Βουτιά στη ζήτηση για έπιπλα οικιακής χρήσης

Φθίνουσα πορεία σε αξία ακολουθεί από το 2008 και μετά η ζήτηση στην εγχώρια αγορά επίπλων οικιακής χρήσης και μάλιστα ο ρυθμός επιδεινώνεται. Σύμφωνα με μελέτη της Icap για τον κλάδο, ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε σε -12,3% την περίοδο 2008-2011. Ειδικότερα, το 2011 η αξία της εν λόγω αγοράς κατέγραψε μείωση 18% σε σχέση με το 2010.Η εγχώρια ζήτηση για έπιπλα οικιακής χρήσης προβλέπεται ότι θα κινηθεί πτωτικά τη διετία 2012-2013, με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 20%.

Φθίνουσα πορεία σε αξία ακολουθεί από το 2008 και μετά η ζήτηση στην εγχώρια αγορά επίπλων οικιακής χρήσης και μάλιστα ο ρυθμός επιδεινώνεται. Σύμφωνα με μελέτη της Icap για τον κλάδο, ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε σε -12,3% την περίοδο 2008-2011.

Ειδικότερα, το 2011 η αξία της εν λόγω αγοράς κατέγραψε μείωση 18% σε σχέση με το 2010. Με βάση τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, η εγχώρια ζήτηση για έπιπλα οικιακής χρήσης προβλέπεται ότι θα κινηθεί πτωτικά τη διετία 2012-2013, με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 20%.

Η εισαγωγική διείσδυση στον κλάδο των οικιακών επίπλων βαίνει αυξανόμενη την τελευταία δεκαετία, καθώς το 2011 το μερίδιο των εισαγόμενων επίπλων επί της συνολικής αξίας της αγοράς εκτιμάται σε 50,6% έναντι 16,5% το 2000. Σχετικά με τη διάρθρωση της αγοράς κατά κατηγορία επίπλων, εκτιμάται ότι οι πωλήσεις επίπλων καθιστικού χώρου κάλυψαν περίπου το 45% της συνολικής αξίας πωλήσεων. Τα έπιπλα τραπεζαρίας κάλυψαν το 30% και τα έπιπλα υπνοδωματίου το υπόλοιπο 25% της συνολικής αγοράς.

Η αγορά των επίπλων οικιακής χρήσης είναι κατακερματισμένη, λόγω του μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτήν. Τόσο στον παραγωγικό όσο και στον εισαγωγικό τομέα παρατηρείται ανομοιογένεια, καθώς λειτουργούν σχετικά λίγες εταιρείες μεγάλου μεγέθους και πολλές μικρού μεγέθους επιχειρήσεις.

Η οικοδομική δραστηριότητα αποτελεί σοβαρό παράγοντα που επηρεάζει τη ζήτηση για τα έπιπλα οικιακής χρήσης. Η εξέλιξη αυτής είναι έντονα πτωτική τα τελευταία χρόνια. Επίσης, η τιμή πώλησης των προϊόντων σε συνδυασμό με το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη της ζήτησης για έπιπλα.

Η διάθεση των επίπλων πραγματοποιείται συνήθως μέσω εξειδικευμένων καταστημάτων λιανικής πώλησης. Ωστόσο, τα τελευταία έτη έχουν εισέλθει στην εξεταζόμενη αγορά και καταστήματα οικιακού εξοπλισμού, υπερμάρκετ και πολυκαταστήματα. Ορισμένες επιχειρήσεις του κλάδου, κυρίως εισαγωγικές, έχουν δημιουργήσει δίκτυο καταστημάτων, το οποίο επεκτείνεται είτε αυτόνομα είτε με τη μέθοδο franchising.

Στο πλαίσιο της έρευνας συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 26 επιχειρήσεων κατασκευής και 33 επιχειρήσεων εισαγωγής οικιακών επίπλων, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2010 και 2009.

Οι πωλήσεις των παραγωγικών εταιρειών του κλάδου σημείωσαν μείωση 19,7% το 2010 σε σχέση με το 2009, ενώ δραστική ήταν η αύξηση των ζημιών τους την ίδια περίοδο. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις των εισαγωγικών επιχειρήσεων κατέγραψαν μείωση 18,2%, εμφανίζοντας σημαντική αύξηση των συνολικών ζημιών τους την ίδια περίοδο.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk