Μία γενική γραμματεία για όλα τα δημόσια έργα

Στη συγχώνευση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων (ΓΓΔΕ) και της Γενικής Γραμματείας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων (ΓΓΣΔΕ) προχώρησε η κυβέρνηση, τοποθετώντας στην θέση του γενικού γραμματέα τον μηχανικό και επιχειρηματία από τη Θεσσαλονίκη, κ. Στράτο Σιμόπουλο

Στη συγχώνευση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων (ΓΓΔΕ) και της Γενικής Γραμματείας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων (ΓΓΣΔΕ) προχώρησε η κυβέρνηση, τοποθετώντας στην θέση του γενικού γραμματέα τον μηχανικό και επιχειρηματία από τη Θεσσαλονίκη, κ. Στράτο Σιμόπουλο.
Ο κ. Σιμόπουλος, ο οποίος είναι συνιδρυτής της τεχνικής εταιρίας «Διάσταση ΑΕ» και ήταν υποψήφιος βουλευτής με τη ΝΔ στην Α’ Θεσσαλονίκης, καλείται να αναλάβει ένα δύσκολο χαρτοφυλάκιο στην χειρότερη δυνατή συγκυρία, αφού το τραπεζικό σύστημα βρίσκεται σε αδυναμία, με αποτέλεσμα να πλήττεται η ρευστότητα, που τροφοδοτεί και τον κύκλο χρηματοδότησης των έργων.

Η «φραγή» του δανεισμού και των εκταμιεύσεων οδηγεί στο να μην υπάρχουν χρήματα για να «τρέξουν» ούτε καν τα συγχρηματοδοτούμενα έργα του ΕΣΠΑ. Οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να αντλήσουν χρήματα από τις τράπεζες, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να προχωρήσουν τα έργα φάση προς φάση. Ακολούθως, επειδή οι εργασίες δεν προχωρούν και οι ανακεφαλαιωτικοί πίνακες εργασιών δεν συντάσσονται, το κράτος δεν μπορεί να καταβάλει τα χρήματα στους κατασκευαστές και ως εκ τούτου δεν μπορεί να απορροφήσει την κοινοτική συμμετοχή. Κι, έτσι, ο λογαριασμός δεν «κλείνει», διαιωνίζοντας το «σπιράλ» της ύφεσης.

Ο κ. Σιμόπουλος θα βγεί μπροστά του τα έργα του ΕΣΠΑ που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και το Μετρό της Θεσσαλονίκης, που αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα. Ακόμη, θα πρέπει να αποφασιστεί το τι μέλλει γενέσθαι για τα μεγάλα έργα υποδομών, όπως ο οδικός άξονας Αμβρακία – Άκτιο, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Στην ημερήσια διάταξη έχει επανέλθη και το «παγωμένο» οδικό έργο στο Πέταλο του Μαλιακού, όπου, λόγω των οικονομικών προβλημάτων της ΑΤΤΙΚΑΤ, έχουν δημιουργηθεί αρνητικοί λογαριασμοί, ύψους 45 εκατ. ευρώ. Πάντως, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, «υπάρχουν προβλήματα, αλλά τα έργα είναι τακτοποιημένα, με αρχή, μέση και τέλος».
Το μεγάλο «αγκάθι» βρίσκεται στα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα, που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, τέσσερα εκ των οποίων έχουν «παγώσει», λόγω αναστολής της δανειοδότησης από τις δανείστριες τράπεζες. Υποβοηθώντας τον υπουργό, κ. Κ. Χατζηδάκη, τον αναπληρωτή υπουργό, κ. Στ. Καλογιάννη, αλλά και τον διαπραγματευτή που θα οριστεί από το υπουργείο Υποδομών, ο κ. Σιμόπουλος θα πρέπει να δόσει απαντήσεις το αν επανεκκίνηθούν τα έργα.

Μία από τις προτεραιότητες του κ. Σιμόπουλου είναι και το συμμάζεμα των 27 κτηρίων της ΓΓΔΕ και τη συστέγαση των 2.040 υπαλλήλων της σε δύο κτίρα, εφαρμόζοντας το πλάνο που ετοίμασε ο προκάτοχός του, κ. Ι. Οικονομίδης και το οποίο έχει «κολλήσει» για τυπικούς λόγους στο Νομικο Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ).

Έπειτα από μεγάλη μείωση ενοικίων κατά 30-35%, το υπουργείο Υποδομών καταβάλει πλέον περί τις 800.000 ευρώ κατ’ έτος για ενοίκια. Το πλάνο προβλέπει την μεταφορά των υπαλλήλων σε δύο κτίρια, συνολικού εμβαδού 25.000 τετραγωνικών μέτρων˙ στο πρώτο θα στεγαστούν οι επιτελικές υπηρεσίες και στο δεύτερο όλες οι Ειδικές Υπηρεσίες Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ). Επίσης, θα πρέπει να μεριμνήσει για την συγχώνευση των ΟΣΚ, ΘΕΜΙΣ, ΔΕΠΑΝΟΜ και των ΣΔΙΤ της πρώην ΚΕΔ δια της απορρόφησής τους από την πρώτη, η οποία υπολογίζεται να γίνει περί τα τέλη Νοεμβρίου.
Πάντως, μία ιδέα του κ. Σιμόπουλου είναι να δοθεί η δυνατότητα το Δημόσιο να παρέχει εγγυήσεις στις τράπεζες για προεξόφληση λογαριασμών πιστοποιημένων εργασιών από δημόσια έργα (σήμερα ζητούν εξασφάλιση σε ακίνητα), μέσω του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ).

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk