Κερδίστε 5 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «Ορχήστρα των χρωμάτων»

Την Τρίτη 22/05/2012 στην εκπομπή «Μουσική περιπλάνηση στην πόλη» με το Σπύρο Σεραφείμ (καθημερινά 18:00-20:00)

Η Ορχήστρα των Χρωμάτων μας μεταφέρει στον μουσικό ορίζοντα των πρώτων δεκαετιών του 20ού αιώνα, την Τετάρτη 23 Μαϊου 2012, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών.
Οι απαρχές του 20ου αιώνα αποτέλεσαν μια περίοδο πλούσια, όσο ίσως καμία άλλη, σε ουσιαστική διερεύνηση του μουσικού κόσμου, πολύ πέρα από τη συχνά στερεότυπη εικόνα που έχουμε διαμορφώσει εκ των υστέρων για το μοντέρνο στη μουσική. {{{ moto }}}
Παρότι η «λόγια» μουσική των ΗΠΑ είχε αναπτυχθεί στη σκιά των ευρωπαϊκών εξελίξεων, από τα πρώτα χρόνια του 20ού αιώνα γεννιέται μια συνείδηση αναγκαίας διαφοροποίησης. Ο Τσαρλς Άιβις (1874–1954) είναι από τις πλέον ιδιοφυείς προσωπικότητες της μουσικής του 20ού αιώνα. Διαχειριζόταν το μουσικό του υλικό με απόλυτη ελευθερία και έλλειψη σεβασμού τόσο προς τους κλασικούς κανόνες όσο και προς τα δόγματα της ευρωπαϊκής πρωτοπορίας. Διαμόρφωσε την αισθητική του σε στενή σχέση με τη φιλοσοφία του υπερβατικού ιδεαλισμού (Emerson, Thoreau κ.ά.), και με απέχθεια για την τυποποίηση του ατόμου μέσα στους θεσμούς της κοινωνίας και της Εκκλησίας. Αντίστοιχα, μπροστά στο μυστήριο της Δημιουργίας, καταλήγει πως ένα Αναπάντητο ερώτημα είναι προτιμότερο από μια απλουστευμένη απάντηση.

Στείλτε sms γράφοντας ΒΗΜΑFM (κενό) ΟΝΟΜΑ και αποστείλετε στο 54010

Ο Ντμίτρυ Σοστακόβιτς (1906–1975), κεντρική μορφή της μουσικής του 20ού αιώνα και δεξιοτέχνης πιανίστας, έγραψε για πιάνο ορισμένες από τις σπουδαιότερες συνθέσεις του όπως το έργο 34 (24 Πρελούδια) και το έργο 87 (24 Πρελούδια και Φούγκες). Το πρώτο του κοντσέρτο για πιάνο, το έργο 35 που θα ακουστεί στη συναυλία, γράφτηκε σε μια ευτυχισμένη περίοδο της ζωής του: αγαπημένος συνθέτης του Λένινγκραντ, με σημαντικές επιτυχίες στο ενεργητικό του και με τη σπίλωσή του από το σταλινικό καθεστώς να φαντάζει ακόμα μακρινή. Ο νεαρός συνθέτης, παθιασμένος αναγνώστης Ρώσων συγγραφέων όπως ο Γκόγκολ, είχε μια έφεση στο γκροτέσκο, στη σάτιρα και στην παρωδία. Το κοντσέρτο για πιάνο διακατέχεται πλήρως από ένα τέτοιο πνεύμα. Η φυγόκεντρη γραφή, η αντίθεση του μουσικού ύφους και η διατάραξη των ορίων μεταξύ σοβαρού και ειρωνικού δεν μπορεί παρά να συναρπάσει τον ακροατή.

Στείλτε sms γράφοντας ΒΗΜΑFM (κενό) ΟΝΟΜΑ και αποστείλετε στο 54010

Άλλη μια εμβληματική προσωπικότητα του αιώνα, ο Κουρτ Βάιλ (1900–1950) είναι περισσότερο γνωστός για τα έργα του στο μουσικό θέατρο και για την ταραχώδη αλλά γόνιμη συνεργασία με τον Μπέρτολτ Μπρεχτ παρά για τις συμφωνικές συνθέσεις του. Η κραυγαλέα αντικαθεστωτική στάση, η έντονη δημόσια παρουσία και η εβραϊκή του καταγωγή δεν μπορούσαν παρά να τον καταστήσουν στόχο των Ναζί όταν κατέκτησαν την εξουσία το 1933. Εγκαταλείποντας το Βερολίνο για το Παρίσι το Μάρτιο του ίδιου έτους, ανάμεσα στα ελάχιστα προσωπικά αντικείμενα που είχε μαζί του ήταν και τα πρώτα σχεδιάσματα για τη Δεύτερη Συμφωνία: έργο με μια πολυστυλιστική μουσική γλώσσα με πολλές εσωτερικές αντιθέσεις και το οποίο έμελλε να είναι το τελευταίο αμιγώς ορχηστρικό έργο του συνθέτη.

Κεντρική Σκηνή
Ώρα έναρξης: 20:30
Διεύθυνση ορχήστρας: Μίλτος Λογιάδης

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk