Η γοητεία της σπορ οδήγησης

Είναι, νοµίζω, καταπληκτικό να βλέπεις πόσοι κατασκευαστές παράγουν πια απίστευτα γρήγορα και απρόσµενα ικανά αυτοκίνητα για κάθε τσέπη. Τα καλύτερα από αυτά, µάλιστα, είναι όσα σου δίνουν την ίδια ευχαρίστηση µε εκείνη που ένιωθες παίζοντας µε το αγαπηµένο σου παιδικό παιχνίδι. Το ξάφνιασµα της πρώτης εµπειρίας, την ανυποµονησία µέχρι την επόµενη φορά που θα το ξαναβάλεις στο χέρι, την κτητικότητα που γεννά οτιδήποτε µιλάει στην καρδιά σου.

Η GT86 κάνει αυτό ακριβώς. ∆εν απευθύνεται στο µυαλό, όπως τα περισσότερα µοντέλα της Toyota, αλλά στον κόσµο των αισθήσεων, γι’ αυτό και µπορεί να αλλάξει την εικόνα µιας εταιρείας που τις τελευταίες δεκαετίες σκέφτεται ίσως περισσότερο ορθολογιστικά και από όσο η ίδια η ζωή επιβάλλει.

Κοιτώντας την GT86, καταλαβαίνεις ότι τελικά δεν ήταν και πολύ δύσκολο να το πετύχει, αρκούσε να κοιτάξει στο παρελθόν και να προσθέσει στην κλασική για σπορ αυτοκίνητα συνταγή νέα υλικά. Με ένα ελαφρύ και αρκετά «ρυθµίσιµο» σασί, µε την κίνηση στους πίσω τροχούς και τον boxer – επίπεδο – κινητήρα των 2,0 λίτρων µπροστά, η Toyota επιστρέφει στο προσκήνιο των «fun-to-drive» µοντέλων. Τόσο απλά. Η ονοµαστική απόδοση των 200 ίππων φαίνεται µικρή, αλλά κάθε άλλο παρά «λίγη» αποδεικνύεται στον δρόµο, µε τα στενά ελαστικά να φτάνουν λόγω διαστάσεων στο όριο της πρόσφυσής τους, χωρίς ιδιαίτερη πίεση, αρκεί να το επιδιώξεις.

Αν και ο καθένας από εµάς επικεντρώνει την προσοχή του σε διαφορετικά στοιχεία στο ίδιο αυτοκίνητο, όλοι στο τέλος θα παραδεχτούµε ότι πρόκειται για ένα απόλυτα προβλέψιµο αυτοκίνητο, ανεξάρτητα από τον ρυθµό µε τον οποίο οδηγείς, χάρη στην προοδευτικότητα του πλαισίου και στη γραµµικότητα του µοτέρ.

Στο τέλος του δρόµου, αυτό που εισπράττεις είναι η επικοινωνία µε το ακριβές σε αίσθηση τιµόνι, τα αποτελεσµατικά φρένα και τον κοντό, αλλά εθιστικό στη χρήση επιλογέα των έξι ταχυτήτων. Για όλα αυτά είναι σίγουρα µια προτεινόµενη επιλογή, µε τιµή περίπου 33.500 ευρώ.

Το κεντρικά τοποθετηµένο λευκό στροφόµετρο καλωσορίζει τον οδηγό σε ένα εσωτερικό που είναι περισσότερο σπορ από ό,τι πολυτελές, µε τα «γλυπτά» πίσω καθίσµατα και την εργονοµία του ταµπλό να είναι ό,τι ακριβώς περιµένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk