Γιάννης Πετούλης: Η άνοιξη της Volvo

Στην κρισιμότερη στιγμή της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου ο κ. Ι. Πετούλης, διευθύνων σύμβουλος της Volvo Car Hellas, οδηγεί την εταιρεία στις κορυφαίες θέσεις της premium κατηγορίας. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «Βήμα» αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας, τους στόχους και την επιθετική αλλά ταυτόχρονα ανθρωποκεντρική στρατηγική της σουηδικής μάρκας. Σχολιάζει την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και τις εταιρικές πωλήσεις και προτείνει κινήσεις που θα μπορούσαν να αναστρέψουν το αρνητικό πρόσημο των πωλήσεων αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Στην κρισιμότερη στιγμή της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου ο κ. Ι. Πετούλης, διευθύνων σύμβουλος της Volvo Car Hellas, οδηγεί την εταιρεία στις κορυφαίες θέσεις της premium κατηγορίας. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «Βήμα» αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας, τους στόχους και την επιθετική αλλά ταυτόχρονα ανθρωποκεντρική στρατηγική της σουηδικής μάρκας. Σχολιάζει την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και τις εταιρικές πωλήσεις και προτείνει κινήσεις που θα μπορούσαν να αναστρέψουν το αρνητικό πρόσημο των πωλήσεων αυτοκινήτων στη χώρα μας.

To 2011 η Volvo αύξησε τις πωλήσεις της στην Ελλάδα κατά 56,4%, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2012 το μερίδιό της έφτασε στο 2,7%, προσπερνώντας άλλες premium μάρκες. Πού οφείλεται αυτή η πρόοδος;

«Θεωρώ ότι είναι αρκετοί οι λόγοι που οδήγησαν στο αποτέλεσμα αυτό. Σίγουρα βοήθησε η νέα σειρά 60 (S60, V60, XC60), που αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλής στο ελληνικό κοινό. Επίσης, η Volvo ήταν από τις πρώτες εταιρείες που «επένδυσαν» στο να εισαγάγουν την τεχνολογία και τους κινητήρες Diesel στην ελληνική αγορά και να εξοικειώσουν ανάλογα τους καταναλωτές, πολύ νωρίτερα μάλιστα από την πανελλαδική απελευθέρωση του Diesel. Πιστεύω ότι η εικόνα και οι αξίες της Volvo ταιριάζουν απόλυτα στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα: η ποιότητα και η στιβαρότητα των μοντέλων μας σε συνδυασμό με την παροιμιώδη αξιοπιστία τους, προσδίδουν αξία στα χρήματα που επενδύει σήμερα ο καταναλωτής. Η διακριτική σκανδιναβική πολυτέλεια και το design τους, σε αντίθεση με οποιαδήποτε τάση προκλητικότητας και επιδειξιομανίας, αποτελούν αξίες που εκτιμούνται σήμερα περισσότερο από ποτέ».

Πώς θεωρείτε ότι η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και οι εταιρικές πωλήσεις μπορούν να δημιουργήσουν προοπτικές ανάκαμψης για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου;
«Η ελεύθερη πλέον πετρελαιοκίνηση έχει τη δυναμική μακροπρόθεσμα να συνεισφέρει θετικά στην αγορά του αυτοκινήτου. Είναι πολύ σημαντικό κίνητρο να μπορεί κάποιος να αντικαταστήσει το παλιό, βενζινοβόρο όχημά του με ένα νέο, προηγμένης τεχνολογίας Diesel, που καταναλώνει σημαντικά λιγότερο. Πάρτε παράδειγμα το νέο C30, καθώς και το νέο V40 που θα εισαχθεί τον Ιούλιο: η μέση κατανάλωσή τους είναι μόλις 3,6 λίτρα/100 χλμ., η χαμηλότερη από όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, είτε έχουν πετρελαιοκινητήρα είτε βενζινοκινητήρα, είτε ακόμη και υβριδική τεχνολογία!
Παράλληλα οι πολύ χαμηλές εκπομπές τους σε CO2 (μόλις 94 γραμμ./χλμ.) τους εξασφαλίζουν μηδενικά ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Μόνο από τα δύο στοιχεία που προανέφερα, το όφελος για κάποιον που θα επιλέξει για παράδειγμα ένα Volvo V40 1.6 diesel και διανύει 20.000 χλμ. τον χρόνο αγγίζει σε ετήσια βάση τα 2.000 ευρώ σε σχέση με ένα ίδιου μεγέθους βενζινοκίνητο μοντέλο δεκαετίας! Οσον αφορά τις εταιρικές πωλήσεις, πράγματι δραστηριοποιούμαστε έντονα στον τομέα αυτόν. Θεωρούμε ότι τη σημαντική αποδοχή και επιτυχία που είχαμε με τα νέα S60, V60 και XC60 θα την έχουμε και με το επερχόμενο V40, που αν θέλετε «κατεβαίνει» και σε μια πιο προσιτή και μεγαλύτερη κατηγορία της αγοράς. Παρ’ όλα αυτά, η αγορά των εταιρικών πωλήσεων παραμένει σε άμεση συσχέτιση με τη συνολική κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και την αντίστοιχη ανάπτυξη ή μη των επιχειρήσεων στην ελληνική αγορά».

Σε περίοδο οικονομικής ύφεσης, ποια είναι τα περιθώρια ανάπτυξης που διαβλέπετε για τη Volvo στην Ελλάδα;
«Η Volvo είναι μια από τις ελάχιστες μάρκες της ελληνικής αγοράς που εμφανίζει τέτοια δυναμική. Είναι επόμενο να είμαστε σε διεργασίες για την ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεών μας, καθώς και τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών στους πελάτες μας. Πρόκειται για δύο στόχους που εντάσσονται σε ένα γενικότερο πλαίσιο ανάπτυξης της μάρκας διεθνώς. Η Volvo σε παγκόσμιο επίπεδο, μέσα από τις αυξημένες πια δυνατότητες που της δίνει το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, εξελίσσει ακόμη πιο εντατικά νέες τεχνολογίες και μοντέλα για τον σύγχρονο άνθρωπο, μοντέλα που θα είναι ευχάριστα στην οδήγηση και θα κάνουν τη ζωή μας λιγότερο πολύπλοκη απ’ ό,τι ήδη είναι».

Ποιες είναι οι πρωτοβουλίες που μπορούν να ληφθούν για την αναστροφή του δυσμενούς κλίματος και τη διάσωση θέσεων εργασίας στον κλάδο;
«Σε συλλογικό επίπεδο υπάρχουν πράγματα που μπορούν να γίνουν για να τονωθεί η αγορά αυτοκινήτου, έστω και μέσα σε αυτό το δυσμενέστατο περιβάλλον. Εκλογίκευση της φορολογίας του αυτοκινήτου, επιπλέον κίνητρα για την αγορά ενός νέου σύγχρονου αυτοκινήτου, επιδότηση αντιρρυπαντικής τεχνολογίας είναι π.χ. κάποια από αυτά».
Τι θα πρέπει να περιμένουμε στους επόμενους 12 μήνες από τη Volvo;
«Θα υπάρχει πληθώρα νέων μοντέλων, γενικότερα, τα επόμενα πέντε χρόνια και σταδιακά όλη η γκάμα θα αντικατασταθεί με νέα μοντέλα. Για τους επόμενους δώδεκα μήνες το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στο V40, το νέο μας πεντάθυρο hatch-back στη μικρομεσαία κατηγορία. Παράλληλα, θα λανσάρουμε προς τα τέλη της χρονιάς και ένα Cross Country μοντέλο, για το οποίο περισσότερες πληροφορίες θα μάθετε στην Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, το φθινόπωρο. Πρόκειται για ένα μοντέλο ιδανικό για την ελληνική αγορά, που μαζί με το V40 θα είναι πολύ σημαντικά για την πορεία της Volvo στην Ελλάδα».

Η Volvo Cars επενδύει ταυτόχρονα στην υβριδική τεχνολογία και στην ηλεκτροκίνηση. Προγραμματίζετε την εισαγωγή αυτών των εκδόσεων στην Ελλάδα;
«Πράγματι, είναι στα άμεσα σχέδιά μας να εισαγάγουμε μοντέλο με ηλεκτρική/υβριδική τεχνολογία, επιδεικνύοντας εκτός των άλλων και την τεχνολογία αιχμής που διαθέτει η μάρκα. Πάρτε το V60 plug-in-hybrid ως παράδειγμα: είναι ένα εξαιρετικό όχημα με συνολική ιπποδύναμη 285 ίππους και τετρακίνηση που προκύπτει από τον συνδυασμό του κινητήρα Diesel και του ηλεκτροκινητήρα. Ενα τόσο δυναμικό αυτοκίνητο με αυτή την τεράστια ισχύ καταναλώνει μόλις 1,9 λίτρα/100 χλμ., με εκπομπές CO2 μόλις 49 γραμμ./χλμ.».

Αν έπρεπε να χρησιμοποιήσετε μια λέξη που θα χαρακτήριζε τη Volvo ως μάρκα, ποια θα ήταν αυτή;
«Πιστεύω απόλυτα ότι η Volvo είναι η πιο ανθρωποκεντρική μάρκα σήμερα. Εξελίσσουμε τεχνολογίες με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, με γνώμονα πάντα τον άνθρωπο, εστιάζοντας τόσο στην οδηγική ευχαρίστηση όσο και στην ασφάλειά του. Οπως λέμε στη Volvo, ό,τι κάνουμε είναι «Σχεδιασμένο Γύρω από Σένα», κάτι που έχει τεράστια αξία σήμερα, ειδικά στις μέρες που ζούμε».

Μικρά νέα
Alfa Romeo Giulietta από 16.540 ευρώ
Με νέα σπορ πακέτα εξοπλισμού, έκπτωση 500-2.000 ευρώ ανάλογα με την έκδοση και άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα με αποπληρωμή σε έως 36 άτοκες δόσεις διατίθεται πλέον η Giulietta. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται η έκδοση 1.4 TB με turbo μοτέρ βενζίνης 105 ίππων, 21 χλγμ. ροπής, κατανάλωση 6,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 149 γραμμ./χλμ. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 186 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση από στάση απαιτεί 10,6 δευτερόλεπτα ενώ η τιμή της με όφελος απόσυρσης και χρηματοδότηση μέσω FGA Bank ξεκινά από 16.540 ευρώ. Αντίστοιχα η τιμή της πετρελαιοκίνητης 1.6 JTDM-2 των 105 ίππων ξεκινά από 19.670 ευρώ.
Ηλεκτρικό scooter από τη smart
Μετά τον αστικό μύθο που δημιούργησε με την παρουσίαση του fortwo, η smart υλοποιεί το σχέδιό της για τη μαζική παραγωγή του escooter που είχε δει το φως της δημοσιότητας στην έκθεση της γαλλικής πρωτεύουσας το φθινόπωρο του 2010. Το δίτροχο smart θα κυκλοφορήσει το 2014, με αυτονομία κίνησης περίπου 100 χλμ. με μία φόρτιση.
Toyota Auris SW το 2013
Προσθέτοντας μια ακόμη Station Wagon έκδοση στη σειρά των μοντέλων της, η ιαπωνική εταιρεία θα διευρύνει για πρώτη φορά την γκάμα του Auris. Έτσι η επόμενη γενιά του θα περιλαμβάνει και estate πρόταση, η οποία θα κατασκευάζεται στην Αγγλία, από τα τέλη του 2013.
Δοκιμές εξέλιξης για το νέο MINI
Βασισμένη στη νέα εμπροσθοκίνητη πλατφόρμα του ομίλου BMW, η νέα γενιά MINI, που θα κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2013, θα έχει μεγαλύτερες διαστάσεις ενώ η γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνει νέα τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα μοτέρ με το ισχυρότερο να αποδίδει περισσότερους
από 220 ίππους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk