Επανεκδόσεις: Τα τρία πρόσωπα της Μέριλιν

Υποτιμημένη στην εποχή της και σχετικά ξεχασμένη σήμερα, η ταινία «Νιαγάρας» του Χένρι Χάθαγουεϊ, προγραμματισμένη για προβολή τον Δεκαπενταύγουστο, είναι ένα από τα πιο έντονα σε… χρώματα φιλμ νουάρ που έχουν γυριστεί ποτέ (και είναι παράξενο που παρά την τόσο λαμπερή φωτογραφία του το τρέιλερ είχε γυριστεί ασπρόμαυρο).

Υποτιμημένη στην εποχή της και σχετικά ξεχασμένη σήμερα, η ταινία «Νιαγάρας» του Χένρι Χάθαγουεϊ, προγραμματισμένη για προβολή τον Δεκαπενταύγουστο, είναι ένα από τα πιο έντονα σε… χρώματα φιλμ νουάρ που έχουν γυριστεί ποτέ (και είναι παράξενο που παρά την τόσο λαμπερή φωτογραφία του το τρέιλερ είχε γυριστεί ασπρόμαυρο).
Αυτό το φιλμ, παραγωγής 1953, υπήρξε επίσης η πρώτη σοβαρή προσπάθεια της Μέριλιν Μονρόε να ξεφύγει από το «παραμυθένιο σύμπαν» με το οποίο είχε συνδέσει το όνομά της και να πλάσει μια γνήσια femme fatale, μια μοιραία, άπιστη γυναίκα, αποφασισμένη να σκοτώσει τον σύζυγό της (Τζόζεφ Κότεν). Ολα αυτά κατά τη διάρκεια των διακοπών του ζεύγους στους καταρράκτες του Νιαγάρα, οι οποίοι παίζουν καταλυτικό ρόλο τόσο στο ανατρεπτικό σενάριο όσο και στη γενικότερη αισθητική της ταινίας. Η πλοκή θα πάρει μια εντελώς απρόβλεπτη τροπή όταν θα εμφανιστεί ο εραστής της Μονρόε, ενώ η μεγαλύτερη ίσως παραδοξότητα της ταινίας αφορά τον χρόνο παρουσίας της ηθοποιού στην οθόνη.
Ο «Νιαγάρας» δεν ήταν το πρώτο φιλμ νουάρ όπου έπαιζε η Μονρόε. Είχαν προηγηθεί η «Ζούγκλα της ασφάλτου» (1950) του Τζον Χιούστον, όπου είχε κάνει ένα μικρό αλλά χαρακτηριστικότατο πέρασμα, και τα «Φλογισμένα χείλη» με τον Ρίτσαρντ Γουίντμαρκ, ένα b-movie όπου ήταν πρωταγωνίστρια.
Κάτι εξίσου ενδιαφέρον αναφορικά με τον «Νιαγάρα» είναι ότι πρόκειται για την τελευταία ταινία που γύρισε η Μονρόε προτού αρχίσει να παίζει στις μεγάλες επιτυχίες για τις οποίες θα τη θυμόμαστε πάντα, όπως το «Επτά χρόνια φαγούρα», το «Μερικοί το προτιμούν καυτό» και η «Στάση λεωφορείου».
Εναν χρόνο πριν από τον «Νιαγάρα» η ηθοποιός είχε δώσει το στίγμα της στο διαφορετικού περιεχομένου «Οι άντρες προτιμούν τις ξανθές», που είναι επίσης προγραμματισμένο για προβολή στις αίθουσες μέσα στο καλοκαίρι (12 Ιουλίου). Δύο όμορφες Αμερικανίδες, η μία ξανθιά (Μονρόε), η άλλη μελαχρινή (Τζέιν Ράσελ), φεύγουν για το Παρίσι αποφασισμένες να βρουν τον άντρα της ζωής τους. Η πρώτη κοιτάζει τον όγκο του πορτοφολιού, ενώ η δεύτερη έχει προτίμηση στους σφιχτοδεμένους μυς.
Ο Χάουαρντ Χοκς, ο σκηνοθέτης τους, με βάση το μιούζικαλ των Ανίτα Λούις – Τζόζεφ Φιλντς, έφτιαξε μια κεφάτη, γλαφυρή κωμωδία όπου τα μουσικοχορευτικά νούμερα βρίσκουν τις καταλληλότερες ερμηνεύτριες στα πρόσωπα των πρωταγωνιστριών τους. Σε κάποιους σήμερα αυτή η ταινία ίσως φανεί κάπως ξεπερασμένη. Στο είδος της όμως παραμένει κλασική.
Τέλος, το «Ολα για την Εύα» του Τζόζεφ Λ. Μάνκεβιτς, όπου η Μονρόε εμφανίζεται για λίγο υποδυόμενη μια ανερχόμενη στάρλετ, παραμένει η χαρακτηριστικότερη ταινία πάνω στον κόσμο του θεάτρου που έχει γυριστεί ποτέ στο Χόλιγουντ, με την Αν Μπάξτερ και την Μπέτι Ντέιβις στους ρόλους δύο καταξιωμένων ηθοποιών που προσπαθούν η μία να «φάει» την άλλη. Είναι προγραμματισμένο για προβολή στις 26 Ιουλίου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk