VisaEurope: Πτώση 1,54% στην δαπάνη τουριστών το α’τετράμηνο

Πτώση 1,54% σημείωσε η συνολική καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα το πρώτο τετράμηνο του 2012, πέφτοντας από 245 εκατ. σε 241 εκατ. ευρώ σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία των διασυνοριακών συναλλαγών της VisaEurope για την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2012.

Πτώση 1,54% σημείωσε η συνολική καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα το πρώτο τετράμηνο του 2012, πέφτοντας από 245 εκατ. σε 241 εκατ. ευρώ σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία των διασυνοριακών συναλλαγών της VisaEurope για την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2012.

Την ίδια περίοδο σε έξι Μεσογειακές χώρες (Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Τουρκία), η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού αυξήθηκε κατά 10,99%, φθάνοντας τα 8,39 δις από 7,5 δις ευρώ την αντίστοιχη περίοδο το 2011.

Η Γαλλία διατήρησε την πρώτη θέση ως η χώρα με την υψηλότερη δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού, συγκεντρώνοντας 2,81 δις ευρώ για το πρώτο τετράμηνο του 2012, σχεδόν δεκαπλάσια από αυτήν που σημειώθηκε στην Ελλάδα για την ίδια περίοδο (241 εκατ. ευρώ). Η Πορτογαλία κατέγραψε επίσης τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση 15,74%, από τα 410 εκατ. στα 475 εκατ. ευρώ το α’ τετράμηνο του 2012.

Μεγαλύτεροι καταναλωτές αναδεικνύονται οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο, αντιπροσωπεύοντας το 15,57% της συνολικής δαπάνης και διατήρησαν την πρώτη θέση με 1,3 δις ευρώ. Δεύτεροι ακολούθησαν οι Γάλλοι (880 εκατ. ευρώ) και τρίτοι οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ (631 εκατ. ευρώ), ενώ οι Ρώσοι κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση με ποσοστό 33%, από 394 εκατ. ευρώ το 2011 στα 524 εκατ. ευρώ το 2012.

Στην Ελλάδα σημαντική πτώση σημειώθηκε στη δαπάνη των επισκεπτών από τις ΗΠΑ (-7,64%), τη Γαλλία (-10,09%), τη Νορβηγία (-5,1%), την Ιταλία (-17,13%) και τη Ρωσία (-9,85%). Η δαπάνη των επισκεπτών από την Κύπρο ήταν ξανά στην κορυφή, παρ’ όλο που περιορίστηκε οριακά (0,25%) στα 69,9 εκατ. ευρώ. Αισιόδοξα ωστόσο είναι τα μεγέθη από την αύξηση στην δαπάνη των επισκεπτών από τη Γερμανία και τη Σουηδία, όπου η άνοδος ξεπέρασε το 22% (στα 9,7 εκατ. και 10 εκατ. ευρώ αντίστοιχα). Συγκρατημένα ενισχύθηκαν (1,15%) οι δαπάνες των επισκεπτών από το Ηνωμένο Βασίλειο, στα 35,9 εκατ. ευρώ, οι οποίοι διατήρησαν ξανά τη δεύτερη θέση. Αυξημένες κατά 2,72% ήταν οι αναλήψεις μετρητών από επισκέπτες στη χώρα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι, φθάνοντας τα 147 εκατ. ευρώ, παρά την πτώση στο σύνολο της καταναλωτικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού. Οι ξένοι επισκέπτες μείωσαν τη δαπάνη σε αρκετές κατηγορίες, όπως το λιανικό εμπόριο (-13,19%), τα αεροπορικά εισιτήρια (-12,72%), τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων (-16,40%), την αυτοκίνηση (-13,58%) και τα ταξίδια (-21,15%). Παρ’ όλα αυτά την ίδια περίοδο, αυξήθηκε κατά πολύ η καταναλωτική δαπάνη στην υγεία και τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, σε ποσοστά 39,49% και 32,27% αντίστοιχα.

Από την άλλη οι έμποροι λιανικής στις έξι Μεσογειακές χώρες είχαν ετήσια αύξηση δαπάνης κατά 16,54%, στα 2,6 δις ευρώ από 2,24 δις ευρώ. Τη μεγαλύτερη αύξηση (17,5%) σημείωσε η κατηγορία Τρόφιμα και Ποτά φθάνοντας στα 43,1 εκατ. ευρώ το διάστημα Ιανουάριος – Απρίλιος 2012, από 36,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk