Η ρουτίνα σας, το κέρδος τους
Yπάρχει µια δύναµη ισχυρότερη από τη βαρύτητα, τον ηλεκτροµαγνητισµό και τις πυρηνικές δυνάµεις. Μεταδίδεται µε κύµατα, το ενεργειακό πεδίο της είναι η καθηµερινότητα και νιώθετε την έλξη της κάθε φορά που ελέγχετε την πόρτα του αυτοκινήτου, ενώ ο συναγερµός επιµένει ότι αυτή έχει ήδη κλειδωθεί. Γιατί η δύναµη της συνήθειας είναι ακατανίκητη. Σε βαθµό που, αν πιστέψουµε τον αµερικανό δηµοσιογράφο Τσαρλς Ντάχιγκ, οι µεγάλες βιοµηχανίες δουλεύουν διπλοβάρδιες προκειµένου να την εκµεταλλευτούν για να µεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους – µαντέψτε από ποιους.
Στο βιβλίο «The Power of Ha-bit» (εκδ. Random House) ο Ντάχιγκ γράφει για τον «βρόχο της συνήθειας», την αλληλουχία ερεθίσµατος-δράσης-ανταµοιβής που εδραιώνει επαναληπτικές δραστηριότητες και τους ευρηµατικούς τρόπους που στρατιές στατιστικών αναλυτών ανακαλύπτουν για να τις µετουσιώνουν σε χρήµα. Κλασικό παράδειγµα του βιβλίου η περίπτωση αποσµητικού χώρου που η αγορά απέρριπτε γιατί η προώθησή του εστίαζε στην αποµάκρυνση των ενοχλητικών οσµών – οσµών που καταναλωτές τριών πακέτων τσιγάρων την ηµέρα ή ιδιοκτήτες πέντε σκύλων είχαν συνηθίσει να αγνοούν: χρειάστηκε η στροφή προς τη «µυρωδιά φρεσκάδας» για να συγκινηθούν οι νοικοκυρές.
Αγορές µε πιστωτικές ή προτιµήσεις καταγεγραµµένες online µπορούν να καταγραφούν ως στοιχεία και να σας στοιχειώσουν µελλοντικά µε στοχευµένες διαφηµίσεις ή προσφορές κοµµένες και ραµµένες στα µέτρα σας ενώ οι αγαπηµένες σας µάρκες κάνουν πάρτι αν τους κάνετε like στο Facebook. Πάντως, αν την επόµενη φορά που θα τηλεφωνήσετε για delivery ο υπάλληλος έχει την παραγγελία σας έτοιµη προτού µιλήσετε, θα καταλάβετε ότι είναι καιρός για µια αλλαγή.

