Kλείνει το εργοστάσιο της Opel στο Μπόχουμ

Η αµερικανική General Motors προετοιµάζει µια επιχειρηµατική κίνηση στη Γερµανία που ουδεµία αυτοκινητοβιοµηχανία έχει τολµήσει να κάνει µεταπολεµικά: να κλείσει µια µονάδα παραγωγής που λειτουργεί επί γερµανικού εδάφους. Η µονάδα είναι της θυγατρικής της GM, Opel. Την περασµένη Δευτέρα ο διευθύνων σύµβουλος της Opel Καρλ-Φρίντριχ Στράτσκε ανακοίνωσε στους 3.200 εργαζοµένους της εταιρείας στο Μπόχουµ της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας την ανάγκη να γίνει αναδιάρθρωση της µονάδας παραγωγής. Ο Στράτσκε αρνήθηκε να υποσχεθεί στους εργαζοµένους ότι θα διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας τους µετά το 2014.

Η αµερικανική General Motors προετοιµάζει µια επιχειρηµατική κίνηση στη Γερµανία που ουδεµία αυτοκινητοβιοµηχανία έχει τολµήσει να κάνει µεταπολεµικά: να κλείσει µια µονάδα παραγωγής που λειτουργεί επί γερµανικού εδάφους. Η µονάδα είναι της θυγατρικής της GM, Opel. Την περασµένη Δευτέρα ο διευθύνων σύµβουλος της Opel Καρλ-Φρίντριχ Στράτσκε ανακοίνωσε στους 3.200 εργαζοµένους της εταιρείας στο Μπόχουµ της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας την ανάγκη να γίνει αναδιάρθρωση της µονάδας παραγωγής. Ο Στράτσκε αρνήθηκε να υποσχεθεί στους εργαζοµένους ότι θα διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας τους µετά το 2014.
Η μονάδα παραγωγής βρίσκεται στην περίφημη βιομηχανική κοιλάδα του Ρουρ και πρόκειται να κλείσει όταν η εταιρεία αποφασίσει να κατασκευάσει την επόμενη γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου μοντέλου Astra. Η επόμενη γενιά του Astra θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Βρετανίας και της Πολωνίας, όπου οι μισθοί είναι χαμηλότεροι από ό,τι στη Γερμανία. Τα περισσότερα Astra κατασκευάζονται στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Opel στο Ρίσελχαϊμ, προ ημερών όμως η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η κατασκευή τους θα μεταφερθεί εξ ολοκλήρου στη Βρετανία και στην Πολωνία. Την περασμένη Κυριακή ο γερμανικός Τύπος ανέφερε ότι η κατασκευή του πολυμορφικού Zafira θα μεταφερθεί από το Μπόχουμ στο Ρίσελχαϊμ για να καλυφθεί το κενό στην παραγωγή που θα προκύψει μετά τη μεταφορά των γραμμών παραγωγής του Astra σε Βρετανία και Πολωνία. Στο Μπόχουμ κατασκευάζονται 160.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Τα γερμανικά εργατικά συνδικάτα υποστηρίζουν ότι δεν είναι μόνο οι 3.200 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Opel που κινδυνεύουν να χάσουν τις εργασίες τους, διότι κάποιοι εξ αυτών θα μετεγκατασταθούν σε άλλες μονάδες της εταιρείας. Προειδοποιούν ότι στην ευρύτερη περιοχή θα χαθούν περίπου 45.000 θέσεις εργασίας που εξαρτώνται από το συγκεκριμένο εργοστάσιο (προμηθευτές, εξωτερικοί συνεργάτες κ.ά.).
Η απόφαση της GM έχει βεβαίως και πολιτικές επιπτώσεις. Το κλείσιμο του εργοστασίου της Opel στο Μπόχουμ θα αποτελέσει κεντρικό θέμα του προεκλογικού αγώνα των κομμάτων – και όχι μόνο στο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας – εν όψει των γενικών εκλογών του φθινοπώρου του 2013. Το 2011 η GM κατέγραψε ζημιές 747 εκατ. δολαρίων (587 εκατ. ευρώ) από τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη – ως γνωστόν, στη Βρετανία κατασκευάζονται τα δίδυμα των Opel, Vauxhall. Οι πωλήσεις των Opel μειώθηκαν κατά 16% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους συγκριτικά με τις πωλήσεις του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος πέρυσι. Προ τριετίας είχε επιχειρήσει να πουλήσει τη θυγατρική της Opel/Vauxhall αλλά δεν τα κατάφερε εξαιτίας εν μέρει των μεγάλων κοινωνικών και πολιτικών αντιδράσεων στη Γερμανία.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk