Το θερμό πολιτικό κλίμα έδωσε νούμερα

Μάννα εξ ουρανού είναι για τις ενημερωτικές ζώνες των τηλεοπτικών σταθμών η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος, στη διάρκεια της οποίας οι τηλεθεατές στρέφονται στις οθόνες προκειμένου να πληροφορηθούν τις τελευταίες εξελίξεις στα πολλαπλά μέτωπα της πολιτικής ζωής. Κερδισμένοι, εκτός από τους παραδοσιακούς «παίκτες» (Mega και ANT1), αποδεικνύονται η ΝΕΤ και ο Alpha, οι οποίοι ενίσχυσαν σημαντικά το ενημερωτικό τους προφίλ.

Μάννα εξ ουρανού είναι για τις ενημερωτικές ζώνες των τηλεοπτικών σταθμών η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος, στη διάρκεια της οποίας οι τηλεθεατές στρέφονται στις οθόνες προκειμένου να πληροφορηθούν τις τελευταίες εξελίξεις στα πολλαπλά μέτωπα της πολιτικής ζωής. Κερδισμένοι, εκτός από τους παραδοσιακούς «παίκτες» (Mega και ANT1), αποδεικνύονται η ΝΕΤ και ο Alpha, οι οποίοι ενίσχυσαν σημαντικά το ενημερωτικό τους προφίλ. Το μόνο πρόβλημα για τα κανάλια είναι το γεγονός ότι η κατάρρευση της διαφημιστικής δαπάνης δεν επιτρέπει την εξαργύρωση της υψηλότερης τηλεθέασης.

Στους ιδιωτικούς σταθμούς
Η εικόνα στην κατάταξη των δελτίων ειδήσεων στον πίνακα τηλεθέασης αποδεικνύει ότι στους περισσότερους σταθμούς τα κεντρικά δελτία ειδήσεων καταγράφουν αυξημένα ποσοστά. Το δελτίο του Mega την περίοδο 15 Απριλίου – 4 Μαΐου βρισκόταν στην κορυφή με μέσο όρο 28,2%, ενώ την περίοδο 7-22 Μαΐου σημείωσε μέσο όρο 30,2%. Ακολουθούν εκείνο του ΑΝΤ1 με 22,1% (έναντι 19,5%), του Alpha με 16,6% (έναντι 16,8%), του Star με 10,4% (κατέγραψε πτώση καθώς σημείωνε 12,9%), της ΝΕΤ με 10,1% (έναντι 6,1%) και του Σκάι με 8% (έναντι 7,3%).
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία, το ενδιαφέρον των τηλεθεατών αιχμαλώτισαν εκτός από τα δελτία και οι υπόλοιπες ενημερωτικές εκπομπές. Η επιλογή του Alpha να τονώσει τον ενημερωτικό τομέα του φαίνεται να τον δικαιώνει καθώς κατάφερε να μπει στην κούρσα και σε καλή θέση, με την «Παρέμβαση» της Γιάννας Παπαδάκου να φτάνει το 11,7% μέσο όρο και την «Αυτοψία» με τον Αντώνη Σρόιτερ στο 11%.
Πρωταθλητής στην κατηγορία των βραδινών ενημερωτικών εκπομπών είναι οι «Πρωταγωνιστές» του Σταύρου Θεοδωράκη με 24,5% και ακολουθούν η «Ερευνα» του Παύλου Τσίμα με μέσο όρο 22,8% και η «Ανατροπή» του Γιάννη Πρετεντέρη με 17,7%. Σε ό,τι αφορά τις ενημερωτικές καθημερινές εκπομπές, το «Πρωινό ΑΝΤ1» με τον Γιώργο Παπαδάκη ήταν πρώτο με 27,7% και ακολούθησε η «Κοινωνία ώρα Mega» με τον Γιώργο Οικονομέα και τον Δημήτρη Καμπουράκη με 21,7%.
Το Σαββατοκύριακο το σκηνικό αλλάζει και την πρώτη θέση στον πίνακα τηλεθέασης καταλαμβάνει η εκπομπή «Καλημέρα Σκάι» με τον Γιώργο Αυτιά (29,3%) και ακολουθεί το δίδυμο του Mega Μανώλης Αναγνωστάκης και Ιορδάνης Χασαπόπουλος με το «Mega Σαββατοκύριακο» (23,5%).

Ανοδική πορεία για την ΕΡΤ
Η προεκλογική περίοδος έχει ωφελήσει και τη δημόσια τηλεόραση, τουλάχιστον αναφορικά με την τηλεθέαση. Τόσο τα δελτία ειδήσεων της ΕΡΤ όσο και οι ενημερωτικές εκπομπές αποτελούν πόλο έλξης για όλο και περισσότερους τηλεθεατές που επιθυμούν μια πιο ψύχραιμη και νηφάλια ματιά απέναντι στο χάος που επικρατεί στην πολιτική ζωή. Το δημοσιογραφικό επιτελείο και οι τεχνικές υποδομές της δημόσιας τηλεόρασης αποδεικνύονται απαραίτητα εργαλεία και μεγάλα ατού στην κάλυψη μιας προεκλογικής περιόδου τόσο πολυδιάστατης.
Χαρακτηριστικά, το κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ από το 6,1% που κατέγραφε την περίοδο 15 Απριλίου – 4 Μαΐου είδε τα ποσοστά του να ανεβαίνουν σημαντικά την περίοδο 7-22 Μαΐου φτάνοντας το 10,1%.
Και στις ενημερωτικές εκπομπές όμως η δημόσια τηλεόραση καταγράφει ικανοποιητικά και σε ορισμένες περιπτώσεις εντυπωσιακά ποσοστά τηλεθέασης. Για παράδειγμα, η εκπομπή «Εκλογές 2012» που προβλήθηκε στις 16 Μαΐου συγκέντρωσε ποσοστό τηλεθέασης 18,8%, ενώ το «ΝΕΤ week» που παρουσιάζει η Ελλη Στάη κάθε Δευτέρα βράδυ καταγράφει πολύ ικανοποιητική πορεία στα ποσοστά τηλεθέασης. Συγκεκριμένα, ενώ την περίοδο 15/4 – 4/5 συγκέντρωνε κατά μέσον όρο 9,7%, στις 14 Μαΐου σημείωσε 15,2%.
Η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος φαίνεται ότι δίνει την ευκαιρία στη δημόσια τηλεόραση να ενισχύσει το προφίλ της. Είναι πραγματικά επιτυχία σε μια προεκλογική περίοδο τόσο κρίσιμη να μην έχει κατηγορηθεί ως σήμερα για μεροληψία από κανένα από τα κόμματα, εκτός από ορισμένες ανακοινώσεις της ΝΔ προεκλογικά, οι οποίες είχαν περισσότερο επικοινωνιακό και λιγότερο ουσιαστικό χαρακτήρα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Media
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk