατά την γνώμη του οι φωτογραφίες δεν θα μπορούσαν να έχουν δημοσιευτεί χωρίς την έγκριση του Μέρντοχ.

Περισσότερες από 850 καταγγελίες για την δημοσίευση των φωτογραφιών έγιναν στο εποπτικό όργανο του Τύπου.

Σχεδόν όλες αφορούν την παραβίαση της ιδιωτικής ζωής και θα διερευνηθούν εν καιρώ από την Επιτροπή Παραπόνων Τύπου (δηλαδή την επιτροπή δεοντολογίας των βρετανικών ΜΜΕ).

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk