Η Κέρκυρα τιμά τον υμνητή της, Εντουαρντ Λήαρ

Οπως ο Εντουαρντ Λήαρ προέβαλε το νησί της Κέρκυρας στους υψηλούς κύκλους της βικτωριανής κοινωνίας της εποχής του όπου κινούνταν με χαρακτηριστική άνεση, έτσι και η έκθεση «Ο Εντουαρντ Λήαρ και τα Ιόνια νησιά» – από τις 25 Μαϊου έως τις 31 Αυγούστου – «φιλοδοξεί να προβάλλει ένα πολιτιστικό προϊόν υψηλής ποιότητας αναδεικνύοντας παράλληλα την Κέρκυρα ως τουριστικό προορισμό», σύμφωνα με τα λεγόμενα της διευθύντριας του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης που στεγάζεται στα ανάκτορα Αρχαγγέλου Μιχαήλ και Αγίου Γεωργίου, Δέσποινας Ζερνιώτη. Σημειωτέον, ότι οι επιβλητικοί χώροι των ανακτόρων ανοίγουν για πρώτη φορά τις πύλες τους προκειμένου να φιλοξενήσουν περιοδική έκθεση.

Περίπου δέκα χιλιάδες έργα του βικτωριανού καλλιτέχνη Εντουαρντ Λήαρ, βρίσκονται διάσπαρτα σε ιδιωτικές συλλογές, Ιδρύματα και Μουσεία. Περισσότερα από 3.500 χιλιάδες έχουν ελληνικά θέματα. Κι ένα μεγάλο μέρος αυτών αναφέρονται στο Ιόνιο και «το πιο αγαπημένο του μέρος στον κόσμο, την Κέρκυρα», όπως αναφέρθηκε σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη 24 Μαΐου στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας εν όψει των εγκαινίων της μεγάλης έκθεσης για τον βρετανό που τόσο αγάπησε και ανέδειξε τις ομορφιές της χώρας μας.

Οπως ο Εντουαρντ Λήαρ προέβαλε το νησί της Κέρκυρας στους υψηλούς κύκλους της βικτωριανής κοινωνίας της εποχής του όπου κινούνταν με χαρακτηριστική άνεση, έτσι και η έκθεση «Ο Εντουαρντ Λήαρ και τα Ιόνια νησιά» – από τις 25 Μαϊου έως τις 31 Αυγούστου – «φιλοδοξεί να προβάλλει ένα πολιτιστικό προϊόν υψηλής ποιότητας αναδεικνύοντας παράλληλα την Κέρκυρα ως τουριστικό προορισμό», σύμφωνα με τα λεγόμενα της Δέσποινας Ζερνιώτη, διευθύντριας του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης – το οποίο στεγάζεται στα ανάκτορα Αρχαγγέλου Μιχαήλ και Αγίου Γεωργίου. Σημειωτέον, ότι οι επιβλητικοί χώροι των ανακτόρων ανοίγουν για πρώτη φορά τις πύλες τους προκειμένου να φιλοξενήσουν περιοδική έκθεση.

Σε τρεις αίθουσες, στην Αίθουσα του Συμποσίου, την Αίθουσα του Θρόνου και την Ροτόντα αναπτύσσεται η έκθεση των έργων του Εντουαρντ Λήαρ χωρισμένα στις ενότητες Ιόνια νησιά, Κέρκυρα και Ελλάδα, αντιστοίχως. «Προσπάθησα να δημιουργήσω ένα χώρο μέσα στο χώρο», μας είπε η μουσειολόγος κυρία Λορέτα Γαΐτη, κόρη του γνωστού έλληνα ζωγράφου που επιμελήθηκε το στήσιμο της έκθεσης αφήνοντας «παράθυρα» ώστε να αναδεικνύονται τα εντυπωσιακά διακοσμητικά στοιχεία των ανακτόρων.

Στη συνέντευξη τύπου η ιστορικός τέχνης δρ. Φανή Μαρία Τσιγκάκου που έχει κάνει τη διδακτορική της διατριβή πάνω στον Εντουαρντ Λήαρ ανέπτυξε πολύ ενδιαφέρουσες παραμέτρους για τη δουλειά του Λήαρ, για τον οποίο ο γνωστός Βυζαντινολόγος σερ Στήβεν Ράνσιμαν, είχε πει ότι «ήταν ο μόνος καλλιτέχνης που κατάφερε να συλλάβει την ατμόσφαιρα και το ύφος του ελληνικού τοπίου του 19ου αιώνα». Ο διακεκριμένος τοπιογράφος «ήταν η πιο διασκεδαστική περσόνα της βικτωριανής Αγγλίας και αγαπητός σ’ όλα τα σπίτια» καθώς συνδύαζε με δυναμισμό την καριέρα του ζωγράφου, του συγγραφέα και του τολμηρού ταξιδευτή.

Στη συνέντευξη Τύπου παρευρέθηκαν επίσης η κυρία Αλεξάνδρα Τυλιγάδα από τα Ιδρύματα Μποδοσάκη, Λεβέντη και Κωστοπούλου που υποστήριξαν την έκθεση, ο δρ. Σπύρος Γιούργας και συνεργάτες του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης.

Χορηγοί επικοινωνίας είναι «Το Βήμα» και το Mega Channel.

Η έκθεση πλαισιώνεται από εκδηλώσεις στην πόλη και σε άλλα μέρη της Κέρκυρας.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk