Η BMW επενδύει 315 δισ. ευρώ στο Mini

Η BMW είναι ακόμα η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων πολυτελείας στον κόσμο («ακόμα» επειδή απειλεί να της πάρει την πρωτιά η Audi του ομίλου VW). Παρά ταύτα, η αιχμή του δόρατος της BMW δεν είναι ένα υπερπολυτελές και επιβλητικό μοντέλο, ούτε καν το πιο προσιτό στα μεσαία εισοδήματα 316. Είναι το… Mini! Αυτό αναδεικνύεται σε best seller της BMW.

Η BMW είναι ακόμα η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων πολυτελείας στον κόσμο («ακόμα» επειδή απειλεί να της πάρει την πρωτιά η Audi του ομίλου VW). Παρά ταύτα, η αιχμή του δόρατος της BMW δεν είναι ένα υπερπολυτελές και επιβλητικό μοντέλο, ούτε καν το πιο προσιτό στα μεσαία εισοδήματα 316. Είναι το… Mini! Αυτό αναδεικνύεται σε best seller της BMW. Για αυτό και η εδρεύουσα στο Μόναχο εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει 250 εκατ. στερλίνες (315 εκατ. ευρώ) στις μονάδες της Οξφόρδης, του Σουίντον και του Χαμς Χολ της Βρετανίας, όπου παράγεται (υπό γερμανική εποπτεία βεβαίως) το δημοφιλές μοντέλο.
Διότι η BMW αναβίωσε μεν επί το… γερμανικότερον το παλαιό Mini που σχεδίασε στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ο ελληνικής καταγωγής μηχανικός Αλεξ Ισιγόνης και κατασκεύαζε η πάλαι ποτέ British Leyland, αλλά διατήρησε την παραγωγή στη Βρετανία και κυρίως στο εργοστάσιο της Οξφόρδης, το οποίο είχε κλείσει όταν η BL έπεσε θύμα της αποβιομηχάνισης της εποχής Θάτσερ τη δεκαετία του 1980. «Η Οξφόρδη θα παραμείνει το σπίτι και η καρδιά του Mini» ανέφερε άλλωστε πρόσφατα σε ανακοίνωσή της η γερμανική εταιρεία καθησυχάζοντας τους εργαζομένους των αγγλικών εργοστασίων.
Με την επένδυση που σχεδιάζει, η γκάμα των Mini θα αποκτήσει 10 διαφορετικά μοντέλα. Στόχος της BMW είναι βεβαίως να εκμεταλλευτεί την «υπεραξία» του ονόματος. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τα μοντέλα Mini σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 7% στο πρώτο τρίμηνο του έτους αγγίζοντας τα 152.000 οχήματα. Η αυξημένη ζήτηση αναγκάζει τους ανθρώπους της BMW να αναζητήσουν νέες μονάδες συναρμολόγησης. Οι εγκαταστάσεις της Nedcar, της ολλανδικής θυγατρικής της Mitsubishi, πιθανόν να είναι αυτές που θα κατασκευάσουν από το 2013 τα νέα μοντέλα Mini. Η ιαπωνική εταιρεία άλλωστε που κατασκευάζει εκεί το Colt και άλλα μικρομεσαία μοντέλα σχεδιάζει τη διακοπή παραγωγής δικών της μοντέλων ως τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Τα τελευταία 12 χρόνια που η παραγωγή του Mini έχει περάσει από τη Rover στον γερμανικό όμιλο (η Rover διατήρησε για περίπου μία εικοσαετία ό,τι είχε απομείνει από την British Leyland, μέχρι που κατέρρευσε κι αυτή), η BMW έχει δαπανήσει 1,75 δισ. στερλίνες (2,2 εκατ. ευρώ) για την παραγωγή και προώθηση της σύγχρονης εκδοχής του Mini. Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στην αγορά έξι διαφορετικές εκδόσεις του μοντέλου, ενώ το έβδομο μέλος της οικογένειας αναμένεται στα τέλη του έτους. Σημειωτέον ότι τον περασμένο Ιανουάριο παρουσιάστηκε το πρώτο διθέσιο Mini. Μια παραλλαγή που θέλει να τονίσει τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου στους νεότερους καταναλωτές – διότι για τους παλαιότερους το Cooper του Ισιγόνη αποτελεί μια εμβληματική εκδοχή σπορ οδήγησης.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk