Χορός: Η διοργάνωση-μοντέλο ενηλικιώνεται

Οταν το 1995 η Βίκυ Μαραγκοπούλου τολμούσε να ξεκινήσει ένα Φεστιβάλ Χορού στην Καλαμάτα, ελάχιστοι μπορούσαν να φανταστούν την «αντοχή» του στον χρόνο. Ακόμη λιγότεροι, ίσως, την εξέλιξή του στην ελληνική πολιτιστική διοργάνωση με τη σημαντικότερη διεθνή εμβέλεια. Η πραγματικότητα αποδείχθηκε καλύτερη από την πλέον τολμηρή φαντασία και σήμερα η καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ έχει κάθε λόγο να υπερηφανεύεται για τη διοργάνωση-μοντέλο που η ίδια οραματίστηκε και έγινε πραγματικά η «ψυχή» της.

Οταν το 1995 η Βίκυ Μαραγκοπούλου τολμούσε να ξεκινήσει ένα Φεστιβάλ Χορού στην Καλαμάτα, ελάχιστοι μπορούσαν να φανταστούν την «αντοχή» του στον χρόνο. Ακόμη λιγότεροι, ίσως, την εξέλιξή του στην ελληνική πολιτιστική διοργάνωση με τη σημαντικότερη διεθνή εμβέλεια. Η πραγματικότητα αποδείχθηκε καλύτερη από την πλέον τολμηρή φαντασία και σήμερα η καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ έχει κάθε λόγο να υπερηφανεύεται για τη διοργάνωση-μοντέλο που η ίδια οραματίστηκε και έγινε πραγματικά η «ψυχή» της.
Η Βίκυ Μαραγκοπούλου επισημαίνει συχνά τις «σταθερές» που έχει θεσμοθετήσει τα τελευταία χρόνια το φεστιβάλ ως προς την επιλογή των καλλιτεχνών που φιλοξενεί. Σταθερές πάνω στις οποίες κινείται και η εφετινή, 18η διοργάνωση, η οποία θα διεξαχθεί στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα στο διάστημα 12-19 Ιουλίου. Η οικονομική κρίση ασφαλώς δεν έχει αφήσει αλώβητο το φεστιβάλ, το οποίο τα τελευταία χρόνια προχωρεί σταθερά στις αναγκαίες προσαρμογές, χωρίς όμως να θυσιάζει την ποιότητα των παραστάσεων αλλά και τη φροντίδα για τη δημιουργία ενός παράλληλου χώρου θεωρητικής υποστήριξης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, συμβάλλοντας έτσι αποφασιστικά τόσο σ’ αυτή καθαυτή τη διαμόρφωση κοινού για τον σύγχρονο χορό όσο και στη διεύρυνση των προσδοκιών του κοινού αυτού.
Στη διάρκεια της ανακοίνωσης του εφετινού προγράμματος η Βίκυ Μαραγκοπούλου αναφέρθηκε στον περιορισμό – για λόγους οικονομίας – του φεστιβάλ σε δύο μόνο χώρους (οι παραγωγές θα δοθούν στο Αμφιθέατρο Κάστρου και στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμάτας), στη μείωση του αριθμού των παραστάσεων αλλά και στην πολιτική συγκράτησης των τιμών των εισιτηρίων και στην καθιέρωση ειδικών εκπτώσεων για συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών προκειμένου να διευκολυνθεί το κοινό να παραμείνει κοντά στην τέχνη του σύγχρονου χορού.
Η φιλοξενία χορογράφων που έχουν διαγράψει σημαντική διεθνή πορεία μέσα από το προσωπικό τους στίγμα αλλά και η ανάδειξη του χώρου του σύγχρονου ελληνικού χορού με τις ιδιαιτερότητες και τη δυναμική του αποτελούν τις βασικές κατευθύνσεις του φεστιβάλ. Το «Panorama», η νέα παράσταση του Γάλλου Φιλίπ Ντεκουφλέ, γνώριμου στο κοινό της Καλαμάτας, με την οποία ανοίγει η εφετινή αυλαία, φιλοδοξεί να τον συστήσει και στους νεότερους. Με χιούμορ, αυτοσαρκασμό αλλά και με την αγάπη του για τον κόσμο του θεάματος, ο Ντεκουφλέ αναδιφεί στις καλύτερες στιγμές του 30χρονου έργου του.
Το σύμπαν του διάσημου δημιουργού, γεμάτο παράξενα πλάσματα που ξεφυτρώνουν στη σκηνή ή ίπτανται, αλλά και με τον ενθουσιασμό του ιδίου για τα πρώτα βήματα του κινηματογράφου, για το τσίρκο των ακροβατών και των κλόουν, υπόσχεται να πλημμυρίσει τη σκηνή του Κάστρου της Καλαμάτας με θεαματικές εικόνες.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk