• Αναζήτηση
  • Κερδίστε 5 διπλές προσκλήσεις για τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών

    Τη Τρίτη 3/7/2012 στην εκπομπή «Μουσική περιπλάνηση στην πόλη» με τον Σπύρο Σεραφείμ (καθημερινά 18:00-20:00)

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Ενα ταξίδι από το ξεκίνημα έως και την κορύφωση του μουσικού Ρομαντισμού, θα κάνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, στις 5 Ιουλίου, στο Ηρώδειο, με σολίστ, έναν από τους πιο ταλαντούχους νέους μουσικούς, τον 22χρονο κλαρινετίστα Διονύση Γραμμένο, υπό την μουσική διεύθυνση του εκλεκτού αρχιμουσικού Στέφανου Τσιαλή, που διαπρέπει στη Γερμανία.

    Σ΄ αυτήν την δεύτερη κατά σειρά συναυλία που θα δώσει η ορχήστρα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, επέλεξε να συμπεριλάβει στο πρόγραμμα της το γαλήνιο Κοντσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα του Μότσαρτ, ένα αριστούργημα του βιεννέζικου κλασικισμού, το οποίο είναι και το τελευταίο συμφωνικό έργο που ολοκλήρωσε ο ευφής Αυστριακός μουσουργός, πριν από τον θάνατό του, τον Δεκέμβριο του 1791.

    Στην συναυλία θ’ ακουστεί επίσης, η ορχηστρική Εισαγωγή της όπερας Ευρυάνθη του Καρλ Μαρία φον Βέμπερ (1786-1826), καθώς και η περίφημη Ενάτη Συμφωνία «του Νέου Κόσμου» του Αντονίν Ντβόρζακ (1841-1904), ένα «πολιτικό» έργο…διμερούς σημασίας, το οποίο γράφτηκε από τον Τσέχο συνθέτη στις ΗΠΑ το 1893 κι έκτοτε άσκησε καταλυτική επίδραση στην εξέλιξη της συμφωνικής μουσικής τόσο της Βοημίας, όσο και της Βορείου Αμερικής.

    Στείλτε sms γράφοντας ΒΗΜΑFM (κενό) ΟΝΟΜΑ και αποστείλτε στο 54010*

    Από τα σημαντικότερα λυρικά έργα του Βέμπερ, η «μεγάλη, ηρωική, ρομαντική όπερα» Ευρυάνθη (1823), παίζεται σπανιότατα λόγω του αδύναμου λιμπρέττου της. Η εισαγωγή της, όμως, θεωρείται εξαιρετικό δείγμα του πρώιμου γερμανικού Ρομαντισμού και προάγγελος του Βάγκνερ.

    Στο γραμμένο κατά παραγγελία το 1791, Κοντσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα, ο 35χρονος Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791), εμφανίζεται πιο στοχαστικός και εσωστρεφής. Φαίνεται μάλιστα να εγκαταλείπει το εξωστρεφές παιχνίδι της διακοσμητικής δεξιοτεχνίας, υπέρ της διερεύνησης κάθε δυνατότητας του σολιστικού οργάνου, αξιοποιώντας τα ηχοχρώματα του κλαρινέτου με ευαισθησία, κομψότητα και πλαστικότητα.

    Ο 51χρονος Τσέχος Ντβόρζακ ήταν ήδη διάσημος όταν το 1839 έγραψε, κατόπιν παραγγελίας, την Συμφωνία αρ.9, στη Νέα Υόρκη όπου βρισκόταν, έχοντας αναλάβει καθήκοντα καλλιτεχνικού διευθυντή και καθηγητή στο νεοϊδρυθέν Εθνικό Ωδείο της Μουσικής. Επηρεασμένος κυρίως από την μουσική παράδοση της Βοημίας, το έργο είχε τεράστια απήχηση. Χάρισε άμεσα διεθνή αναγνώριση στην γενέτειρα του συνθέτη, αλλά, ταυτόχρονα, λειτούργησε στις ΗΠΑ ως πρότυπο για την δημιουργία εγχώριας συμφωνικής μουσικής. Η Συμφωνία «του Νέου Κόσμου» παραμένει και σήμερα το δημοφιλέστερο έργο του Ντβόρζακ.

    Στείλτε sms γράφοντας ΒΗΜΑFM (κενό) ΟΝΟΜΑ και αποστείλτε στο 54010*

    Το πρόγραμμα της βραδιάς με μια ματιά:
    Καρλ Μαρία φον Βέμπερ (1786-1826)
    Εισαγωγή στην όπερα «Ευρυάνθη»

    Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791)
    Κοντσέρτο για κλαρινέτο σε λα μείζονα, Κ.622

    [ Διάλειμμα ]

    Αντονίν Ντβόρζακ (1841-1904)
    Συμφωνία αρ. 9, έργο 95, «του Νέου Κόσμου»

    Σολίστ Διονύσης Γραμμένος (κλαρινέτο)

    Μουσική διεύθυνση Στέφανος Τσιαλής

    * Στους διαγωνισμούς θα λαμβάνονται υπόψη μόνο τα sms που θα αποστέλλονται στο 54010 κατά τη διάρκεια της εκάστοτε εκπομπής

    Αφιερώματα
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Μαχητικά και ιστιοφόρα Τα τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη περνούσαν συνέχεια πάνω από την Ικαρία. Μια μαυροντυμένη γυναίκα με ροζιασμένο πρόσωπο και τα κατάλευκα... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk