Εμείς και τα Girls της Νέας Υόρκης

Σου λέει τέσσερις αυτές, τέσσερις κι εμείς. Η μοναδική λεπτομέρεια που διέφυγε; Το “Sex and the City” σέρβιρε την ερωτική απογοήτευση με ένα περιτύλιγμα επιτυχίας, ενώ το “Girls” την τρίβει στα μούτρα του τηλεθεατή, συνοδευόμενη από μια γενικότερη αποτυχία σε όλους τους τομείς. Οι κατά μια δεκαετία νεότερες και κατά εκατό φορές λιγότερο εντυπωσιακές πρωταγωνίστριες της νέας σειράς μπορεί να κάνουν αρκετές Ελληνίδες να εντοπίζουν ορισμένα –ευτυχώς- κοινά σημεία, λόγω εποχής, αλλά το κατά πόσο αξίζει να κάτσει κάποιος να παρακολουθήσει μια ολόκληρη σεζόν γεμάτη αποτυχημένο σεξ για να καταλήξει στο ότι η συγκεκριμένη γενιά έχει σοβαρά θέματα να λύσει, παραμένει υποκειμενικό.

Η Χάνα, το ρόλο της οποίας έχει κρατήσει για τον εαυτό της η ομολογουμένως ταλαντούχα δημιουργός της σειράς, Λένα Ντάνχαμ, είναι μία φιλόδοξη νεαρή που επιμένει ότι θέλει να γίνει η φωνή της γενιάς της. Της αρέσει να γράφει –αν και δεν έχει ολοκληρώσει κάτι- και παλεύει να διατηρήσει μια σχέση που φωνάζει από χιλιόμετρα ότι δεν βγάζει κάπου. Και ενώ εμείς βλέπουμε το αγόρι της να αυτοϊκανοποιείται, χωρίς να αποζητά τη συμμετοχή της φιλενάδας του, –την οποία αν χαρακτηρίσω παχουλή θα περάσω από λογοκρισία, ενώ αν ήταν «ξερακιανή» με δύο μέτρα πόδι θα έπρεπε απαραίτητα να αναφέρω το κακό που κάνουν τα πρότυπα της τηλεόρασης-, η ίδια συνεχίζει να δίνει αγώνα για να τον μετατρέψει από sex buddy σε άντρα της ζωής της. Το κουαρτέτο ολοκληρώνεται με τη Σοσάνα (Ζόσια Μάμετ), μία παρθένα που το διατυμπανίζει και λατρεύει το Sex and the City και τη Μάρνι (Άλισον Γουίλιαμς), την κλασική όμορφη συγκάτοικο της πρωταγωνίστριας που μένει χωρίς σύντροφο και για κάποιο ακατανόητο λόγο καταλήγει να φιλιέται με την τελευταία της παρέας, την –κάνω ό,τι γουστάρω- Βρετανίδα Τζέσα (Τζεμάιμα Κερκ).

Στη μέχρι πρότινος πολυαναμενόμενη σειρά, που δύο εβδομάδες πριν βγει στον αέρα τα λεωφορεία πηγαινοέφερναν τα φρέσκα πρόσωπα των κοριτσιών στους δρόμους της Νέας Υόρκης, τα «κλασικά» προβλήματα της νεολαίας -πάντα με επίκεντρο το σεξ- μπαίνουν κάτω από το μεγεθυντικό φακό, εμπλουτίζονται με ιστορίες επιστημονικής φαντασίας και εμφανίζονται στην οθόνη της τηλεόρασης ή του υπολογιστή, με σκοπό να καθηλώσουν τις κοπέλες σε κάθε άκρη του πλανήτη. Θέματα αυτοεκτίμησης, έλλειψη οργασμών, οικονομικά προβλήματα, γκέι γκόμενοι και κονδυλώματα πρωταγωνιστούν στη νέα σειρά της HBO, που έκανε το Mother Jones να αναρωτηθεί τί μπορεί να σκεφτόταν η εταιρεία όταν τη λάνσαρε και πολλούς ακόμα να τη χαρακτηρίσουν ρατσιστική, μιας και οι Αφροαμερικανίδες αγνοούνται στην πρώτη σεζόν.

«Θα μπορούσα να είμαι τοξικομανής. Ξέρετε πόσο τυχεροί είστε;», φωνάζει η πρωταγωνίστρια στους γονείς της για να τους πείσει να συνεχίσουν να της δίνουν χαρτζιλίκι, ώστε να μην αναγκαστεί να διακόψει την πρακτική της άσκηση. Στην πραγματική ζωή όμως, η Λένα Ντάνχαμ δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα άλλο από μια καταξιωμένη σεναριογράφος, σκηνοθέτης και ηθοποιός που ό,τι και να κάνει ως Χάνα, όσο άβολα κι αν κάνει τους θεατές να αισθάνονται με τις περίεργες ερωτικές της σκηνές και όσες αρνητικές κριτικές κι αν λάβει από τον διεθνή τύπο, εκείνη θα έχει φτάσει στην κορυφή και μάλιστα πριν καν κλείσει τα 26. Και οι απόψεις μπορεί να διίστανται προς το παρόν, αλλά η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι αποδέχονται ότι οι ατάκες του Girls είναι έξυπνες, ότι αρκετές σκηνές είναι ρεαλιστικές και δεν μονοπωλούνται από τις νέες τάσεις του οίκου Prada και ότι οι νύξεις για τη ζωή μέσα από τα social media τίθενται στη σωστή βάση. Το σίγουρο είναι λοιπόν, ότι η προσγειωμένη αναπαράσταση της ζωής της μέσης 25άρας στο Μεγάλο Μήλο θα συνεχίσει να προκαλεί για δεύτερη σεζόν και μόνο ο χρόνος θα δείξει αν πρόκειται για μια ευρηματική ανατρεπτική σειρά ή για μια ακόμα ανούσια αναπαραγωγή των σχέσεων του 21ου αιώνα.

Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk