Γιατί ο οίκος Zegna επενδύει στην τέχνη

O Gildo Zegna είναι ωραίος τύπος: ευθυτενής, επιβλητικός, µε απροσποίητη άνεση και ατόφια ιταλική κοµψότητα. Συναντηθήκαµε στην µπουτίκ Ermenegildo Zegna στη Via Condotti για να συζητήσουµε για το νέο φιλόδοξο εγχείρηµα του οίκου µε τίτλο «ZegnArt». Εσπευσε αµέσως να καταθέσει την αγάπη του για την Ελλάδα και τη συµπαράστασή του. «Επισκέπτοµαι τη χώρα σας περίπου δύο φορές τον χρόνο και περνάω πάντα µία εβδοµάδα καλοκαιρινών διακοπών στα νησιά. Είναι πολύ κρίµα αυτό που περνάει η χώρα σας. Η επιχειρηµατικότητα διανύει δύσκολη φάση, αλλά είµαστε τυχεροί γιατί έχουµε πολύ καλή συνεργασία µε τον όµιλο Folli Follie στην Ελλάδα. Ασφαλώς και για την Ιταλία είναι δύσκολα τα πράγµατα, αλλά εδώ βοηθάει ο τουρισµός, που είναι συνεχής όλον τον χρόνο».

Το ZegnArt είναι µια σηµαντική πρωτοβουλία που λειτουργεί σαν κοινή πλατφόρµα µιας σειράς πολυδιάστατων δραστηριοτήτων, µε σκοπό να µπολιάσει τη σύγχρονη τέχνη µε τον δηµόσιο διάλογο ανάµεσα σε διαφορετικές εθνότητες. Γιατί άραγε ένα luxury brand να επενδύσει σε τοµείς που δεν συνεπάγονται άµεσο κέρδος µε τεχνοκρατικούς όρους; «Επειδή δεν υπάρχουν πια σύνορα στην επιχειρηµατική δραστηριότητα» σχολιάζει ο Gildo Zegna επιβεβαιώνοντας τη φήµη του ανήσυχου και ευρηµατικού CEO. «Η µόδα είναι σήµερα µέρος του τρόπου ζωής, ο τρόπος ζωής µέρος της κουλτούρας, η κουλτούρα µέρος του τρόπου ζωής. Ο καταναλωτής έχει πλέον πολλά ενδιαφέροντα και είναι καθοριστικό για µια επιχείρηση να δραστηριοποιείται εκεί που η αισθητική συναντά τον κώδικα ηθικής του brand. Με αυτό το σκεπτικό επιλέξαµε την τέχνη. Φανταστείτε την επιχειρηµατική δραστηριότητα σαν την επιφάνεια ενός τραπεζιού. Μπορείτε να τοποθετήσετε ό,τι θέλετε πάνω στο τραπέζι, αρκεί να εδράζεται σε τρία πόδια-στηρίγµατα: το ντιζάιν, την τέχνη και τη µόδα».

Το πρότζεκτ ZegnArt ξεκίνησε από τη Ρώµη, όπου στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης MAXXI εγκαινιάστηκε η έκθεση «Fabulae Romanae» που ανέθεσε ο οίκος στους διάσηµους καλλιτέχνες Lucy και Jorge Orta. Πρόκειται για ένα σύνθετο installation που υιοθετεί ποικίλες µορφές τέχνης (µεταξύ άλλων, ζωγραφική, γλυπτική και video performance) και αφηγείται την ιστορία της Ρώµης µέσα από συµβολικές εικόνες µε αναφορές στην αρχιτεκτονική και στην ένδυση. Το ZegnArt, µέσω in-store πρότζεκτ στις ανά τον κόσµο µπουτίκ και ειδικών πρότζεκτ σε συνεργασία µε διάσηµα διεθνή µουσεία, νέους καλλιτέχνες και επιµελητές, θα µετακοµίσει στην Ινδία, στην Τουρκία και στη Βραζιλία. «Ο στόχος είναι να παράγουµε ένα πρωτοποριακό πολιτισµικό προϊόν. Είµαστε νέοι σε αυτή την εµπειρία, αλλά συνεργαζόµαστε µε καλλιτέχνες που κατανοούν την αποστολή µας για προϊόντα κορυφαίας ποιότητας».

Είναι προφανές ότι πίσω από το ZegnArt, ο Gildo Zegna προσδοκά στην ενδυνάµωση του ουµανιστικού κεφαλαίου της εταιρείας. «Kάθε φορά που υπάρχει κρίση, υπάρχουν ευκαιρίες. Κάποιες επιχειρήσεις είναι σε θέση να τις αξιοποιήσουν. Αυτό το πρότζεκτ µπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά στη συγκυρία αυτή, να πει κάτι καινούργιο στην αγορά και να συσσωρεύσει προστιθέµενη αξία στο brand. Οταν το 2009 οι ανταγωνιστές µας συρρικνώνονταν και έκλειναν καταστήµατα, εµείς ρισκάραµε και αποφασίσαµε να αναπτυχθούµε ακόµη περισσότερο στην Κίνα, στρατηγική που οδήγησε στην κερδοφορία. Η κρίση ευνοεί τα παραδοσιακά brands στο να ελέγξουν τα κόστη, τις προµήθειες και να αναθεωρήσουν τις επενδύσεις τους. Εµείς χάσαµε λίπος και χτίσαµε µυς. Γίναµε ισχυρότεροι και είµαστε σε καλή φόρµα να αντιµετωπίσουµε την κρίση και τις ευκαιρίες της».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk