Skoda Rapid

Συμπληρώνοντας την γκάμα των οικογενειακών της μοντέλων, η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία τοποθετεί το Rapid ανάμεσα στη Fabia και στην Octavia, απευθυνόμενη σε υποψήφιους αγοραστές που επιλέγουν με βασικά κριτήρια τους μεγάλους διαθέσιμους χώρους στη μικρότερη δυνατή τιμή.

Συμπληρώνοντας την γκάμα των οικογενειακών της μοντέλων, η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία τοποθετεί το Rapid ανάμεσα στη Fabia και στην Octavia, απευθυνόμενη σε υποψήφιους αγοραστές που επιλέγουν με βασικά κριτήρια τους μεγάλους διαθέσιμους χώρους στη μικρότερη δυνατή τιμή.

Το μήκος του Rapid αγγίζει τα 4,48 μέτρα και το πλάτος τα 1,7 μέτρα, είναι δηλαδή ελάχιστα μικρότερο στις δύο αυτές διαστάσεις από την Octavia, μια επιλογή που εξηγείται εύκολα καθώς η επόμενη γενιά Octavia θα είναι εμφανώς μεγαλύτερη από τη σημερινή, άρα θα υπάρχει ουσιαστική θέση για το Rapid κάτω από αυτή.

Κάτι ανάλογο αναμένεται να ισχύσει και με τις τιμές πώλησης, καθώς το Rapid θα κοστίζει – από τα τέλη του 2012, όταν κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά – λιγότερα χρήματα από τη σημερινή Octavia, αλλά και από τη μεγαλύτερη και πολυτελέστερη μελλοντική.

Σχεδιαστικά το Rapid διατηρεί την απλή, καθαρή προσέγγιση της Skoda, υιοθετώντας τη συνήθη και εξαιρετικά πρακτική τακτική της σε ό,τι αφορά την πόρτα του χώρου αποσκευών που ανοίγει μαζί με το πίσω τζάμι διευκολύνοντας έτσι τη φόρτωση στον επίπεδο χώρο των 520 λίτρων, τιμή κατά 150 λίτρα μεγαλύτερη από το πορτμπαγκάζ ενός VW Golf και 10 λίτρα περισσότερο από τον διαθέσιμο χώρο του VW Jetta.

Τα πίσω καθίσματα διαιρούνται σε ποσοστό 60/40 και η αναδίπλωσή τους αυξάνει τον διαθέσιμο χώρο στα 1.000 λίτρα αλλά δεν εξασφαλίζει πια έναν εντελώς επίπεδο χώρο αποσκευών.

Στον θάλαμο επιβατών οι χώροι είναι υπεραρκετοί για τέσσερις επιβάτες, με τους πίσω να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα ανεξαρτήτως ύψους και την εργονομία να διατηρείται στα γνωστά επίπεδα, με λιγότερα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα και τις συνήθεις διχρωμίες στο ταμπλό.

Η Skoda ανακοινώνει την τοποθέτηση επτά κινητήρων στο αμάξωμα του Rapid. Ανάμεσα στους πέντε βενζινοκινητήρες διακρίνονται οι γνωστές, από άλλες υλοποιήσεις του ομίλου VW, λύσεις των 1,2 και 1,4 λίτρων.
Στην πρώτη περίπτωση ξεχωρίζει η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 105 ίππων και στη δεύτερη η επίσης TSI των 122 ίππων, αλλά θα υπάρχουν και ατμοσφαιρικές εκδόσεις. Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα του Rapid τη δημοφιλέστερη επιλογή αναμένεται να αποτελέσει το μοτέρ των 1,6 λίτρων απόδοσης 90 ίππων, χωρίς ασφαλώς να αποκλείεται και το τρικύλινδρο μοτέρ 1,2 λίτρων που τοποθετείται στο Polo.

Αντίθετα είναι απίθανο να διατίθεται – τουλάχιστον όχι από την αρχή – το diesel μοτέρ 1,6 λίτρων που τοποθετείται στο Golf Bluemotion εξαιτίας του αυξημένου κόστους του, που θα ακύρωνε το «value for money» πλεονέκτημα του Rapid σε σχέση με την Octavia.

To Rapid θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Παρισιού στις 27 Σεπτεμβρίου, ενώ πριν από το τέλος του 2013 αναμένεται μια δίθυρη coupe έκδοση με το ίδιο όνομα και σπορ χαρακτηριστικά, που θα τοποθετηθεί απέναντι από το VW Scirocco χάρη και στο turbo μοτέρ 1.4 του Polo GTi με τους 180 ίππους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk