Ευκολότερη η βίζα από το 2013

Ευκολότερες διαδικασίες έκδοσης βίζας από το 2013 επεξεργάζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την προοπτική της αναθεώρησης του Κώδικα Θεωρήσεων εντός του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου. Τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στη βίζα Σένγκεν και η άμεση επίπτωση στη μείωση της τουριστικής επισκεψιμότητας πολιτών τρίτων χωρών στην Ελλάδα, που υπολογίζεται ότι στερείται περί τα τρία ως πέντε εκατομμύρια τουρίστες τον χρόνο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνει να τα αντιμετωπίζει με διάθεση εξεύρεσης της προσφορότερης για όλες τις πλευρές λύσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, προτίθεται να προχωρήσει τόσο σε άμεσα μέτρα διευκόλυνσης εντός του ισχύοντος πλαισίου όσο και σε ανάλογες βελτιώσεις στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Κώδικα Θεωρήσεων (Visas) που έχει δρομολογηθεί για το επόμενο έτος.

Ευκολότερες διαδικασίες έκδοσης βίζας από το 2013 επεξεργάζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την προοπτική της αναθεώρησης του Κώδικα Θεωρήσεων εντός του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου. Τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στη βίζα Σένγκεν και η άμεση επίπτωση στη μείωση της τουριστικής επισκεψιμότητας πολιτών τρίτων χωρών στην Ελλάδα, που υπολογίζεται ότι στερείται περί τα τρία ως πέντε εκατομμύρια τουρίστες τον χρόνο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνει να τα αντιμετωπίζει με διάθεση εξεύρεσης της προσφορότερης για όλες τις πλευρές λύσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, προτίθεται να προχωρήσει τόσο σε άμεσα μέτρα διευκόλυνσης εντός του ισχύοντος πλαισίου όσο και σε ανάλογες βελτιώσεις στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Κώδικα Θεωρήσεων (Visas) που έχει δρομολογηθεί για το επόμενο έτος.
«Είναι μια καλή ευκαιρία για τον επαναπροσδιορισμό ζητημάτων που δημιουργούν δυσκολίες στην Ελλάδα» αναφέρει στέλεχος της Επιτροπής που ασχολήθηκε ενεργά με το θέμα. Ωστόσο επισημαίνει ότι «δεν έχουν όλα τα κράτη-μέλη τις ίδιες έγνοιες» με την Ελλάδα σε ό,τι αφορά το θέμα της βίζας και ειδικά τα κράτη του Βορρά, που φοβούνται περισσότερο τη λαθρομετανάστευση. Αυτό θα είναι «ένα σημείο τριβής και διαπραγματεύσεων», καθώς «θα χρειαστεί να δοθούν μεγάλα ανταλλάγματα», μια και πρόκειται για τη βίζα εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ενωσης και «εκεί θα τεθούν οι πρώτες δυσκολίες».
Η πρωτοβουλία για την εξεύρεση λύσης ξεκίνησε πριν από έξι μήνες περίπου από τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπο για τη Βιομηχανία και την Επιχειρηματικότητα κ. Αντόνιο Ταγιάνι και την ελληνίδα επίτροπο Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας κυρία Μαρία Δαμανάκη, οι οποίοι έφεραν το θέμα προς εξέταση στην αρμόδια επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων κυρία Σεσίλια Μάλμστρομ. Φαίνεται ότι με την επιμονή των δύο επιτρόπων και το «θετικό νεύμα συγκατάβασης» από τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο δημιουργήθηκε πιο «φιλικό» κλίμα στο αίτημα. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε απάντηση της κυρίας Μάλμστρομ προς την ελληνίδα επίτροπο τίθεται η βάση για τη διευκόλυνση στην έκδοση θεωρήσεων εισόδου σε ό,τι αφορά την απλοποίηση των πρακτικών τουλάχιστον λεπτομερειών, ενώ επισημαίνεται και ο ρόλος των εθνικών αρχών.
Στις προθέσεις της Επιτροπής και της επιτρόπου Μάλμστρομ είναι μια πιο «ελαστική» προσέγγιση στη διαδικασία έκδοσης θεωρήσεων, όπως η τυποποίηση των απαραίτητων πιστοποιητικών, καθώς στην αναθεώρηση του Κώδικα το 2013 θα διερευνηθούν τρόποι για την απλοποίηση των απαιτήσεων, ενώ υπογραμμίζεται η κατάρτιση εναρμονισμένης λίστας δικαιολογητικών. Στην ίδια κατεύθυνση είναι ο εξορθολογισμός και η συντόμευση των διαδικασιών, καθώς τα κράτη-μέλη με υψηλό όγκο αιτήσεων έχουν υιοθετήσει τη λύση της εξωτερικής ανάθεσης και τη συμπλήρωση αιτήσεων online, ειδικά σε χώρες όπως η Ρωσία, η Ινδία και η Κίνα.

Αύξηση των προξενείων
Επίσης θα διερευνηθούν τρόποι περαιτέρω τόνωσης και διευκόλυνσης της αύξησης του δικτύου των προξενείων αλλά και της παρουσίας τους, ενώ σημειώνεται η διάθεση εξέτασης του τρόπου επαναπροσδιορισμού του νομικού πλαισίου για τα Κοινά Κέντρα Αιτήσεων/ Διεκπεραίωσης (Common Application Centre – CAC) προκειμένου να διευκολυνθεί η δημιουργία τους και να βελτιωθεί η λειτουργία τους.
Στα θέματα προς επανεξέταση περιλαμβάνεται και η αποσαφήνιση των κανόνων σχετικά με την έκδοση πολλαπλών Visas (MEVs), ενδεχόμενες βελτιώσεις στις διατάξεις για την πιστοποίηση εμπορικών μεσολαβητών (tour operators), οι οποίοι προβλέπεται ότι μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις χορήγησης βίζας για τους πελάτες τους, αλλά και το κατά πόσον υπάρχει ανάγκη να αναθεωρηθούν οι διατάξεις του τέλους βίζας.
Η χαλάρωση των όρων της βίζας Σένγκεν είναι ακόμη ένα θέμα που διαχωρίζει τις θέσεις Βορρά και Νότου στην Ευρωπαϊκή Ενωση, καθώς η Ισπανία και η Ιταλία είναι χώρες που δέχονται μεγάλο αριθμό τουριστών και από τρίτες χώρες. «Παρατηρούμε μια μετατόπιση του τουριστικού ρεύματος από τη Δύση προς την Ανατολή» υπογραμμίζει η πηγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη διορθώσεων στις διαδικασίες θεωρήσεων εισόδου. Με βάση στοιχεία της Επιτροπής προκύπτει ότι ο μέσος όρος κατανάλωσης επισκέπτη από δυτικές χώρες στην Ευρώπη είναι 600 ευρώ την εβδομάδα, ενώ από χώρες της Ασίας αυξάνεται σε 1.000 ευρώ. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ωστόσο ότι οι τουρίστες από χώρες όπως η Ρωσία, η Κίνα και η Ινδία αυξάνονται παρά τις διαδικασίες θεωρήσεων. Το 2010 εκδόθηκαν 420.000 βίζες Σένγκεν στην Ινδία (από 340.000 το 2007), 785.000 στην Κίνα (από 560.000 το 2008) και 4,5 εκατομμύρια στη Ρωσία (από 3,5 εκατομμύρια το 2007).

Θεαματική αύξηση
  • Μεγάλη αύξηση συνεχίζουν να παρουσιάζουν και εφέτος οι θεωρήσεις εισόδου που έχουν δοθεί από τις ελληνικές προξενικές αρχές σε Ρωσία, Ουκρανία και Τουρκία το πρώτο εξάμηνο του 2012 σε σύγκριση με το περυσινό διάστημα. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Εξωτερικών, στη Ρωσία η συνολική αύξηση στις βίζες φθάνει σε ποσοστό 18% καθώς έχουν εκδοθεί 272.914 θεωρήσεις σε σχέση με 231.269 το 2011: στη Μόσχα 241.958 από 204.233, στο Νοβοροσίσκ 13.275 από 8.872 και στην Αγία Πετρούπολη 18.164 από 17.681. Αντίστοιχα στην Ουκρανία η άνοδος αγγίζει το 62%, με 49.086 βίζες αντί 30.301 το 2011: στο Κίεβο 35.494 από 21.913, στην Οδησσό 5.281 από 4.245 και στη Μαριούπολη 8.311 από 4.143. Σε ποσοστό 40% υπολογίζεται και η αύξηση στην Τουρκία με 37.111 βίζες από 26.492 το 2011: στην Αγκυρα 2.329 από 1.748, στη Σμύρνη 6.540 από 5.181, στην Κωνσταντινούπολη 23.625 από 16.061 και στην Αδριανούπολη 4.617 από 3.502, ενώ στους αριθμούς αυτούς δεν υπολογίζονται οι θεωρήσεις εισόδου που δίνονται με βάση το πιλοτικό πρόγραμμα που ισχύει σε πέντε ελληνικά νησιά για επισκέπτες από την Τουρκία.

Εκπτωτική κάρτα για καταναλωτικούς Ρώσους
Εχουν ενταχθεί 340 εταιρείες, ενώ οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν ρωσόφωνο τμήμα

Στις καταναλωτικές διαθέσεις των Ρώσων και γενικότερα όσων εύπορων τουριστών επισκέπτονται τη χώρα με σκοπό τις αγορές, την αισθητική περιποίηση και τη διασκέδαση στοχεύει μια νέα κάρτα παροχών. Η εκπτωτική κάρτα MyLoyalCard, που βασίζεται σε ένα σύστημα επιβράβευσης των κατόχων και στη δικτύωσή τους με συμβεβλημένες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, πωλείται στη Ρωσία μέσω ταξιδιωτικών γραφείων και tour operators που οργανώνουν ταξιδιωτικά πακέτα σε ελληνικούς προορισμούς, ενώ πρόσφατα προστέθηκαν 15 ξενοδοχεία και ταξιδιωτικά γραφεία σε Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Αθήνα, καθώς θα είναι διαθέσιμη και σε άλλες εθνικότητες (Ιάπωνες, Κινέζοι, Ισραηλινοί).
Το 2011 επισκέφθηκαν τη χώρα 739.000 Ρώσοι, από τους οποίους προέκυψαν ταξιδιωτικές εισπράξεις 746 εκατ. ευρώ. Εφέτος τα στοιχεία για την κίνηση από τη ρωσική αγορά παραμένουν ενθαρρυντικά, ενώ έχουν ήδη πουληθεί οι πρώτες 300.000 οικογενειακές κάρτες, σημειώνει η κυρία Αφροδίτη Ασλανίδη, επικεφαλής της AN Group και υπεύθυνη Διαχείρισης του Δικτύου Ελλάδας Loyal Partners Group, που ανήκει σε όμιλο ρωσικών συμφερόντων. Η Ελλάδα είναι ο πρώτος προορισμός στην Ευρώπη όπου εφαρμόζεται το πρόγραμμα και το κόστος της κάρτας, που ισχύει για έναν χρόνο, είναι 25 ευρώ. Οι πρώτοι ρώσοι τουρίστες-κάτοχοι της κάρτας ξεκίνησαν να έρχονται από τα τέλη Ιουνίου και ως τον Οκτώβριο θα έχει ολοκληρωθεί ο κύριος όγκος των πελατών, το πρόγραμμα όμως θα συνεχιστεί και τη χειμερινή περίοδο με διαφοροποιημένες παροχές.
Μέχρι στιγμής έχουν ενταχθεί 340 εταιρείες – καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, εστιατόρια, κέντρα αισθητικής, spa, κομμωτήρια, μπαρ, εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων, ξενοδοχεία, μουσεία, νοσοκομεία και ακόμη δικηγορικά και λογιστικά γραφεία. Οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν ρωσόφωνο τμήμα, επίσης VIP service για αγορές με τριήμερα ταξίδια στην Αθήνα, αλλά και 24ωρη νομική υποστήριξη και πληροφορίες ιατρικής περίθαλψης.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk