Το λογότυπο είναι αυτό που ακολουθεί, αλλά και καθοδηγεί έναν οργανισμό. Είναι όπως το όνομα για τον άνθρωπο, όπως τα ρούχα και το παρουσιαστικό του. Είναι με λίγα λόγια, όλη του η εικόνα. Οταν ο Μιχάλης Γεωργίου, ο Αλέξανδρος Γαβριλάκης και ο Δημήτρης Στεφανίδης ανέλαβαν τον ανασχεδιασμό του προφίλ της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών ενθουσιάστηκαν για δύο λόγους. Θα καταπιάνονταν με την εικόνα του αρχαιότερου μουσικού συνόλου της νεότερης Ελλάδας και θα έβαζαν όλη τους τη μαεστρία για να δώσουν νέα πνοή σε ένα δημόσιο οργανισμό. Αυτό και έκαναν.

Το G design studio πήρε χρυσό μετάλλιο για το λογότυπο και ασημένιο για τη σχεδίαση των μηνιαίων και ετήσιων προγραμμάτων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στα έκτα European Design Awards, που πραγματοποιήθηκαν στο Ελσίνκι -World Design Capital 2012-, σε ένα διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχαν 523 γραφεία από 34 χώρες. Ο σεβασμός με τον οποίο προσέγγισαν έναν οργανισμό- θρύλο, ο διάλογος που άνοιξαν με το κοινό και το σύνθετο μήνυμα που επεδίωξαν να περάσουν οι τρεις δημιουργοί, μέσω του πολύχρωμου σχεδίου με τον ιδιαίτερο συμβολισμό, κέρδισαν τις εντυπώσεις.

Το κόρνο, η βιόλα και το τύμπανο παντρεύτηκαν αρμονικά με το ελικοειδές κιονόκρανο, το κυκλαδικό ειδώλιο και τον αμφορέα για να δώσουν μορφή στο νέο σύμβολο της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και να αναδείξουν την ταυτότητα του οργανισμού. «Συνδυάσαμε στοιχεία από τις τρεις οικογένειες οργάνων και προσθέσαμε το ελληνικό στοιχείο, απαλλαγμένο από τα κλισέ και τα στερεότυπα», εξηγεί ο Μιχάλης Γεωργίου.

«Στοχεύαμε σε ένα σύγχρονο σχήμα που να μπορεί να σταθεί δίπλα στα λογότυπα των αντίστοιχων ορχηστρών του εξωτερικού και κρατήσαμε τα χρώματα από το προηγούμενο για να μη χαθεί η οπτική σύνδεση», προσθέτει ο ίδιος.

Σε πείσμα των καιρών, το graphic design έχει πάρει την ανιούσα στη χώρα μας, αφού οι φρέσκες ιδέες, παρόλο που πολλές φορές αναγκάζονται να προσαρμοστούν στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, ξεχωρίζουν και δεν κοστολογούνται. Η Ελλάδα διέπρεψε με πέντε πρωτιές -δεύτερη πίσω από την Ολλανδία, που είχε έξι- και πέτυχε συνολικά 20 διακρίσεις στα ευρωπαϊκά βραβεία, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι η δημιουργικότητα δεν γνωρίζει από κρίση.

Χρυσά στις κατηγορίες τους κέρδισαν, εκτός από τη G, η Bob Studio για τη συσκευασία Eleia Olive Oil, η Mouse Graphics για τη σειρά συσκευασιών Brüken, η Nomint για το animation του Tonight και η Dolphins για το λογότυπο Balkan Tales. Αξίζει ακόμα να αναφερθεί ότι European Design Agency of the year ανακηρύχθηκε το γραφείο Silo, με έδρα του τη Χάγη της Ολλανδίας, το βραβείο Best of Show κέρδισε το έργοdecodeunicode από τη Γερμανία και το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής, πήρε η σειρά γραμματοσήμων Stad van Nederland του ολλανδικού γραφείουGummo.