Η ρουτίνα σας, το κέρδος τους

Yπάρχει µια δύναµη ισχυρότερη από τη βαρύτητα, τον ηλεκτροµαγνητισµό και τις πυρηνικές δυνάµεις. Μεταδίδεται µε κύµατα, το ενεργειακό πεδίο της είναι η καθηµερινότητα και νιώθετε την έλξη της κάθε φορά που ελέγχετε την πόρτα του αυτοκινήτου, ενώ ο συναγερµός επιµένει ότι αυτή έχει ήδη κλειδωθεί. Γιατί η δύναµη της συνήθειας είναι ακατανίκητη. Σε βαθµό που, αν πιστέψουµε τον αµερικανό δηµοσιογράφο Τσαρλς Ντάχιγκ, οι µεγάλες βιοµηχανίες δουλεύουν διπλοβάρδιες προκειµένου να την εκµεταλλευτούν για να µεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους – µαντέψτε από ποιους.

Στο βιβλίο «The Power of Ha-bit» (εκδ. Random House) ο Ντάχιγκ γράφει για τον «βρόχο της συνήθειας», την αλληλουχία ερεθίσµατος-δράσης-ανταµοιβής που εδραιώνει επαναληπτικές δραστηριότητες και τους ευρηµατικούς τρόπους που στρατιές στατιστικών αναλυτών ανακαλύπτουν για να τις µετουσιώνουν σε χρήµα. Κλασικό παράδειγµα του βιβλίου η περίπτωση αποσµητικού χώρου που η αγορά απέρριπτε γιατί η προώθησή του εστίαζε στην αποµάκρυνση των ενοχλητικών οσµών – οσµών που καταναλωτές τριών πακέτων τσιγάρων την ηµέρα ή ιδιοκτήτες πέντε σκύλων είχαν συνηθίσει να αγνοούν: χρειάστηκε η στροφή προς τη «µυρωδιά φρεσκάδας» για να συγκινηθούν οι νοικοκυρές.

Αγορές µε πιστωτικές ή προτιµήσεις καταγεγραµµένες online µπορούν να καταγραφούν ως στοιχεία και να σας στοιχειώσουν µελλοντικά µε στοχευµένες διαφηµίσεις ή προσφορές κοµµένες και ραµµένες στα µέτρα σας ενώ οι αγαπηµένες σας µάρκες κάνουν πάρτι αν τους κάνετε like στο Facebook. Πάντως, αν την επόµενη φορά που θα τηλεφωνήσετε για delivery ο υπάλληλος έχει την παραγγελία σας έτοιµη προτού µιλήσετε, θα καταλάβετε ότι είναι καιρός για µια αλλαγή.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk