Ο Τζόνι Ντεπ έγινε βαμπίρ

Μετά τις οκτώ ταινίες που ο σκηνοθέτης Τιμ Μπάρτον και ο ηθοποιός Τζόνι Ντεπ έχουν γυρίσει μαζί, αν κάτι θεωρείται βέβαιο γι’ αυτούς τους δυο παράξενους τύπους είναι ότι κάνουν τα πάντα μαζί. Λάθος. Ολως περιέργως και σε αντίθεση με αυτό που πολύς κόσμος νομίζει, ο Τιμ Μπάρτον και ο Τζόνι Ντεπ δεν είναι «αυτοκόλλητοι». Δεν τηλεφωνιούνται μέρα παρά μέρα, δεν ανταλλάσσουν e-mail, δεν συχνάζουν στα ίδια μπαρ και δεν τρώνε παρέα στα ίδια εστιατόρια. Τουναντίον. Ο καθένας έχει τη ζωή του και μόνο όταν η δουλειά τούς καλεί γίνονται «κώλος και βρακί».

Μετά τις οκτώ ταινίες που ο σκηνοθέτης Τιμ Μπάρτον και ο ηθοποιός Τζόνι Ντεπ έχουν γυρίσει μαζί, αν κάτι θεωρείται βέβαιο γι’ αυτούς τους δυο παράξενους τύπους είναι ότι κάνουν τα πάντα μαζί. Λάθος. Ολως περιέργως και σε αντίθεση με αυτό που πολύς κόσμος νομίζει, ο Τιμ Μπάρτον και ο Τζόνι Ντεπ δεν είναι «αυτοκόλλητοι». Δεν τηλεφωνιούνται μέρα παρά μέρα, δεν ανταλλάσσουν e-mail, δεν συχνάζουν στα ίδια μπαρ και δεν τρώνε παρέα στα ίδια εστιατόρια. Τουναντίον. Ο καθένας έχει τη ζωή του και μόνο όταν η δουλειά τούς καλεί γίνονται «κώλος και βρακί».
«Στα γυρίσματα των ταινιών που γυρίζουν μαζί τούς βγαίνει όλο το εφηβικό τους απωθημένο» έχει πει ο Ρίτσαρντ Ζανούκ, παραγωγός σε έξι ταινίες του Μπάρτον, οι τέσσερις από τις οποίες είχαν πρωταγωνιστή τον Ντεπ. «Τους βλέπεις και νομίζεις ότι παρακολουθείς δυο γυμνασιόπαιδα να κακαρίζουν λέγοντας αστεία για κλανιές».
Είναι πιθανόν από αυτές ακριβώς τις μεταξύ τους κουβέντες να βγαίνει η απίστευτη χημεία που τους ενώνει στον κινηματογράφο, με τον Μπάρτον πίσω και τον Ντεπ μπροστά από την κάμερα. Είναι μια χημεία στην οποία ανταποκρίνονται εκατομμύρια κινηματογραφόφιλοι. Ο Μπάρτον και ο Ντεπ είναι ένα από τα πιο δημιουργικά ζευγάρια σκηνοθέτη/ ηθοποιού στην ιστορία του κινηματογράφου, έτσι όπως αγαπημένος ηθοποιός του Τζον Φορντ ήταν ο Τζον Γουέιν ή όπως ο Μικελάντζελο Αντονιόνι βρήκε τη μούσα του στο θλιμμένο πρόσωπο της Μόνικα Βίτι. Εξωτερικά δεν μοιάζουν καθόλου, αλλά… εσωτερικά πάνε χέρι-χέρι. Αγαπούν τα ίδια πράγματα, απορρίπτουν τα ίδια πράγματα.

Βαμπιρομανία

Η τελευταία κοινή συνεργασία του Ντεπ με τον Μπάρτον είναι και πάλι το αποτέλεσμα μιας κοινής αγάπης. Στις δεκαετίες του 1960 και του 1970 και οι δυο παρακολουθούσαν φανατικά την καλτ σαπουνόπερα βρικολάκων της τηλεόρασης «Dark shadows», που ξεκίνησε το 1966 και έπειτα από 1.225 επεισόδια ολοκληρώθηκε το 1971. «Δεν υπήρχε κάτι, τουλάχιστον στην απογευματινή ζώνη, στο οποίο να πρωταγωνιστούν βρικόλακες, φαντάσματα και μάγισσες» λέει σήμερα ο Ντεπ για την αγαπημένη του σειρά. «Ανέκαθεν με έλκυε το συγκεκριμένο είδος, από τότε που ήμουν μικρό παιδί. Ετσι, από τότε που είδα για πρώτη φορά το «Dark shadows», δεν κατάφερα να ξεκολλήσω».
Με τον Μπάρτον συνέβη το ίδιο, δεν ήταν όμως εκείνος που είχε την ιδέα αυτής της «καθυστερημένης επιστροφής» στην τηλεοπτική σειρά μέσα από μια νέα κινηματογραφική ταινία. Η ιδέα ήταν του Ντεπ και την είπε στον Μπάρτον ενώ βρίσκονταν ακόμη στα γυρίσματα του «Sweeney Todd», το 2007. Συνήθως συνέβαινε το αντίθετο. Ο Μπάρτον «στρατολογούσε» τον Ντεπ στις ταινίες του και μάλιστα τα παλιότερα χρόνια, πολύ πριν από τον θρίαμβο των «Πειρατών της Καραϊβικής», που έκαναν τον Ντεπ πραγματικό σταρ, στην εποχή του «Ψαλιδοχέρη», του «Εντ Γουντ» αλλά και του «Μύθου του Ακέφαλου Καβαλάρη», ο σκηνοθέτης έδινε μάχες για να πείσει τα στούντιο να δεχθούν τον αγαπημένο του ηθοποιό.
«Δεν βρισκόμουν στη λίστα των μεγάλων στούντιο» έχει πει ο Ντεπ. Και είναι αλήθεια ότι στην αρχή δεν τον ήθελαν. Γι’ αυτό και τον πιστεύουμε 100% όταν λέει – προς τιμήν του – ότι χωρίς τον Μπάρτον δεν θα βρισκόταν στο σημείο που βρίσκεται σήμερα.
Ενας… παρά τη θέλησή του βρικόλακας με ασυναγώνιστη γοητεία ονόματι Μπαρνάμπας Κόλινς, μια μυστηριώδης ενζενί που υποκύπτει στα θέλγητρά του, μια φθονερή και γητεύτρα μάγισσα, η Αντζελίκ, μια αλλόκοτη οικογένεια που ζει σε μια τρομακτική έπαυλη όπου βρίσκονται κρυμμένα μυστικά, ήταν κάποια από τα βασικά στοιχεία της δημοφιλούς τηλεοπτικής σειράς «Dark shadows», που στα 60s άλλαξε άρδην το τοπίο της απογευματινής τηλεόρασης. Η εποχή είχε ήδη σημαδευτεί από ιστορικά γεγονότα και αυτό το πρωτοφανές για την εποχή του γκόθικ μείγμα μυστηρίου, έρωτα και μελοδράματος έγινε αμέσως ποπ φαινόμενο, κερδίζοντας εκατομμύρια τηλεθεατές.
Η ταινία του Μπάρτον φέρει αρκετά στοιχεία από τη σειρά, αλλά στο μεγαλύτερο μέρος της διακρίνεται από το πρωτογενές στίγμα του σκηνοθέτη, αφού τα «φρικιά» μεταφέρονται από τον 18ο αιώνα στη θολή δεκαετία του 1970. Εδώ λοιπόν ο βρικόλακας Μπαρνάμπας, τον οποίο υποδύεται με φίνο τρόπο ο Ντεπ, εμμένει στην ιδέα των οικογενειακών δεσμών και απορρίπτει όλους όσοι είναι εγωιστές και ατομιστές.
Ο Ντεπ είδε την ουσία της ταινίας σε ένα εκκρεμές που από τη μια πλευρά είχε αυτόν τον μοναχικό, διψασμένο για αίμα υπερασπιστή των οικογενειακών αξιών και από την άλλη τη δεκαετία του απόλυτου «εγώ», τα 70s. Ο Μπάρτον, πάλι, έδειξε ενδιαφέρον για τη δεκαετία του 1970 επειδή τον αφορούσε σε προσωπικό επίπεδο. Τον ενδιέφερε το στοιχείο της προεφηβικής αμηχανίας γιατί ο ίδιος αισθανόταν έτσι το 1972, που είναι ο δραματουργικός χρόνος της ιστορίας.
Το 1972 ο Μπάρτον ήταν 14 ετών και έβλεπε τα πάντα να αλλάζουν νιώθοντας χάλια μέσα του. Ακόμη και όταν ερευνούσε τη συγκεκριμένη περίοδο, ένιωσε να ανακατεύεται από τις αναμνήσεις. «Η δεκαετία του 1970 ήταν περίεργη τότε και παραμένει περίεργη σήμερα» λέει. Δεν είναι καθόλου τυχαίο άλλωστε ότι το πρόσωπο στο «Dark shadows» με το οποίο ο Μπάρτον ταυτίστηκε περισσότερο είναι η 14χρονη Κάρολιν Στόνταρντ (Κλόι Γκρέις Μόρετζ), το πιο επαναστατημένο μέλος της παράξενης οικογένειας.
«Κλείσιμο του ματιού» στον… αυθεντικό βρικόλακα
Η μανία του Τιμ Μπάρτον στα «κλεισίματα του ματιού» είναι γνωστή. Στον «Ψαλιδοχέρη», φέρ’ ειπείν, την πρώτη και ωραιότερη ως σήμερα ταινία του με τον Τζόνι Ντεπ, σημαντικό ρόλο έχει ο Βίνσεντ Πράις, ίνδαλμα του Μπάρτον από θρίλερ παλαιότερων εποχών βασισμένα σε έργα του Εντγκαρ Αλαν Πόου. Στο «Dark shadows», όπου ο Ντεπ υποδύεται έναν βρικόλακα, να σου και ο… Κρίστοφερ Λι – που οφείλει την καριέρα του στην επιτυχία του ως Κόμη Δράκουλα, αλλά εδώ κρατά έναν εντελώς διαφορετικό ρόλο (υποδύεται έναν καπετάνιο πλοίου).
Ωστόσο το πιο ενδιαφέρον πέρασμα στην ταινία το κάνει ο Τζόναθαν Φριντ, ο πρώτος διδάξας στον ρόλο του Μπαρνάμπας Κόλινς από τη σειρά της τηλεόρασης. Ο Φριντ, όμως, που είχε εξαφανιστεί από τηλεόραση και κινηματογράφο εδώ και 38 χρόνια έμελλε να αφήσει την τελευταία πνοή του παίζοντας στην ταινία όπου βασικός ήρωας είναι εκείνος τον οποίο ο ίδιος δημιούργησε. Ο θάνατός του επήλθε στις 14 Απριλίου 2012, έναν μόλις μήνα προτού ολοκληρωθεί το φιλμ.

πότε & που:
Η ταινία «Dark shadows» προβάλλεται στις αίθουσες από την περασμένη Πέμπτη σε διανομή Village Roadshow.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk