Μείωση στις πειρατικές επιθέσεις στα ποντοπόρα πλοία

Σημαντική μείωση παρουσιάζει ο αριθμός των επιθέσεων πειρατών σε ποντοπόρα πλοία. Ειδικοί αναφέρουν πως σε αυτό συνέβαλλαν, η παρουσία ένοπλων πάνω στα πλοία και η κινητοποίηση των διεθνών στόλων πολεμικών πλοίων. Σύμφωνα με το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο και την Παγκόσμια Εκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου κατά της Πειρατείας (ΙΜΒ), ο αριθμός των επιθέσεων παγκοσμίως το πρώτο εξάμηνο του 2012 ανερχόταν σε 177 έναντι 266 την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σημαντική μείωση παρουσιάζει ο αριθμός των επιθέσεων πειρατών σε ποντοπόρα πλοία. Ειδικοί αναφέρουν πως σε αυτό συνέβαλλαν, η παρουσία ένοπλων πάνω στα πλοία και η κινητοποίηση των διεθνών στόλων πολεμικών πλοίων.

Σύμφωνα με το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο και την Παγκόσμια Εκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου κατά της Πειρατείας (ΙΜΒ), ο αριθμός των επιθέσεων παγκοσμίως το πρώτο εξάμηνο του 2012 ανερχόταν σε 177 έναντι 266 την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οπως αναφέρεται στην έκθεση, οι επιθέσεις στη Σομαλία έχουν περιοριστεί, ωστόσο έχουν αυξηθεί στον Κόλπο της Γουινέας.

Συγκεκριμένα, στη Σομαλία υπήρξαν 69 επιθέσεις το πρώτο εξάμηνο του 2012 έναντι 163 το ίδιο χρονικό διάστημα το 2011. Στον Κόλπο της Γουινέας στη Νιγηρία κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους αναφέρθηκαν 32 επιθέσεις έναντι 25 το 2011.

«Οι επιθέσεις των πειρατών της Σομαλίας καλύπτουν μια τεράστια έκταση από τη Νότια Ερυθρά Θάλασσα, τον Κόλπο του Άντεν και τον Κόλπο του Ομάν στην Αραβική Θάλασσα» αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος της IMB.

Οπως εξήγησε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο διευθυντής του κλάδου ασφάλειας ναυσιπλοΐας, αρχιπλοίαρχος κ. Γιώργος Μπουμπόπουλος, οι πειρατικές επιθέσεις στη Σομαλία κινούνται με εντελώς διαφορετικό τρόπο από αυτές στον Κόλπο της Γουινέας.

Ο κ. Μπουμπόπουλος τονίζει ότι η τακτική των πειρατών στη Σομαλία είναι να καταλαμβάνουν και να κατέχουν το πλοίο με το πλήρωμα χωρίς να τους νοιάζει σε πόσο καιρό θα πάρουν λύτρα, ενώ στη Νιγηρία η κατάληψη στο πλοίο σχετίζεται περισσότερο με το γεγονός της αρπαγής χρημάτων από το ταμείο του πλοίου αλλά και ό,τι πολύτιμων αντικειμένων βρίσκονται πάνω σε αυτό.

Πηγές από την ευρωπαϊκή αντιπειρατική δύναμη σημειώνουν ότι μαρτυρίες πολλών ομήρων αναφέρουν ότι κάποιες φορές οι πειρατές τους χρησιμοποίησαν ως ανθρώπινη ασπίδα, οδηγώντας τα πλοία τους πάλι στη θάλασσα για να πραγματοποιήσουν με αυτά νέες επιθέσεις.

Σύμφωνα με το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο, ο αριθμός των ομήρων από πειρατικές επιθέσεις το 2011 ήταν 555 έναντι 645 το 2010.

Στην Ελλάδα πρόσφατα ψηφίστηκε νόμος για την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ένοπλους φρουρούς σε εμπορικά πλοία. Σύμφωνα με πληροφορίες, τουλάχιστον 15 άδειες έχουν εκδοθεί και δοθεί σε εταιρείες φύλαξης με ένοπλες ομάδες που είναι εγκατεστημένες στην αλλοδαπή αλλά μπορούν να απασχολούν έλληνες υπηκόους και να δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Ταυτόχρονα είναι σε διαδικασία προώθησης ένα Προεδρικό Διάταγμα που έχει ήδη συνταχθεί και καθορίζει το πλαίσιο για σύσταση και εγκατάσταση αλλά και τις προϋποθέσεις για έκδοση αδειών σε εταιρείες που θα έχουν έδρα και την Ελλάδα.

Να σημειωθεί ότι οι ένοπλες ομάδες των εταιρειών που επιβιβάζονται στα πλοία για φύλαξη πρέπει να είναι πιστοποιημένες ως προς τη χρήση των όπλων και το περιβάλλον του πλοίου, και να γνωρίζουν από σωστικά και πυροσβεστικά μέσα.

Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Αναβολές και… private clubs Το τεράστιο ροζ, γεμάτο καθρέφτες, δωμάτιο στη βίλα «Ορτανσία», σκαρφαλωμένη στις ψηλότερες και πλέον θεαματικές οροσειρές της Εκάλης, ήταν... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk