Toyota Auris 2013

Αν στις εικόνες του ολοκαίνουργιου Auris διακρίνετε τον άνεμο αλλαγής που σαρώνει, από τη βάση προς την κορυφή, την γκάμα της Toyota τα τελευταία χρόνια, έχετε ήδη αντιληφθεί ότι οι Ιάπωνες δεν υπερασπίζονται τα κεκτημένα στην Ευρώπη, ζητούν περισσότερα.

Αν στις εικόνες του ολοκαίνουργιου Auris διακρίνετε τον άνεμο αλλαγής που σαρώνει, από τη βάση προς την κορυφή, την γκάμα της Toyota τα τελευταία χρόνια, έχετε ήδη αντιληφθεί ότι οι Ιάπωνες δεν υπερασπίζονται τα κεκτημένα στην Ευρώπη, ζητούν περισσότερα.
Γι’ αυτό κάνουν τώρα επιλογές που παλαιότερα έμοιαζαν για αυτούς άτοπες. Το νέο Auris είναι το χαμηλότερο ανάμεσα στα mainstream μοντέλα της κατηγορίας C, με ύψος 1,46 μέτρα – 5,5 εκατοστά λιγότερα από το απερχόμενο μοντέλο. Διατηρεί το ίδιο μεταξόνιο – 2,60 μέτρα – και πλάτος – 1,76 μέτρα – ενώ το μήκος του, στα 4,275 μέτρα, είναι πια τρία εκατοστά μεγαλύτερο. Η υπέρβαση έγινε, πέρα από τη σχεδίαση, και στη μείωση του βάρους κατά 40 κιλά και στη βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας του πλαισίου, στοιχείο που αντανακλάται στην ασφάλεια και στην ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά.
Το αυτοκίνητο που θα επιδειχθεί για πρώτη φορά στο κοινό στις 27 Σεπτεμβρίου, στην πρεμιέρα της έκθεσης του Παρισιού, έχει κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή στην κατηγορία του – Cd 0.28 -, ώστε να επιτύχει τα μέγιστα στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, και δραματικά διαφορετικά εμφάνιση, με τις έντονες ακμές, το νέο μπροστινό μέρος και τα πλευρικά κρύσταλλα να του χαρίζουν δυναμισμό και τη φαρδύτερη πόρτα στον χώρο αποσκευών να διευκολύνει τη φόρτωση.
Με εννέα εκατοστά μεγαλύτερο μήκος στο πορτμπαγκάζ και δύο επιπλέον εκατοστά για τα πόδια των πίσω επιβατών, λόγω της χαμηλότερης τοποθέτησης των καθισμάτων οδηγού – συνοδηγού, το εσωτερικό του Auris έκανε σύμφωνα με τον κατασκευαστή του ένα ποιοτικό άλμα, με μαλακότερα πλαστικά και «καθαρότερη» κεντρική κονσόλα, στην οποία κυριαρχεί η έγχρωμη οθόνη αφής.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 360 λίτρα, έξι περισσότερα από τις προηγούμενες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου και 127 λίτρα περισσότερα στην υβριδική έκδοση. Στην τελευταία οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου τοποθετούνται πλέον κάτω από το πίσω κάθισμα και όχι στο πορτμπαγκάζ, με στόχο την καλύτερη κατανομή βάρους.
Το νέο Auris θα κατασκευάζεται στην Αγγλία, δίπλα στο Avensis, αλλά η Τoyota δεν έχει δημοσιοποιήσει ακόμη άλλα στοιχεία. Γνωρίζουμε ωστόσο ότι σύστημα διεύθυνσης και αναρτήσεις ρυθμίζονται με στόχο να συνδυάζουν περισσότερη άνεση και καλύτερη οδηγική αίσθηση, ενώ σε επίπεδο κινητήρων θα διατηρηθούν, αρχικά, τα γνωστά μηχανικά σύνολα με αναβαθμισμένη ισχύ και καλύτερες «πράσινες» επιδόσεις.
Ετσι στην γκάμα των βενζινοκινητήρων υπάρχουν δύο μοτέρ, 1,33 και 1,6 λίτρων, όσα και στις diesel επιλογές με 1,4 και 2,0 λίτρα. Αργότερα αναμένονται και νέοι κινητήρες diesel, ως αποτέλεσμα της ανταλλαγής τεχνογνωσίας μεταξύ Toyota και BMW, ενώ παρούσα θα είναι από την αρχή και η πλήρως υβριδική έκδοση που συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα των 1,8 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα και κιβώτιο CVT.
Για την τελευταία μάλιστα οι Ιάπωνες πιστεύουν ότι θα αποδειχθεί εξίσου δημοφιλής με τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, αποσπώντας το 1/3 των συνολικών πωλήσεων του νέου Auris, αφού δεν θεωρείται πλέον εξεζητημένη αγορά αλλά συνειδητή επιλογή. Γι’ αυτό άλλωστε η Toyota είναι η ηγέτιδα δύναμη στην υβριδική τεχνολογία, καταγράφοντας περισσότερες από 4,3 εκατομμύρια πωλήσεις τα τελευταία 15 χρόνια.

Opel FlexFixbike
Παρόν και στο Adam

Το ενσωματωμένο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτου FlexFix που διατίθεται στα περισσότερα μοντέλα της Opel προστίθεται στα στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού του νέου Adam, το οποίο θα παρουσιαστεί στις 27 Σεπτεμβρίου στο Παρίσι. Το συγκεκριμένο σύστημα ενσωματώνεται στον πίσω προφυλακτήρα, εξαφανίζεται μέσα σε αυτόν όταν δεν χρησιμοποιείται και στο Adam μπορεί να μεταφέρει ένα συμβατικό ή ηλεκτρικό ποδήλατο, αρκεί το βάρος του να μην υπερβαίνει τα 30 κιλά. Επιπροσθέτως, ένας αντάπτορας παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς και δεύτερου ποδηλάτου, βάρους ως 20 κιλά. Ακόμη και πλήρως φορτωμένο, το σύστημα FlexFix αναδιπλώνεται ώστε να υπάρχει πρόσβαση στον χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου, ενώ η χρήση του δεν καταργεί τους αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης. Αν και η τιμή του FlexFix για το Adam δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, στο Corsa κοστίζει 630 ευρώ.

Μικρά νέα

Προ των πυλών το Chevrolet Trax

Η Chevrolet επιβεβαίωσε την παρουσία του νέου μικρότερου SUV της – που βασίζεται στο Opel Mokka – στην έκθεση αυτοκινήτου της γαλλικής πρωτεύουσας, μετρώντας έτσι αντίστροφα το χρονικό διάστημα για την έναρξη των πωλήσεών του και στην ευρωπαϊκή αγορά. Το πεντάθυρο, πενταθέσιο μοντέλο θα διατίθεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με ατμοσφαιρικούς και turbo κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων και σύστημα stop-start για την απενεργοποίση του κινητήρα σε συνθήκες αστικής κυκλοφορίας. Ωστόσο οι εκδόσεις με τον βενζινοκινητήρα 1.4 Turbo απόδοσης 140 ίππων και με τον πετρελαιοκινητήρα 1,7 λίτρων ισχύος 130 ίππων θα εφοδιάζονται με αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Παράλληλα, στον προαιρετικό εξοπλισμό του Trax θα περιλαμβάνεται και το συμβατό με smartphones σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MyLink με έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών.
Στο Παρίσι το νέο crossover της Suzuki
Στις 27 Σεπτεμβρίου θα παρουσιαστεί στην έκθεση της γαλλικής πρωτεύουσας το μικρότερο crossover της ιαπωνικής φίρμας. Με τον τίτλο S-Cross και τη διάθεση να συνδυάζει πρακτικότητα και περισσότερο συναίσθημα στην εμφάνισή του, το νέο concept car της Suzuki θα αντικαταστήσει το SX4, με την έκδοση παραγωγής να αναμένεται το 2013.
Αύξηση παραγωγής από τη Mercedes-Benz
Ξεκίνησαν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι δοκιμές κατασκευής της νέας CLA, στο εργοστάσιο του Kecskemet νοτιοανατολικά της Βουδαπέστης. To νέο τετράθυρο coupe της γερμανικής φίρμας που αποτελεί μικρογραφία της CLS και θα παράγεται εκεί από το 2013, θα συμβάλει στον διπλασιασμό της δυναμικότητας του εργοστασίου στο οποίο παράγεται σήμερα η B-Class, στις 300.000 μονάδες ετησίως. Στα πλάνα της Mercedes-Benz περιλαμβάνεται επίσης η παρουσίαση ενός μικρού SUV αλλά και μιας shooting brake έκδοσης.
«Οχι» στα ηλεκτροκίνητα από την Aston Martin
Με το επιχείρημα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αυξημένο βάρος και μικρή αυτονομία κίνησης, ο Michael van Sande, επικεφαλής του εμπορικού τομέα της Aston Martin, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία του δεν ενδιαφέρεται να δραστηριοποιηθεί στο συγκεκριμένο πεδίο. Αντίθετα, υποστήριξε ότι κύριο μέλημα αποτελεί η μείωση του βάρους των μοντέλων της, κυρίως μέσω της εκτεταμένης χρήσης ανθρακονημάτων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk