Μετωπική σύγκρουση της κυβέρνησης με την Peugeot-Citroen

Οι 8.000 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Ολνέ φαίνεται ότι θα είναι τα θύματα της μετωπικής σύγκρουσης της γαλλικής κυβέρνησης με την PSA Peugeot-Citroen. Την περασμένη Τετάρτη ο αρμόδιος για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση υπουργός Αρνό Μοντεμπούρ έδωσε έντονα προσωπικό χαρακτήρα στη σύγκρουση, βάζοντας στο… τιμόνι όχι τη διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά την οικογένεια Πεζό, που παραμένει μεγαλομέτοχος.

Οι 8.000 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Ολνέ φαίνεται ότι θα είναι τα θύματα της μετωπικής σύγκρουσης της γαλλικής κυβέρνησης με την PSA Peugeot-Citroen. Την περασμένη Τετάρτη ο αρμόδιος για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση υπουργός Αρνό Μοντεμπούρ έδωσε έντονα προσωπικό χαρακτήρα στη σύγκρουση, βάζοντας στο… τιμόνι όχι τη διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά την οικογένεια Πεζό, που παραμένει μεγαλομέτοχος. Ο υπουργός κατηγόρησε τον πρόεδρο του εποπτικού συμβουλίου της PSA Peugeot-Citroen Τιερί Πεζό και την «πάντοτε διακριτική», όπως τη χαρακτηρίζουν τα γαλλικά ΜΜΕ, οικογένειά του επειδή μοιράστηκαν πέρυσι μέρισμα 78 εκατ. ευρώ που διένειμε η επιχείρηση.
Εχοντας εξαπολύσει μύδρους εναντίον των ιδρυτών και ως έναν βαθμό ιδιοκτητών του ομίλου – υπαινίχθηκε και φοροδιαφυγή -, ο Μοντεμπούρ απέρριψε με κατηγορηματικό και αμείλικτο τρόπο τη στρατηγική της επιχείρησης στη συνάντηση που είχε το απόγευμα της ημέρας εκείνης με τον διευθύνοντα σύμβουλο της PSA Peugeot-Citroen Φιλίπ Βαρέν. Τα περιθώρια χειρισμών ωστόσο της κυβέρνησης Ερό στην υπόθεση αναδιάρθρωσης της PSA Peugeot-Citroen είναι πολύ περιορισμένα, καθώς πρόκειται για μια απολύτως ιδιωτική, εισηγμένη επιχείρηση – και η Renault είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, αλλά το γαλλικό κράτος εξακολουθεί να κατέχει μερίδιο 15% στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σημειωτέον ότι η κυβέρνηση Ερό και ο ίδιος ο πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Φρανσουά Ολάντ θεωρούν ότι η PSA Peugeot-Citroen τους την είχε κατά κάποιον τρόπο «στημένη», διότι ανέβαλαν την απόφαση για το κλείσιμο της μονάδας παραγωγής στο Ολνέ, που θα μπορούσαν να έχουν πάρει εδώ και μήνες, για να μην επωμιστούν το πολιτικό κόστος ο πρώην πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί και η κυβέρνηση του Φρανσουά Φιγιόν.
Η οικογένεια Πεζό απάντησε με ήπιο τόνο στους μύδρους Μοντεμπούρ, υποστηρίζοντας ότι ανέκαθεν έδινε προτεραιότητα στην ανάπτυξη του ομίλου, μη διστάζοντας να περιορίσει το μερίδιό της σ’ αυτόν όταν οι συνθήκες το απαιτούσαν, όπως κατά την αύξηση κεφαλαίου που έγινε στις αρχές του 2012 προκειμένου να συμμετάσχει η General Motors στη γαλλική επιχείρηση. Οι Πεζό απάντησαν επίσης στις κυβερνητικές νύξεις για φοροδιαφυγή σημειώνοντας σε επιστολή ότι «όλα τα μέλη της οικογένειας που εμπλέκονται με τον όμιλο κατοικούν στη Γαλλία και πληρώνουν τους φόρους τους στη Γαλλία».

Κίνητρα για νέα αυτοκίνητα
Ο Μοντεμπούρ έχει ανεβάσει στα ύψη το θερμόμετρο των σχέσεων της νέας γαλλικής κυβέρνησης με την PSA Peugeot-Citroen, αλλά η κυβέρνηση επεξεργάζεται πυρετωδώς ένα σχέδιο για τη στήριξη της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, που θα ανακοινώσει την προσεχή Τετάρτη 25 Ιουλίου. Το σχέδιο αυτό πιθανώς να προβλέπει νέα οικονομικά οφέλη προς τους αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων. Τα περιθώρια όμως για σπουδαία κίνητρα δεν είναι μεγάλα, καθώς τα κίνητρα προϋποθέτουν επιβαρύνσεις στον κρατικό προϋπολογισμό που η συγκυρία δεν επιτρέπει. Επιπλέον, πρόθεση της κυβέρνησης είναι τα κίνητρα που θα δώσει για αλλαγή αυτοκινήτου να μην επιβαρύνουν τα ήδη υπερδανεισμένα γαλλικά νοικοκυριά.
Ετσι, το πιθανότερο είναι να ανακοινωθεί μια περαιτέρω επέκταση των κινήτρων για την αγορά υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που έχει υιοθετήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Για την ώρα οι γάλλοι καταναλωτές έχουν όφελος 2.000 ευρώ αν αγοράσουν υβριδικό αυτοκίνητο και όφελος 5.000 ευρώ αν αγοράσουν ηλεκτρικό. Το πρώτο όμως εξάμηνο του έτους δεν πουλήθηκαν παρά μόνο 2.270 ηλεκτρικά και μόνο 10.350 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γαλλία. Σημειωτέον ότι η PSA Peugeot-Citroen έχει επενδύσει στην τεχνολογία των υβριδικών πετρελαιοκινητήρων, ενώ η Renault παίζει το χαρτί της ηλεκτροκίνησης.
Εν πάση περιπτώσει, οι ειδικοί εκτιμούν ότι η αναζωογόνηση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι εύκολο να έλθει από την εσωτερική αγορά, που είναι ώριμη – αν όχι κορεσμένη. Εξαιτίας της «ωρίμασης» αυτής – που ως γνωστόν… επιταχύνεται από την κρίση – οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 14% το πρώτο εξάμηνο στη χώρα, συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι. Επιπλέον, οι Γάλλοι όσο ωριμάζουν ως καταναλωτές αλλάζουν όλο και αργότερα αυτοκίνητο – κάθε οκτώ χρόνια, ενώ τη δεκαετία του 1980 άλλαζαν κατά μέσο όρο κάθε έξι. Εν προκειμένω, όλα δείχνουν ότι η μονάδα της PSA Peugeot-Citroen στο Ολνέ-σου-Μπουά θα κλείσει το 2014, όπως ανακοινώθηκε και ότι οι 8.000 θέσεις εργασίας θα χαθούν από τον κλάδο που συρρικνώνεται άλλωστε εδώ και χρόνια. Από το 2000 έχουν χαθεί 48.000 θέσεις εργασίας στα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων στη Γαλλία, από τις γραμμές των οποίων βγαίνει μόλις το 18% της συνολικής παραγωγής των εταιρειών. Τουλάχιστον η Toyota ανακοίνωσε ότι βασίζεται στην παραγωγή του εργοστασίου της στη Βαλανσιέν για να καλύπτει τη ζήτηση για τα αυτοκίνητά της στις ΗΠΑ…

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk