Το σόου πέτυχε. Η τηλεθέαση χτύπησε κόκκινο. Ο παρουσιαστής αποθεώθηκε. Γιατί είναι σίγουρο ότι ο παρουσιαστής (ο κάθε παρουσιαστής) καλώντας στα πάνελ του εκπροσώπους της Χρυσής Αυγής θα περίμενε, ανομολόγητα, αυτή τη στιγμή. Το μπουγέλωμα και το χαστούκι της περασμένης Πέμπτης δεν ήταν μια εξαίρεση στα τηλεοπτικά ήθη, αυτά που επιβλήθηκαν και καθιερώθηκαν στην εποχή της ιδιωτικής τηλεόρασης, από το 1989 και μετά, συμβάλλοντας στην υποβάθμιση και στον ευτελισμό του πολιτικού διαλόγου, στην αναξιοπιστία του πολιτικού συστήματος.
Ολα αυτά τα χρόνια η ιδιωτική τηλεόραση στήριξε την τηλεθέαση των δελτίων ειδήσεων (παράθυρα) και των εκπομπών πολιτικού περιεχομένου σε ένα είδος αντιπαράθεσης μονολόγων, όπου η απουσία λόγου και επιχειρημάτων υποκαθίστατο από τη λεκτική βία και την ένταση. Πολλές φορές η ένταση έμοιαζε σκηνοθετημένη (ακόμη κι αν δεν ήταν), με τον παρουσιαστή να παίζει ρόλο παρατηρητή όσο η λεκτική βία ανέβαζε το θερμόμετρο. Αποδείχθηκε επιτυχημένη συνταγή, όπου στήριξαν την καριέρα τους και τα πορτοφόλια τους τηλεπερσόνες-εισαγγελείς και παρουσιαστές-ιεροκήρυκες.
Η σωματική βία ήρθε ως φυσικό επακόλουθο αυτής της λεκτικής βίας που με τόση (δογματική) προσήλωση καλλιέργησε η ιδιωτική τηλεόραση. Δεν καταλαβαίνω προς τι η έκπληξη των πολιτικών που είναι τρόφιμοι των τηλεοπτικών σόου. Αυτοί νομιμοποίησαν την τυφλή αντιπαράθεση στο όνομα μιας νεφελώδους πολιτικής επικοινωνίας και ενός ομιχλώδους visibility. Αυτοί νομιμοποίησαν εγκληματίες και υποδίκους συζητώντας μαζί τους στα ίδια πάνελ. Αυτοί νομιμοποιούν τώρα τους έτσι κι αλλιώς νομιμοποιημένους (μετά την 6η Μαΐου) χρυσαυγίτες συγκατοικώντας στα ίδια τηλεοπτικά πλατό. Δεν καταλαβαίνω όμως και την ιερή αγανάκτηση των τηλεπαρουσιαστών. Από τη στιγμή που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν τους όρους δημοκρατικού πολιτικού διαλόγου (γιατί ποτέ δεν το έκαναν) είναι σίγουρο ότι καλούν τη Χρυσή Αυγή με την προσδοκία θερμών επεισοδίων. Και αφού ποτέ δεν διεκδίκησαν όρους πολιτικού διαλόγου και πολιτικής αντιπαράθεσης, ας προσθέσουν τώρα δίπλα στην ιδιότητα της τηλεπερσόνας και την ιδιότητα του σεκιουριτά.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ