Fiat 500L

Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις και τα σχόλια περί μιμητισμού της πρακτικής που ακολούθησε η Mini με το Countryman, το 500L είναι για τη Fiat η χρησιμότερη προσθήκη που θα μπορούσε να κάνει τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις και τα σχόλια περί μιμητισμού της πρακτικής που ακολούθησε η Mini με το Countryman, το 500L είναι για τη Fiat η χρησιμότερη προσθήκη που θα μπορούσε να κάνει τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Οι Ιταλοί επιστρέφουν στο παρελθόν τους αναπαράγοντας το 600 Multipla του 1956, και λανσάρουν ένα ασυνήθιστο αλλά διόλου αχρείαστο αυτοκίνητο που συνδυάζει στοιχεία από την αισθητική πρωτοτυπία του τρίθυρου 500 με την πρακτικότητα ενός supermini MPV. Τα επιπλέον εκατοστά του μήκους του – που φτάνει πλέον στα 4,14 μέτρα – και η ευρηματική εκμετάλλευση και του τελευταίου εκατοστού εξασφαλίζουν γενναιόδωρους χώρους για πέντε ενηλίκους που κάθονται ψηλά και βλέπουν παντού γύρω τους.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών ξεκινά από τα 400 λίτρα και μεταβάλλεται καθώς ρυθμίζεται σε τρία διαφορετικά επίπεδα, ενώ τα ανεξάρτητα πίσω καθίσματα σύρονται εμπρός – πίσω, διαιρούνται σε ποσοστό 60/40 ή αναδιπλώνονται πλήρως. Παράλληλα η δυνατότητα αναδίπλωσης του καθίσματος του συνοδηγού εκτοξεύει τις μεταφορικές ικανότητες του 500L που διαθέτει στο εσωτερικό του 22 αποθηκευτικούς χώρους.
Καθώς η ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης μετατοπίζει το ενδιαφέρον από τη σχεδίαση στην άνεση, διαπιστώνεις εύκολα ότι τα σκληρά πλαστικά είναι εκεί για να αντέξουν στον χρόνο και το παιχνίδι ανάμεσα στα σχήματα και τα χρώματα στο ταμπλό, στο τιμόνι και στον πίνακα οργάνων εξυπηρετεί τον θεμιτό σκοπό να μην πλήξεις, όσα χρόνια και αν περάσουν. Κάποια υλικά θα μπορούσαν να είναι ποιοτικότερα, αλλά σε κατηγορίες όπως αυτή μετράει κυρίως η σχέση κόστους κατασκευής / τιμής πώλησης.
Η τελευταία υπολογίζεται στις 15.000 ευρώ, με το 500L να διατίθεται στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο με δύο κινητήρες βενζίνης – ατμοσφαιρικός 1,4 με 95 ίππους και TwinAir Turbo 0,9 με 105 ίππους – και τον πετρελαιοκινητήρα 1,3 Multijet II των 85 ίππων και 200 Nm ροπής.
Αναζητώντας στον δρόμο κοινά στοιχεία ανάμεσα στο 500 και στο 500L, οι ομοιότητες αφορούν περισσότερο την ευελιξία και την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης μέσα στην πόλη παρά τη συμπεριφορά του δεύτερου στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο το βασικό κριτήριο επιλογής για το 500L θα είναι οι επιπλέον χώροι, στοιχείο στο οποίο η Fiat θα επενδύσει περισσότερο παρουσιάζοντας στο άμεσο μέλλον επταθέσια -Long – έκδοση, αλλά και έκδοση Trekking, ενώ από το 2013 θα υπάρχει και τετρακίνητη – 500X – παραλλαγή.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk